احضار دیپلمات ارشد انگلیس به وزارت خارجه ایران (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام رئیس‌جمهور به نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت | پزشکیان برحمایت قاطع دولت از مقاومت فلسطین تاکید کرد پزشکیان در هیئت تبریزی‌های مشهدالرضا (ع) حضور یافت مصر اظهارات نتانیاهو را تکذیب کرد کاسبی جدید با نام شارژ کارت سوخت | ۳ میلیون بده ۶۰۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای بگیر! آیت‌الله علم‌الهدی؛ موفقیت دولت، زمینه‌ساز ثبات نظام و رشد اسلام در عرصه بین‌المللی است اسامی موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور اعلام شد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) لیست جدید دارو‌های وارداتی مشمول «حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده یک درصدی» ابلاغ شد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) بازداشت پرستار لبنانی به جرم همکاری با موساد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) دبیر ستاد انتخابات: انتخابات پنج‌گانه با سلامت و بدون هیچ شبهه‌ای برگزار شد نتانیاهو مجبور به پذیرش درخواست‌های حماس خواهد شد یک کشتی ایرانی در آب‌های کویت غرق شد + جزئیات بازدید آیت‌الله علم‌الهدی از قرارگاه اطعام و اسکان هم‌محله امام رضا(ع) پیام اسیر زن اسرائیلی قبل از مرگ چه بود؟ توضیحات عارف درباره ادغام دو بخش ورزش و جوانان در یک وزارتخانه (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) ناامنی در سرزمین‌های اشغالی؛ گردشگران کره جنوبی را به سئول بازگرداند قالیباف: موفقیت دولت چهاردهم، موفقیت نظام اسلامی و مردم است+ فیلم افشاگری جدید رسانه صهیونیستی درباره شکست این رژیم در عملیات «طوفان الاقصی» (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) تشدید فشارها برای عزل یا استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) پزشکیان در جمع فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم | بدون همراهی مردم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم
سرخط خبرها

توضیحات عارف درباره ادغام دو بخش ورزش و جوانان در یک وزارتخانه (۱۳ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۸۹۱۳
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
توضیحات عارف درباره ادغام دو بخش ورزش و جوانان در یک وزارتخانه (۱۳ شهریور ۱۴۰۳)
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دو بخش ورزش و جوانان مهم و ستادی است و مأموریت وزارتخانه‌ای نه به ورزش می‌چسبد و نه جوانان، گفت: این دو بخش در یک وزارتخانه ادغام نشده‌ و فقط الحاق شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضا عارف معاون اول رئیس جمهور امروز (سه شنبه) در آیین تکریم و معارفه وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه به قهرمانان و پهلوانانمان در المپیک پاریس تبریک می‌گویم و برای ورزشکاران‌مان در پارالمپیک پاریس هم آرزوی توفیق داریم، اظهار داشت: خوشحال هستم فردی متولی وزارت ورزش و جوانان شد که برای همه، چهر شناخته شده‌ای استو پیام کلی خروج آقای دنیامالی از مجلس، تأکید بر وفاق ملی بود. دنیا مالی چهره خدوم و پرتلاشی است.

وی خاطر نشان کرد: من با دنیامالی از اوایل دهه ۸۰ آشنایی داشتم و شهادت می‌دهم در هر بخشی که خدمت کرده، موفق بوده است و انشاءالله در این سنگر مهم هم با توفیقات الهی روبه رو خواهند بود.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در اظهارات آقای هاشمی هم مطرح شد که چرا وزارت ورزش و جوانان؟ هر دو بخش ورزش و جوانان مهم و ستادی است و مأموریت وزارتخانه‌ای نه به ورزش می‌چسبد و نه جوانان و معمولا این بخش‌ها به سازمان‌های بالادستی سپرده می‌شود، اما تا جایی که اطلاع دارم خیلی ادغام نشده‌اند بلکه الحاق شده‌اند.

