۸۵ عکس در هشتمین اکسپوی عکس همدم به نمایش درآمد توسعه سینما‌های خراسان رضوی نیازمند حمایت بخش خصوصی است آغاز به کار شصت‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد (۱۷ شهریور ۱۴۰۳)+ویدئو مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: جشنواره فیلم کوتاه، مسیری تخصصی برای استعداد‌های جوان است فروش ۵ میلیارد تومانی «تمساح خونی» در ۴۸ ساعت نخست اکران آنلاین بازیگران پروژه حضرت موسی مشخص شدند «یوسف تیموری» با سریال طنز «زندگی به شرط خنده» روی آنتن + زمان پخش پروانه ساخت «اخراجی‌ها۴» صادر شد محمدرضا شریفی نیا با «ناریا» در راه ترکیه و ارمنستان احیای عروسک‌های «دارا و سارا» برای کودکان نسل زِد آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) مارال بنی‌آدم با «در آغوش درخت» در راه کانادا ۷ کشور دیگر در رقابت اسکار ۲۰۲۵ شرکت کردند + اسامی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ بازگشت «پاورقی» و «صبحانه ایرانی» به تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

توسعه سینما‌های خراسان رضوی نیازمند حمایت بخش خصوصی است

  • کد خبر: ۲۴۹۶۲۶
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵
توسعه سینما‌های خراسان رضوی نیازمند حمایت بخش خصوصی است
مدیرکل امور حقوقی استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی کشور به لزوم توسعه سینما‌های شهرستان‌های خراسان رضوی با همکاری بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی و اتخاذ سیاست‌های اشاره کرد.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز، محمدرضا سوقندی در اولین روز از برگزاری شصت‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان (مهر و شید) با تأکید بر اهمیت جشنواره‌ها در رشد سینما و شناسایی استعداد‌های جدید، اظهار داشت که جشنواره‌ها محلی برای رقابت و نمایش توانمندی‌های هنرمندان جوان هستند. وی جشنواره‌های محلی و استانی را فرصتی مناسب برای هنرمندان جوان دانست تا آثار خود را نه تنها با دوستان و همشهریان، بلکه با هنرمندان سایر استان‌ها مقایسه کرده و رشد کنند.

سوقندی همچنین به جایگاه مهم فیلم کوتاه در سینما اشاره کرد و آن را ژانری مستقل دانست که هنرمندان زیادی از آن به سینمای بلند راه پیدا کرده‌اند. 

وی افزود: هرچند برخی فیلم‌سازان با ساخت فیلم کوتاه به سینمای بلند رسیده‌اند، اما فیلم کوتاه خود نیز به عنوان یک ژانر مستقل اهمیت زیادی دارد و لازم نیست هر کسی که در این حوزه موفق است، حتماً به سمت ساخت فیلم بلند برود.

مدیرکل امور حقوقی استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی همچنین به توسعه سینما در شهر مشهد و خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مشهد از لحاظ توسعه سینمایی از میانگین کشوری جلوتر است، اما هنوز برخی شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله تربت حیدریه و نیشابور نیازمند توجه بیشتری در این زمینه هستند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۱۴۰۱ با استاندار خراسان رضوی به امضا رسیده است، اظهار داشت: برای توسعه سینما در شهرستان‌ها، همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران ضروری است. مراکز تجاری و اقتصادی می‌توانند با ایجاد سینما‌ها به عنوان پیوست فرهنگی، هم به توسعه شهری کمک کنند و هم جاذبه‌ای فرهنگی برای شهروندان فراهم کنند.

سوقندی همچنین بر لزوم حمایت‌های قانونی و تسهیلات برای بخش خصوصی تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که در سال اول برنامه هفتم توسعه، آیین‌نامه‌های لازم برای حمایت از سینماسازی در مناطق محروم تدوین و اجرایی شود.

وی در پایان افزود: امیدواریم با حمایت‌های دولتی و خصوصی، جهاد توسعه سینما به ویژه در مناطق محروم و شهرستان‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->