دبیر اتحادیه صنایع لبنی خراسان رضوی: هنوز هیچ تصمیمی برای توزیع شیر در مدارس انجام نشده است فرماندار تایباد: رانندگان ۷۰۰ کامیون ایرانی در افغانستان منتظر ورود به کشور هستند ​​نحوه محاسبه نرخ صافکاری و نقاشی خودرو | بی رنگ چقدر می‌شود؟ تولید پژو پارس در عراق با نام جدید | قیمت چند؟ + تصویر موبایل‌های آیفون چند؟ (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) افزایش هشت‌درصدی مصرف بنزین در خراسان‌رضوی طی چهار روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۳ واکنش وزیر اقتصاد به وام‌‌های میلیاردی اعضای هیئت‌مدیره بورس به خودشان + عکس کاهش قیمت طلا و افزایش نرخ سکه تمام بهار آزادی در مشهد (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) اختلاف قیمت ۳۴ تا ۶۴۰ میلیون تومانی نمایندگی و بازار آزاد خودرو‌های خارجی (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) بررسی قیمت کارخانه و بازار آزاد خودرو‌های داخلی (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) آیا «طرح طبقه‌بندی مشاغل» بازنگری می‌شود؟ ظرفیت اکثر پروازها از مشهد به دیگر نقاط کشور، تا روز جمعه تکمیل است (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) | قیمت سکه بدون تغییر شیوع کلاهبرداری در بستر ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی | توصیه‌هایی که باید بدانید هدررفت سالانه ۱۰ میلیارد مترمکعب آب در کشور جهان در آستانه انقلاب انرژی؛ گذر از سوخت فسیلی به انرژی خورشیدی | کدام کشورها گوی سبقت را ربوده‌اند؟ + اینفوگرافیک برنامه پزشکیان برای حمایت از مستأجران چیست؟ غول شاسی بلند جدید تویوتا در راه ایران + تصاویر و مشخصات قیمت امروز انواع میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) | هندوانه و خربزه ارزان شد واردات ۸۰ هزارتن گوشت قرمز از ابتدای سال | بازار کاملا اشباع است وزیر راه و شهرسازی: ۸۰ درصد زائران از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای وارد مشهد شده‌اند | هیچ‌کس گلایه‌ای مبنی بر نبود بلیت اتوبوس نداشت + ویدئو عودت وجه ۱۳ میلیارد ریالی به زائران و مجاوران در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ در مشهد زنان خانه‌دار بیمه‌شده بعد از چند سال بازنشسته می‌شوند؟ | زنان خانه‌دار از ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند خود را بیمه کنند مشکل صنف طلا با سامانه جامع تجارت چیست؟ | چرا طلافروشان در سامانه جامع تجارت ثبت نام نمی‌کنند؟ جابه‌جایی روزانه حدود ۴۵ هزار مسافر از طریق پرواز‌های خارجی فرودگاه امام‌خمینی(ره) پیش‌فروش ساختمان بدون تنظیم سند رسمی جرم است
سرخط خبرها

جهان در آستانه انقلاب انرژی؛ گذر از سوخت فسیلی به انرژی خورشیدی | کدام کشورها گوی سبقت را ربوده‌اند؟ + اینفوگرافیک

  • کد خبر: ۲۴۹۲۳۶
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
جهان در آستانه انقلاب انرژی؛ گذر از سوخت فسیلی به انرژی خورشیدی | کدام کشورها گوی سبقت را ربوده‌اند؟ + اینفوگرافیک
با توجه به مزایای بی‌شمار انرژی خورشیدی، ساخت نیروگاه‌های جدید خورشیدی در جهان رشد بسیار بالایی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، مقامات ایران می‌گویند؛ برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته تا حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات برق از این نیروگاه‌ها استحصال شود. ایران البته بیش از این ظرفیت دارد. برای مثال مساحت چهارمیلیون‌هکتاری کویر لوت در ایران ظرفیت راه‌اندازی سه میلیون مگاوات برق خورشیدی را دارد که با این ظرفیت برق کل خاورمیانه را می‌توان تامین کرد.

اما کدام کشور‌ها در طی سالیان اخیر توانسته اند از انرژی فسیلی به انرژی پاک شیفت کنند و سرآمد این حوزه باشند؟ طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های معتبر جهان، آمریکا، چین و هند بزرگ‌ترین کشور‌های تولیدکننده تجهیزات و برق پاک هستند. در اتحادیه اروپا آلمان در صدر است. کشور‌های عربستان، امارات و قطر نیز در اطراف ما در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های مفصلی کرده‌اند.

قطر یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های خورشیدی خاورمیانه را می‌سازد. نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی «الخرسه» در غرب دوحه در کشور قطر به بهره‌برداری رسید که یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های خورشیدی در منطقه است. این نیروگاه در مساحت ۱۰ کیلومترمربع احداث شده، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار پنل خورشیدی را در خود جای داده و مجهز به فناوری دنبال‌کننده حرکت خورشید از شرق به غرب است.

جهان در آستانه انقلاب انرژی؛ گذر از سوخت فسیلی به انرژی خورشیدی | کدام کشورها گوی سبقت را ربوده‌اند؟ + اینفوگرافیک

با توجه به مزایای بی‌شمار انرژی خورشیدی، ساخت نیروگاه‌های جدید خورشیدی در جهان رشد بسیار بالایی داشته است.

علاوه بر این مزرعه خورشیدی سین کیانگ در چین به تازگی با ظرفیت پنج گیگاوات (پنج هزار مگاوات) به بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان تبدیل شده است.

عربستان سعودی از ابتدای سال جاری ۲۰۲۴ پروژه‌های تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر را با ظرفیت سالانه ۲۰ گیگاوات، بسته به رشد تقاضا برای برق در دست اجرا دارد تا ظرفیت کلی تولید را تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰ تا ۱۳۰ گیگاوات برساند.

بخش اعظم پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام‌شده از نظر تعداد، با تامین مالی صندوق توسعه ابوظبی (ADFD) در کشور‌های جزیره‌ای اقیانوس آرام اجرا شده‌اند که شامل ۱۱ پروژه انرژی تجدیدپذیر به ارزش ۵۰ میلیون دلار است.

منبع: اقتصادنیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->