بلاتکلیفی مرادمند در استقلال ساپینتو جایگزین نکونام می‌شود؟ حضور عالیشاه در تمرین پرسپولیس الاکلنگ‌بازی مدیریت استقلال وسط دعوای نکونام و شهریاری میلیاردر آمریکایی آماده فرار از چلسی توخل، آلترناتیو تکراری تن هاخ در منچستریونایتد دربی تهران خارج از تهران شوک به آرسنال پس از برد ایتالیا موسیالا، جانشین جذاب دی‌بروینه در منچسترسیتی سپاهان - ملوان، در فولادشهر «کاملان» برای ۴ سال رئیس هیئت هاکی خراسان‌رضوی شد والیبال نشسته ایران قهرمان پاراالمپیک پاریس شد | هشتمین طلا تقدیم به هشتمین امام گیتاریست استقلال در راه اصفهان ایولو پتف در آستانه جانشینی نکونام نکونام: از استقلال می‌روم ولی زیر بار زیلیکیچ نمی‌روم پخش زنده بازی تیم ملی والیبال نشسته ایران برابر بوسنی در فینال پارالمپیک پاریس (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) مهرداد محمدی با استقلال قهر کرد| احتمال جدایی قوت گرفت بازگشت سسما به استقلال منتفی شد| درخواست دستمزد ۴۰۰ هزار دلاری
سرخط خبرها

والیبال نشسته ایران قهرمان پاراالمپیک پاریس شد | هشتمین طلا تقدیم به هشتمین امام

  • کد خبر: ۲۴۹۵۰۷
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
والیبال نشسته ایران قهرمان پاراالمپیک پاریس شد | هشتمین طلا تقدیم به هشتمین امام
تیم ملی والیبال نشسته ایران با سرمربی مشهدی قهرمان پاراالمپیک پاریس شد و به وعده‌اش عمل کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این هم از فینال؛ آسان‌تر از همیشه و مثل آب‌خوردن. انگار این بهترین واژه‌ها برای تفسیر توانمندی بی‌حدوحصر توان‌یابانی است که در قامت ملی‌پوشان تیم‌ملی والیبال‌نشسته سال‌هاست که تحسین جامعه جهانی را برمی‌انگیزند.

تیم‌ملی والیبال‌نشسته کشورمان مطابق انتظار با برتری ۳ بر ۱ برابر بوسنی در فینال رقابت‌های پاراالمپیک پاریس، جام قهرمانی را بالای سر برد و هشتمین مدال طلایش در تاریخ این رقابت‌ها را به دست آورد. این پیروزی برای مشهدی‌ها و سرمربی مشهدی این تیم وقتی شیرین‌تر می‌شود که بدانیم پیش از سفر به پاریس، با استعانت از امام‌هشتم (ع)، نیت کردند مدال‌های قهرمانی و جام این تورنمنت را به بارگاه مطهر امام مهربانی‌ها هدیه کنند. 

تیم‌ملی والیبال‌نشسته ایران در فینال این تورنمنت در دست اول با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به بوسنی باخت، اما در سه دست پیاپی با نتایج ۳۰ بر ۲۸، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۴ از سد بوسنی‌وهرزگوین، رقیب همیشگی و دیرینه‌اش، گذشت. ملی‌‎پوشان والیبال‌نشسته ایران در ۹ دوره برگزاری مسابقات پاراالمپیک تا پیش از پاریس هفت مدال طلا و دو نقره به دست آورده بودند و با این طلا توانستند شمار مدال‌های زرینشان را به عدد هشت برسانند.

