پادشاه بحرین بیش‌از ۴۵۰ زندانی عمدتاً سیاسی را عفو کرد رئیس جمهور به تذکر یک کاربر فضای مجازی واکنش نشان داد فرمانده نیروی دریایی سپاه: در برابر تمام دشمنان مستحکم خواهیم ایستاد فرماندهان سپاه از تنبیه شدید رژیم صهیونیستی در پی ترور اسماعیل هنیه خبر دادند وزیر کشور: ساماندهی اتباع خارجی به‌زودی آغاز می‌شود واکنش دیپلماتیک ایران به ادعای برخی کشورهای اروپایی و آمریکا مبنی بر دخالت ایران در مناقشه اوکراین پیامد‌های حضور اتباع غیرمجاز در کشور چیست؟ از پزشکیان تا حسین زاده؛ آیا نمایندگان مجلس دوازدهم بازهم کاهش خواهند یافت؟ تردد کدام خودرو‌ها جمعه و شنبه (۱۶ و ۱۷ شهریور ۱۴۰۳) در هراز ممنوع است؟ ترامپ اوکراین را به دروغ‌گویی درباره تعداد تلفاتش در جنگ متهم کرد نماینده مجلس: مدل اقتصادی معرفی‌شده از سوی پزشکیان، مطابق با عدالت اجتماعی باشد سردار سلامی در پیامی، موفقیت تیم ملی کشتی فرنگی جوانان را تبریک گفت وزیر کشور: سرباز وطنم | بخشی از وجودم در لشکر ۲۵ کربلا جا مانده است تاکید سازمان ملل بر آتش بس فوری و افزایش کمک های بشردوستانه به غزه سخنان قاطع سفیر ایران در سازمان ملل به مناسبت روز مقابله با آزمایش‌های هسته‌ای| رژیم اسرائیل تهدید امنیت جهان است ساعات کار ادارات اصفهان از ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ تغییر می‌کند+جزئیات سه کشته در حمله پهپادی به یک خودرو در سلیمانیه عراق (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) نظامی آمریکا در ونزوئلا دستگیر شد سفیر ایران در ریاض:می‌خواهیم روابط ایران و عربستان به بالاترین سطوح خود برسد (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) تیراندازی مرگبار در دبیرستانی در آمریکا (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) دفتر رهبر معظم انقلاب گزارش استهلال ماه ربیع الاول را منتشر کرد (۱۴ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پادشاه بحرین بیش‌از ۴۵۰ زندانی عمدتاً سیاسی را عفو کرد

  • کد خبر: ۲۴۹۳۱۱
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
پادشاه بحرین بیش‌از ۴۵۰ زندانی عمدتاً سیاسی را عفو کرد
پادشاه بحرین ۴۵۷ زندانی را به‌مناسبت بیست‌وپنجمین سالگرد حاکمیتش بر این کشور جزیره‌ای، عفو کرد و به‌گفته یکی از فعالان، به نظر می‌رسد بسیاری از آزادشده‌ها از زندانیان سیاسی باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، اطلاعیه منتشرشده در خبرگزاری دولتی بحرین، نشان‌دهنده آزادی دسته‌جمعی گروه دیگری از زندانیان در این پادشاهی حوزه خلیج‌فارس است که در سال‌های پس از اعتراضات بهار عربی در سال ۲۰۱۱ سرکوب مکرر مخالفان را تجربه کرده است.

فعلاً هیچ فهرستی از اسامی زندانیان آزادشده به دستور «حمد بن عیسی آل‌خلیفه»، پادشاه بحرین، منتشر نشده است.

دولت بحرین به سوالات خبرگزاری آسوشیتدپرس پاسخی نداد، اما گفت این عفو «بیشتر نشان‌دهنده تعهد بحرین به عدالت کیفری است و امروز فرصتی برای بیش از ۴۵۰ زندانی فراهم شده است تا دوباره به طور مثبت در جامعه ادغام شوند.»

«احمد الوداعی» که به عنوان مدیر «مؤسسه حقوق و دموکراسی بحرین» فعالیت می‌کند، بسیاری از این افراد را زندانی سیاسی توصیف کرد که اکنون از مرکز بازپروری و اصلاح آزاد شده اند. این زندان شاهد تظاهرات و اعتصاب غذای زندانیان به دلیل شرایط نامناسب آنجا بوده است.

الوداعی گفت: «مقامات با صد‌ها نفر ملاقات کرده و به آنها گفته‌اند که به‌زودی آزاد خواهند شد. به نظر می‌رسد آنها بیشتر زندانیان سیاسی را مدنظر داشته باشند. این اقدام واقعا خوشبینانه است و به نظر می‌رسد در چارچوب منطقه‌ای که بحرین در تلاش برای عادی‌سازی روابط با ایران است، باشد.»

جمعیت اکثریتی شیعه در بحرین مدت‌هاست که از بدرفتاری و سوء رفتار دولت تحت نظارت خاندان سنی آل خلیفه شکایت دارند. رسیدگی به شکایات فعالان می‌تواند به بحرین کمک کند تا تنش‌ها با ایران را به‌رغم دهه‌ها تنش، کاهش دهد، به‌ویژه پس از اینکه عربستان سعودی در سال گذشته به تنش‌زدایی با تهران از طریق میانجی‌گری چین دست یافت.

در ماه آوریل، پادشاه بحرین ۱۵۸۴ زندانی را عفو کرد، از جمله بیش از ۶۵۰ زندانی که مؤسسه حقوق و دموکراسی بحرین آنها را به‌عنوان زندانیان سیاسی در نظر گرفته بود.

فعالان برجسته بحرینی که در بازداشت هستند عبارتند از عبدالهادی الخواجه، یک تبعه دانمارکی بحرینی که به اتهامات واهی «تروریسم» محکوم شده و سازمان ملل حبس او را اقدامی خودسرانه می‌داند.

بحرین، محل استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در غرب آسیاست. از زمانی که بحرین اعتراضات سال ۲۰۱۱ را با کمک عربستان سعودی و امارات متحده عربی سرکوب کرد، فعالان را زندانی کرده، بسیاری را اخراج کرده، از صد‌ها تن سلب شهروندی کرده و روزنامه مستقل اصلی خود را بسته است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->