عارف با بیان اینکه تشکیلات، بسترسازی برای خدمات رسانی است و در خم و چم تشکیلات نباشیم که این دستگاه، سازمان باشند یا وزارتخانه، تاکید کرد: ویژگی مشترک این دو سازمان، نشاط اجتماعی، شادابی، خلاقیت، امیدآفرینی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ارتقای سلامت روانی جامعه و ... است. اگر این دو بخش ماموریت خود را به درستی انجام دهند، قطعا دستاورد ارزشمندی خواهیم داشت. کاهش هزینه‌های ملی و اجتماعی موثر است. راهکار مقابله با آسیب‌ها اجتماعی برخورد‌های سخت نیست. با روش‌های نرم که در ذات دو بخش این سازمان است می‌توان به مقابله با آسیب‌های اجتماعی پرداخت.

وی افزود: قهرمان و پهلوان پروری از دیگر نتایج و دستاورد‌های این دو بخش است. در ذات پهلون پروری، رشد فرهنگی هم دیده می‌شود؛ در تاریخ ورزش ما موارد متعددی وجود دارد که اگر رقیب ما آسیب دیده باشد مراقبت می‌کنیم. در المپیک دیدیم که با ورزشکار ما بی اخلاقی شد.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: برای اینکه موفق باشیم نباید نگاه بخشی داشته باشیم، اگر قرار بر اتکا به منابع دولتی باشد، نتیجه آن مشخص است. از آقای دنیامالی می‌خواهم در این صورت هیج وعده‌ای به مردم ندهد، اما اگر اتکای ما مردمی باشد، موفق می‌شویم. هر گاه اتکایمان به مردم و تشکل‌های مردمی باشد دستاوردهایمان مشخص خواهد شد؛ سالنی در یک نهاد دولتی ایجاد شده، اما در هفته چند ساعت بیشتر استفاده نمی‌شود و برای بقیه ساعات آن برنامه نداشته‌ایم؛ راهبردی که باید پیگیری شود، استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات کشور در هر دو بخش ورزش و جوانان است.

عارف با یادآوری اینکه وقتی سند جامع ورزش در سال ۸۴ تصویب می‌شد، برآورد این بود که سهم افراد حدود ۵۵.۵ سانتی متر مربع ـ سرانه هر فرد باشد ـ که الان آقای هاشمی م گوید به حدود ۲ متر رسیده و باید از توسعه فیزیکی دست برداریم، اظهار کرد: از این رو باید این موضوع کاملا بررسی شود و اگر ۲ متر باشد، در طول ۴ سال آتی دیگر توسعه فضا‌های ورزشی جدید نیاز نیست و باید پروژه‌های باقی مانده توسعه یابد.

وی با طرح این پرسش که آیا استادیوم آزادی برای کشور ما کفایت می‌کند یا باید استادیوم‌های دیگری هم ایجاد شود؟، گفت: باید روزش‌های ملی ما به جد توسعه یابد. ورزش‌های همگانی هم همین‌طور؛ سلامت جامعه در گروی آن است. خوشبختانه امروز دیگر کسی مانع توسعه ورزش‌های قهرمانی نیست. در گذشته این چالش را داشتیم، اما الان همه درک کرده‌اند که وقتی یک جوان در صحنه بین المللی قهرمان می‌شود، چه نشاطی در جامعه ایجاد می‌کند؛ چه تفاوتی بین ورزشکار ایرانی در کشور اسلامی با سایر کشورهاست.

استقبال عارف از واگذاری‌های اخیر استقلال و پرسپولیس

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه تقویت و حمایت از ورزش‌های سنتی و ملی وظیفه همه ماست که فرهنگ ساز هستند، اظهار کرد: ورزش‌های همگانی باید به جد مورد توجه قرار گیرند، زیرا سلامت جامعه در گروی عنایت به ورزش‌های همگانی است.

