سارقی که کتاب خواندن موقع دزدی باعث دستگیری‌اش شد حریق خودرو سمند در خیابان چمن مشهد دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ترافیک شدید در مبادی منتهی به فرودگاه مشهد| از قطار شهری استفاده کنید (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) سقوط مرگبار مرد جوان از یک ساختمان در مشهد (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) انهدام شرکت هرمی در مشهد و دستگیری ۲۰ نفر از سرشاخه‌ها (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) تاکید بهروز آذر بر افزایش ظرفیت زنان را در کارآفرینی و کسب و کار خانگی افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس به مقصد مشهد درباره آداب مهمان‌نوازی مشهدی‌ها در دهه آخر صفر | مهمان‌پذیرتر از همیشه باشیم تحصیل در اروپا + شرایط و هزینه اخذ ویزا پرداخت ۴.۵ همت مطالبات دارو و شیرخشک طرح دارویار به حساب داروخانه‌ها توصیه‌های سازمان سنجش برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور دیدار صمیمانه استاندار خراسان رضوی با رتبه‌های برتر استان در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی در محله فلاح تهران ایجاد پردیس علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خراسان رضوی اجرای طرح توزیع شیر در مدارس به شرط تامین اعتبارات از سمت سازمان برنامه و بودجه بررسی وضعیت نیروی انسانی تا قبل از آغاز سال تحصیلی در ستاد پروژه مهر دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده میزبانی از زائران امام رئوف در روزهای پایانی صفر ۱۴۰۳ پیش‌بینی بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی در زنان با آزمایش خون دستگیری خواهران جیب‌بر در تهران جزئیات جدید از پرونده قتل دختر جوان در باشگاه رزمی غیرمجاز در مشهد + عکس نتایج ابهامات داوطلبان متعهد خدمت آموزش‌وپرورش تا پایان شهریور ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد نتایج اعتراضات به آزمون استخدامی مربی تربیت‌بدنی چه زمانی اعلام می‌شود؟
سرخط خبرها

افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس به مقصد مشهد

  • کد خبر: ۲۴۸۶۱۳
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس به مقصد مشهد
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: کرایه بلیت اتوبوس مشهد در ایام خاص دهه پایانی صفر با مصوبه شورای تامین استان و دستور استاندار خراسان رضوی، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، داریوش امانی روز یکشنبه در نشست هماهنگی حمل و نقل جاده‌ای زائران حرم رضوی در مشهد افزود: همچنین کمیسیون دریافتی شرکت‌های حمل و نقل از ناوگان اتوبوسی نیز با مصوبه شورای تامین استان خراسان رضوی، پنج درصد کاهش یافت که این امر انگیزه بیشتری را برای رانندگان فراهم کرد تا در این ایام برای خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا (ع) در مشهد حضور یابند.

وی به همکاری و همراهی همه استان‌های کشور برای خدمت‌رسانی مطلوب به زایران دهه پایانی صفر مشهد تاکید و ادامه داد: ناوگان مورد نیاز حمل و نقل جاده‌ای زائران دهه پایانی صفر از ۱۳ تا ۱۶ شهریور و در روز‌های سه شنبه تا جمعه حضور دارند و ممکن است بر اساس تشخیص مدیریتی و تحلیل کارشناسی تا شنبه نیز این خدمات ادامه یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در موضوع دهه پایانی صفر ۱۳ استان بیشترین تردد زائران به مشهد دارند و سه استان معین تهران، قم و اصفهان نیز بیشترین زائران دهه پایانی صفر را به خود اختصاص می‌دهند که باید برای تامین ناوگان حمل و نقل جاده‌ای آنها تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: امسال دو هزار و ۴۰۰ سرویس اتوبوسی برای زائران پایانی صفر پیش بینی شده است، پارسال ۶۰۰ هزار مسافر با این ناوگان در مسیر مشهد جابجا شد که به طور یقین این آمار در سال جاری به ۶۵۰ هزار زائر خواهد رسید.

امانی گفت: بخشی از این مسافران از طریق پیش فروش برای تهیه بلیت اقدام کرده‌اند و بخشی نیز بدون رعایت الزامات به پایانه مراجعه می‌کنند و انتظار دریافت سرویس را دارند که باید شرایط خدمات دهی به آن‌ها فراهم شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه اکنون چهار هزار میلیارد تومان سند و ابلاغ اعتبار در سازمان وجود دارد، ادامه داد: با کمال تاسف با کمبود اعتبارات روبه‌رو هستیم و اکنون اختصاص اعتبارات بر اساس اولویت‌های سازمانی و مدیریتی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: اگر امروز ما در این سازمان با کمبود بودجه مواجه شده‌ایم به دلیل اجرای عملیات‌های زیرساختی برای خرید و تامین ماشین‌آلات مورد نیاز راهداری، به روزرسانی ماشین‌آلات فرسوده و ساماندهی ساختمان‌های اداری بوده است.

