پست اینستاگرامی هاشمی‌نسب در واکنش به خبر برکناری نکونام شکایت دو زن علیه مهاجم والنسیا به اتهام تجاوز جنسی رقابت نوراللهی و رونالدو در نظرسنجی سایت‌ AFC انتقاد پیشکسوتان به سکوت مرموز هیئت مدیره استقلال درمورد جواد نکو پاسخ منفی جهانبخش به پیشنهاد پرسپولیس نتیجه بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر کویت (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) والیبال نشسته آلمان هم حریف ایران نشد مدال نقره پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بر گردن صفرزاده عالیشاه در تمرینات گروهی پرسپولیس بازگشت مرادمند به تمرینات استقلال خداحافظی سوارس از تیم ملی اروگوئه پیانزا سرمربی تیم ملی والیبال ایران مذاکره نکونام با کریم انصاری‌فرد افشاگری قاسم حدادی‌فر درباره دریافت پیشنهاد از فیورنتینای ایتالیا مصطفی کارخانه پشت پرده مذاکره استقلال با فرهاد مجیدی ماریان با تست دوپینگ مثبت از پاراالمپیک حذف شد ۱۴ بازیکن نهایی شمسایی در جام جهانی فوتسال ازبکستان سکوت باشگاه استقلال در مقابل شایعه اخراج نکونام شاکری به شهرراز پیوست مدال جهانی والیبال ساحلی با درخشش ستاره خراسانی
سرخط خبرها

ماریان با تست دوپینگ مثبت از پاراالمپیک حذف شد

  • کد خبر: ۲۴۸۸۴۶
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
ماریان با تست دوپینگ مثبت از پاراالمپیک حذف شد
پس از اعلام نتیجه مثبت دوپینگ مصطفی ماریان این ورزشکار از رقابت‌های پاراالمپیک حذف شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در حالی ۵ روز از آغاز رقابت‌های پاراالمپیک پاریس گذشته که ورزشکاران مشهدی با موردی عجیب در این رقابت‌ها رو به رو شدند. نسرین شاهی اولین ورزشکار خراسانی بود که با امتیاز ۵۶۴ مسابقات ماده ۱۰ متر P۲ زنان موفق به صعود به فینال رقابت‌ها شد، اما شاهی بعد از پایان مسابقه مقدماتی و راهیابی به فینال در تست تپانچه مردود و دیسکالیفه و از جدول مسابقات حذف شد.

حالا مصطفی ماریان دومین ورزشکاری است که از خراسان رضوی پیش از آغاز رقابت‌ها از گردونه مسابقات کنار می‌رود. این خبر در حالی از زبان معاون قهرمانی کمیته ملی پاراالمپیک منتشر شد که مصطفی ماریان بنا بود در ماده پرتاب دیسک رقابت‌های پارادوومیدانی شرکت کند، اما حالا به دلیل مثبت شدن تست دوپینگش از این رقابت‌ها حذف شد.

معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص حذف ماریان گفت: کمیته ملی پارالمپیک طی یکسال گذشته با همکاری فدراسیون پزشکی، ورزشی و نادو ایران سه مرحله تست دوپینگ از ورزشکاران گرفت تا از این طریق اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از دوپینگ انجام شود و در کنار آن برنامه‌های آموزشی هم برای ورزشکاران برگزار شد.

سعید سلگی ادامه داد: ماریان ورزشکاری بود که ۲ ماه پیش از بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ و در جریان برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور که با نظات IPC برگزار شد، مجوز حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس را دریافت کرد.

وی تصریح کرد: بر این اساس از ماریان با احتساب دهکده  ۳ مرحله تست دوپینگ گرفته شده که در ۲ مرحله قبل که داخل ایران بوده مشکلی دیده نشد و متاسفانه تست دهکده وی به دلیل استفاده از داروی خوراکی ممنوعه مثبت اعلام شد، مصطفی ماریان تا ساعاتی دیگر دهکده را ترک و به ایران باز می‌گردد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->