عارف با بیان اینکه خوشبختانه امروز دیگر کسی مخالف ورزش‌های قهرمانی نیست، افزود: در گذشته چالش‌هایی داشتیم که چرا باید در صحنه‌های بین المللی حضور یابیم؟ اما امروز همه پذیرفته‌اند که جوانِ قهرمان ما که به طلا می‌رسد، چه نشاطی در جامعه ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: از آقای دنیامالی می‌خواهم به پیوست‌های فرهنگی بپردازد؛ قهرمان ما در صحنه‌های بین‌المللی باید الگوی مردم و دنیا باشد؛ بین ورزشکار در کشور اسلامی با سایر کشور‌ها تفاوت باشد و باید معرف عقبه فرهنگی‌اش باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه در ورزش حرفه‌ای چالشی بود که اگر دولت کمک نکند، شکل نمی‌گیرد، گفت: در دنیا محوریت ورزش‌های حرفه‌ای مردم هستند نه دنیا؛ با اقدامات اخیری که در مورد استقلال و پرسپولیس اجرا شد، پایه‌گذاری توجه به ورزش حرفه‌ای محکم‌تر شد.

به جوانگرایی اعتقاد داریم

عارف گفت: ما امروز با مشکلاتی در زمینه جوانان مواجه هستیم، اگر بخواهم نرم‌افزاری آن را مطرح کنم، توانمندسازی جوانان نخبه و شایسته برای ورود به بازار کار است.

وی با بیان اینکه راهبردی برای این منظور داریم که خدمت دکتر دنیامالی هم مطرح کردم، بیان کرد: واقعیت این است که ما امروز جوانگرایی را شعار نمی‌دهیم بلکه به جوانگرایی اعتقاد داریم و از طرفی در مقابل مردم هم مسئولیت داریم.  نمی‌توان اداره امور کلیدی کشور را به جوانی که نمی‌دانیم موفق می‌شود یا نه و عقبه اجرایی یا تضمین توانمندی وی را نداریم، بدهیم.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما باید تعدادی از جوانان را برای مدیریت میانی و بالاتر برای ۴ سال آینده آماده کنیم.

عارف با بیان اینکه در فرهنگ ما وقتی اسم یک پهلوان برده می‌شد به مردم احساس امنیت و آرامش می‌داد و او مرجع بود، گفت: ما در همه ورزش‌هایمان نه فقط در ورزش‌های سنتی و حتی در ورزش‌های مدرن هم راهبردی پهلوان‌پروری را باید دنبال کنیم.

ضرورت تشکیل شورای عالی جوانان و شورای عالی ورزش

وی در ادامه خطاب به مدیران وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: دو شورای مهمی که دارید و احتمالا هر دوی آنها را هم من باید افتخار خدمتش را داشته باشم تشکیل دهید و من هم در جلسات شرکت می‌کنم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه شورای عالی جوانان در آن دوره هم که سالی یکبار یا دو ماه یکبار تشکیل می‌شد، روند خوبی داشت، گفت: تقاضای من این است که شورای عالی جوانان و شورای عالی ورزش تشکیل شود، زیرا در آنجا جای بحث‌های تخصصی و فنی مطرح می‌شود و حضور وزرا و مسئولان دیگر هم به این دلیل است که بتوانیم از امکانات آنها برای برنامه‌های شما استفاده کنیم.

عارف بیان کرد: تعدادی از جوانان ما به هر دلیلی مهاجرت کرده‌اند، اصلا وارد دلیل آن نشویم. امروز ما در خدمت این عزیزان نیستیم. تقاضا می‌کنم به صورت جدی برای بازگرداندن آنها با مکانیزم‌های تشویقی برنامه‌ریزی کنیم.

کشف استعداد‌ها از کار‌های مهم وزارت ورزش و جوانان است

وی با تاکید براینکه ما می‌توانیم یک توسعه جامع و پایدار را در چارچوب طرح آمایش در کشور داشته باشیم که همه امکانات در چند مرکز استان متمرکز نشود،  افزود: یکی از وظایف شما کشف استعداد‌ها است. گاهی در فلان روستای محروم یک استعداد بی‌نظیر و برجسته‌ای وجود دارد که ما باید آن را کشف کنیم.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در ورزش مساله مهم این است که ما یک طرح راهبردی برای استعدادیابی داشته باشیم. در یکی دو رشته این کار انجام شد و هنوز آثار مثبت آن را در میدان‌های بین‌المللی می‌بینیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->