امانی گفت: رانندگان سربازان گمنام اقتصادی کشور هستند و همواره جابه‌جایی مسافر در ایام خاص مثل نوروز، اربعین و دهه پایانی صفر را بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید بحث معیشتی و اقتصادی کردن فعالان حمل ونقل عمومی جاده‌ای در دو بخش بار و مسافر را دنبال کرد، گفت: امیدواریم امسال با مصوبه‌ای از سران سه قوه، بتوانیم مجوز واردات ناوگان اتوبوسی را اخذ کنیم.

پیش فروش بلیت، کلید اصلی سرویس‌دهی منظم در دهه پایانی صفر

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: کلید اصلی سرویس‌دهی منظم در روز‌های پایانی ماه صفر، پیش فروش بلیت از طریق مبادی مختلف است.

جعفر شهامت افزود: در ایام اربعین حسینی روزانه بیش از ۸۰ هزار نفر با ناوگان عمومی استان خراسان رضوی سرویس‌دهی شدند و با هماهنگی و تدبیر مدیریتی ستاد اربعین، این استان خدمات خود را به مرز مهران معطوف کرد و با ورود بیش از ۲۵۰ دستگاه اتوبوس از کشور افغانستان، از این ظرفیت نیز بهره گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه پارسال در روز بعد از شهادت حضرت رضا (ع) نزدیک به ۲ هزار و چهارصد سرویس اتوبوس به زائران خدمت رسانی کردند، افزود: این تعداد با احتساب سرویس‌هایی است که برای زائرین پیاده و برخی مسیر‌های کوتاه با کمک اتوبوسرانی شهرداری صورت گرفت.

به گفته وی، از طرفی در روز شهادت نیز دو هزار و ۲۰۰ سرویس اتوبوس و روز بعداز آن نیز هزار و ۸۰۰ سرویس ارایه شد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: انتظار داریم که امسال از ظهر روز شهادت یعنی چهارشنبه تا جمعه ۱۶ شهریورماه، بیشترین حجم تردد زائران داخل استان و زائران خروجی از مشهد را شاهد باشیم و با پیش فروش گسترده بلیت می‌توان تمامی مشکلات و مسایل پیش روی تردد این حجم از زائران و مسافران را کاست.

وی ادامه داد: اگر تمامی مسائل رفتاری و ساختاری حوزه مسافر را لیست کنیم شاید به جرات گفت که ۹۰ درصد از مسایل و مشکلات با پیش فروش بلیت قابل حل است.

شهامت گفت: با فعال شدن سرویس‌ها و همان برنامه سفر اتوبوس‌ها در سامانه پیش‌فروش بلیت، کمتر کسی می‌تواند مدعی شود که نرخ مصوب موجبات اجحاف در حق و حقوق وی را فراهم آورده است و هیچ مشکلی در تهیه بلیت نیز ایجاد نمی‌شود.

وی بیان کرد: ۱۳ استان شامل استان‌های اذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، تهران، خراسان جنوبی و شمالی، فارس، قم، کرمان، گلستان، مازندران، هرمزگان و یزد به طور خاص نیازمند سرویس دهی به زائران دهه پایانی صفر هستند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: برای مسافت‌های نزدیک و در موراد اضطراری باید این امادگی را داشته باشیم که بتوانیم از ظرفیت ناوگان اتوبوسی شهرداری نیز استفاده کنیم، اما از استان‌های دیگر تقاضا می‌شود که به تعداد ظرفیت خروجی زائران از استان‌هایشان، تدابیر لازم را جهت تامین ناوگان برای بازگشت زائران خود به محل اقامت فراهم کنند.

وی افزود: هماهنگی لازم صورت گرفته است تا ۶ تا هشت هزار نفر از زائران پیاده از طریق سرویس‌های فوق العاده قطار به موطن خویش برگردند و روزانه نزدیک به ۳۰ هزار نفر نیز از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به محل اقامتشان برگردند.

بر اساس اعلام معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، مشهد در ایام پایانی ماه صفر میزبان سه و نیم میلیون زائر خواهد بود و عملیات بازگشت زائران از این شهر در روز‌های سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه پیش رو با دستکم هفت هزار دستگاه اتوبوس انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->