مرد ۴۷ ساله سبزواری در آبشار شیرباد گلستان غرق شد+جزئیات و علت حادثه پیدا شدن دسته کلید خانه در شکم کودک ۶ ساله سبزواری+جزئیات (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) آمار نگران کننده از ابتلای مردم ایران به کیست کبدی عفونت روده ۲۰۰ نفر را راهی اورژانس کرد مهار حریق در مراتع تلاجیم کوه مهدیشهر سمنان (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) مرگ دلخراش نوجوان ۱۶ ساله بر اثر حریق یک دامداری در چناران (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) سه دختر مفقود شده در ارومیه به خانه هایشان بازگشتند (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) بازهم تصادف اتوبوس زائران پاکستانی اربعین؛ این‌بار در خوزستان (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) واژگونی پژو پارس در بلوار وکیل آباد مشهد با یک مصدوم(۱۴ شهریور ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در شرق سبزوار با پنج مصدوم (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) عودت ۲ میلیارد تومان هزینه اضافه‌ای که از زائران دریافت شده بود ۱۰ مصدوم بر اثر واژگونی ۲ دستگاه خودرو در جاده قوچان (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) قول مساعد رئیس مجلس برای طرح دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) زلزله نسبتا شدید «استهبان» فارس را لرزاند (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن کودک مشهدی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) چرا بازنشستگان تامین‌اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق محروم هستند؟ | بازنشستگان تامین اجتماعی: مبلغ یک میلیون تومان را واریز کنید اصلاح آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد + سند (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو | عزاداری زائران امام رضا(ع) در خیابان آیت‌الله شیرازی مشهدمقدس مهد‌کودک‌های بدون‌‌مجوز از مهرماه ۱۴۰۳ پلمب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهار‌شنبه، ١۴ شهریور ١۴٠٣) | کاهش دما از روز جمعه و تداوم وزش باد در خراسان رضوی حوادث جاده‌ای در تربت‌حیدریه ۱۷ مصدوم برجای گذاشت (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) «جشن عاطفه‌ها» از ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ اجرا می‌شود پخش زنده آئین شام غریبان شهادت امام رضا (ع) از شبکه‌های ملی و استانی خراسان رضوی
سرخط خبرها

آمار نگران کننده از ابتلای مردم ایران به کیست کبدی

  • کد خبر: ۲۴۹۲۰۳
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
آمار نگران کننده از ابتلای مردم ایران به کیست کبدی
یک فوق تخصص گوارش و کبد، نسبت به مشکلاتی که کیست های کبدی برای افراد مبتلا ایجاد می کنند، توضیحاتی داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید موید علویان، با عنوان این مطلب که کیست کبدی در حدود ۴ درصد افراد جامعه را درگیر می‌کند و در اکثر موارد خوش خیم است، گفت: کیست‌ها، کیسه‌های غیر طبیعی با محتوای مایع در کبد هستند که به دو شکل ساده و انگلی تقسیم می‌شوند.

وی افزود: کیست ساده در نتیجه یک ناهنجاری در مجاری صفراوی ایجاد می‌شود و در آن صفرا جمع می‌شود. برخی از این کیست‌ها از دوران کودکی بوده و تا بزرگسالی بی علامت هستند و به طور اتفاقی و در سونوگرافی یافت می‌شوند.

علویان ادامه داد: در برخی شرایط کیست کبدی به صورت متعدد و همراه با کیست‌هایی در کلیه‌ها بوده که منشأ کاملاً ژنتیکی دارد.

وی افزود: اما کیست انگلی یا هیداتیک در نتیجه انگلی به نام اکینو کوک ایجاد می‌شود. این کیست در نقاط مختلف بدن ایجاد می‌شود و از جمله کبد شایع‌ترین محل ابتلاء است. بیماری در مناطق روستایی و در محل‌هایی که سگ و گوسفند زندگی می‌کنند و در نتیجه مصرف غذای آلوده دیده می‌شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد گفت: کیست‌های کبدی چه از نوع ساده و چه از نوع انگلی در اکثر موارد بدون علامت بوده و به ندرت مشکلی برای مبتلایان ایجاد می‌کنند و تأثیری بر زندگی افراد ندارند.

وی افزود: در موارد نادر که کیست‌های کبدی بزرگ شده و به ارگان‌های دیگر در شکم فشار وارد می‌کنند، فرد از احساس سنگینی، نفخ شکم و درد در قسمت فوقانی شکم شکایت می‌کند.

علویان ادامه داد: تشخیص علت بیماری با انجام آزمایشات کامل خونی و انگلی و در برخی موارد سی تی اسکن شکم است.

وی افزود: در موارد کیست‌های کوچک کبدی نیازی به درمان نیست. در مواردی که علل انگلی به اثبات رسید، استفاده از دارو‌های ضد انگلی توصیه می‌شود. در برخی شرایط انجام جراحی ضرورت پیدا می‌کند.

این فوق تخصص گوارش و کبد گفت: هنوز علل بزرگ شدن کیست‌های کبدی ناشناخته مانده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->