فیش حقوقی شهریورماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تامین‌اجتماعی صادر شد | باز هم خبری از متناسب‌سازی نیست یک نماینده مجلس: معلمان خریدخدمات از ابتدای مهر ۱۴۰۳، با قرارداد «کار معین» مشغول به فعالیت می‌شوند برای انتخاب رشته دانشگاهی چه راهکاری دارید؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ١۵ شهریور ١۴٠٣) | هوای خنک در راه مشهد راهکار‌های موثر برای مقابله با قلدری در مدارس چیست؟ افسردگی؛ عامل اصلی شروع به مصرف سیگار الکترونیکی در نوجوانان است ۹ مدیر متخلف مدرسه در خراسان‌رضوی لغو ابلاغ و از مدیریت برکنار شدند پروتئین؛ یکی از اصلی‌ترین مواد مغذی بدن | چرا پروتئین ماده‌ای ضروری برای بدن است؟ «گره عضلانی» چیست و چگونه می‌توان از شر آن خلاص شد؟ ریشه اصلی آسیب‌پذیری نوجوانان، تعارض در کانون خانواده است درباره بنیان‌گذار خیریه خجسته و حامی بیماران کلیوی خراسان رضوی | حاج محمد، دستش به خیر بود چگونه بچه‌ها را برای رفتن به مدرسه آماده کنیم؟ | قانون‌های نانوشته بچه‌مدرسه‌ای‌ها گلایه شهروندان درباره تماس‌های تلفن گویا برای اعلام قبوض | مزاحمت‌های تلفنی مخابرات! ۵ پرونده سرقت با کمک مردم مشهد رمزگشایی شد مرد ۴۷ ساله سبزواری در آبشار شیرباد گلستان غرق شد+جزئیات و علت حادثه پیدا شدن دسته کلید خانه در شکم کودک ۶ ساله سبزواری+جزئیات (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) آمار نگران کننده از ابتلای مردم ایران به کیست کبدی عفونت روده ۲۰۰ نفر را راهی اورژانس کرد مهار حریق در مراتع تلاجیم کوه مهدیشهر سمنان (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) مرگ دلخراش نوجوان ۱۶ ساله بر اثر حریق یک دامداری در چناران (۱۴ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افسردگی؛ عامل اصلی شروع به مصرف سیگار الکترونیکی در نوجوانان است

  • کد خبر: ۲۴۹۲۵۸
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
افسردگی؛ عامل اصلی شروع به مصرف سیگار الکترونیکی در نوجوانان است
یک نظرسنجی از نوجوانان استرالیایی نشان می‌دهد افرادی که علائم افسردگی را تجربه می‌کنند، دو برابر با خطر شروع به مصرف سیگار الکترونیکی روبرو هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، «امیلی استوکینگز»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه سیدنی، گفت: «در کوتاه مدت، نیکوتین ممکن است احساس اضطراب و استرس را کاهش دهد و جوانان ممکن است به سراغ سیگار‌های الکترونیکی به عنوان مکانیزم مقابله بروند.»

استوکینگز گفت: «صرف نظر از اینکه آیا بیماری روانی بر سیگار تأثیر می‌گذارد یا برعکس، واضح است که اگر می‌خواهیم از شروع استفاده از سیگار‌های الکترونیکی جلوگیری کنیم، باید به سلامت روان نیز توجه کنیم.»

این مطالعه سلامت روانی و میزان مصرف بیش از ۵۰۰۰ دانش‌آموز سال هفتم و هشتم (حدود ۱۲ تا ۱۳ سال) را از ۴۰ مدرسه در نیو ساوت ولز، کوئینزلند و استرالیای غربی بررسی کرد.

حدود ۸.۳ درصد گفتند که از سیگار‌های الکترونیکی استفاده کرده اند.

این مطالعه نشان داد در مقایسه با کودکانی که سطح استرس پایینی دارند، افرادی که سطح استرس متوسطی دارند، ۷۴ درصد بیشتر احتمال دارد که به سیگار الکترونیکی روی بیاورند و آنهایی که سطح استرس بالایی دارند، ۶۴ درصد بیشتر احتمال دارد که این سیگار را بکشند.

استفاده از سیگار الکترونیکی در میان نوجوانانی که سلامت روان شأن را پایین ارزیابی می‌کردند در مقایسه با افرادی که آن را بالا ارزیابی می‌کردند، ۱۰۵ درصد بیشتر بود.

تحقیقات بیشتری برای درک رابطه پیچیده بین سلامت روان و مصرف سیگار الکترونیکی مورد نیاز است، با این حال این یافته‌ها نیاز فوری به رویکرد‌های پیشگیری و مداخله زودهنگام، برای حمایت از سلامت و رفاه کوتاه‌مدت و بلندمدت را برجسته می‌کند.

منبع: سلامت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->