مسیری که همه می‌دانستند

شاگردان هادی رضایی با کمترین تورنمنت و دیدار تدارکاتی و تقریبا بدون آمادگی خاصی به پاریس رفتند. آنها پس از رقابت‌های جهانی بوسنی، نزدیک به یک‌سال نه اردو داشتند و نه دیدار تدارکاتی برگزار کردند. شاگردان رضایی در آخرین اردو که به میزبانی مشهد برگزار شد، توانستند دوسه بازی دوستانه با تیم قزاقستان داشته باشند و بعد از آن هم راهی پاریس شدند. با وجود این، ملی‌پوشان والیبال‌نشسته از همان بازی نخست پرصلابت و محکم وارد رقابت‌ها شدند. 

برتری ۳ بر ۰ در هر سه بازی دور گروهی مقابل اوکراین، برزیل و آلمان آن‌قدر به دل همه نشست که کسی فکرش را نمی‌کرد این تیم تا پایان مسابقات حتی یک دست باخته داشته باشد. با این همه، ملی‌‎پوشان در بازی نیمه‌نهایی مقابل مصر و در دست سوم، نتیجه را واگذار کردند تا همین تلنگر جدی به آنها باشد و در دست چهارم بتوانند با نتیجه وحشتناک ۲۵ بر ۸ مصر را ببرند و نشان دهند قدرت واقعی والیبال‌نشسته جهان دست آنهاست. آنها تا فینال مثل آب‌خوردن بالا آمدند و درنهایت هم به سرنوشتی که برایشان مقدر بود، رسیدند.

رضایی، مرد تمام‌نشدنی

هادی رضایی شاه‌کلید موفقیت والیبال‌نشسته ایران است. او که در دوران بازی هم توانسته بود مدال‌های طلای پاراالمپیک، جهانی و آسیایی را به دفعات به دست آورد، در عرصه مربیگری رکوردی جاودانه از خود به‌جا گذاشته است. او با تیم‌ملی والیبال‌نشسته ایران در رقابت‌های آسیایی، جهانی و پاراالمپیک توانسته است بیش از ۲۲ قهرمانی و مدال طلا به دست آورد. 

رضایی که نامش در تالار مشاهیر والیبال جهان هم آمده است، بهتر از هر کسی می‌تواند از ستاره‌های والیبال‌نشسته کشورمان بازی بگیرد و هر روز نسلی تازه بسازد. اسطوره ورزش خراسان که پرافتخارترین مربی تاریخ ورزش ایران است، حالا طبق وعده‌اش هشتمین طلای پاراالمپیک را با شاگردانش به بارگاه مطهر رضوی و موزه آستان‌قدس تقدیم کرده است.

بابادی، مردی زیر سایه رضایی

وقتی از تیم‌ملی والیبال‌نشسته و سرمربی مشهدی‌اش صحبت می‌شود، کمترکسی از دیگرستاره خراسانی این تیم یاد می‌کند. مهدی بابادی؛ مردی که در سی‌وسه‌سالگی توانست سومین طلای پاراالمپیک را دریافت کند و به جاودانگی برسد.

پیش از بابادی ورزشکاران کمی از خراسان‌رضوی توانسته بودند سه طلای پاراالمپیک بگیرند و شاید فقط بتوان به نفراتی، چون گلکار در این بین اشاره کرد. اما بابادی با ممارست در تمرین‌ها و پشتکار درخورستایشش حالا در میان ورزشکاران خراسانی تاریخ پاراالمپیک‌ها به‌نوعی رکورددار است. بابادی در ریو و توکیو دو طلا گرفت و حالا نوبت به طلای پاریس اوست. 

او دو بار هم با تیم‌ملی والیبال‌نشسته در بازی‌های آسیایی و دو بار در بازی‌های جهانی به مدال طلا رسیده است. ستاره سبزواری والیبال‌نشسته ایران با آبشار‌های محکم دست‌چپش به مرد ثابت ترکیب اصلی هادی رضایی در تیم‌ملی والیبال‌نشسته بدل شده است و کسی نمی‌داند در پاراالمپیک بعدی هم در سی وهفت‌سالگی بازی خواهد کرد یا تا آن‌موقع از دنیای ورزش حرفه‌ای خداحافظی می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->