نجات جان پنج شهروند از حادثه حریق کارگاه نجاری در مشهد (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) صدور حکم اعدام برای راننده تاکسی اینترنتی متجاوز به کودک دوازده‌‌‌ساله در یزد خارش شدید شبانه، می‌تواند ناشی از انگل پوستی باشد توزیع سهمیه‌ای انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌ها اعمال‌قانون ۱۴۲۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) یک رژیم غذایی که باعث کاهش خطر مرگ در افراد مسن می‌شود مازندران و خراسان رضوی بیشترین ورودی مسافر تعطیلات نیمه اول شهریور را به خود اختصاص دادند سرنوشت لایحه «انتقال مشاغل مزاحم از شهر مشهد» به کجا رسید؟ راهبردهای پیشگیری از خودکشی در کشور تدوین شود جذب ناقص نیروی نهضت سوادآموزی قطع می‌شود از آبله میمونی چه می‌دانیم؟ | شرط کنترل شیوع بیماری‌های نوپدید چیست؟ آیا مصرف ویتامین‌ها در کاهش وزن مؤثر است؟ دادستانی کل کشور برای تحصیل و حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل بخش‌نامه صادر کرد همه چیز درباره رژیم فستینگ | از رژیم فستینگ چه می‌دانید؟ ۶۶۴ بسته هروئین و تریاک از معده ۹ قاچاقچی مواد مخدر کشف شد کوله پشتی استاندارد؛ بهترین کیف برای حمل وسایل مدرسه مشهدالرضا(ع) و رکورد‌هایی که در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ شکست رتبه دوم خراسان رضوی در کاهش سرقت‌ها بی بندوباری برخی فیلم‌های شبکه نمایش خانگی واکنش وزارت بهداشت را برانگیخت ویژگی‌های یک کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان سقوط مرگبار زن جوان از روی پل نمایشگاه در مشهد (۱۸ شهریور ۱۴۰۳) قتل زن ۶۰ ساله تهرانی به دست همسر رژیم غذایی برای کاهش خطر مرگ در سالمندان
سرخط خبرها

جذب ناقص نیروی نهضت سوادآموزی قطع می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۹۹۳۰
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
جذب ناقص نیروی نهضت سوادآموزی قطع می‌شود
وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت طراحی سامانه‌ای جامع، جهت اطلاع از آمار سوادآموزان و منابع انسانی تاکید کرد و گفت: سیکل معیوب جذب نیروی نهضت سواد آموزی قطع می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش همزمان با روز جهانی سواد آموزی با حضور در میان کارکنان این سازمان ضمن تبریک این روز گفت: سوادآموزی جهادی مقدس و الهی است. این عمل، رفتاری والا و انسانی محسوب می‌شود که خداوند توفیق این خدمت را به هر کسی اعطا نمی کند.

وی با اشاره به اهمیت این فضلیت ادامه داد: باسواد کردن حتی یک نفر هم ارزش بیشمار و پاداش بسیار دارد؛ همان گونه که در روایات و احادیث اسلامی نیز بر آن تأکید فراوانی شده است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ جایگاه نهضت سوادآموزی، مقدس است و همیشه جایگاه و ارزشش را در نظام تعلیم و تربیت حفظ کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی مسیر پیموده شده، بیان کرد: ضرورت دارد جهت تقویت فعالیت‌های این حوزه و ایجاد شفافیت‌های بیشتر؛ سامانه جامعی که در آن آمار و اطلاعات دقیق و متقن باشد، طراحی شود.

کاظمی به دو چالش این سازمان اشاره کرد و افزود: فقدان آمار شفاف و روشن از شبکه نیروی انسانی (مربیان) و سواد آموزان از مهمترین چالش‌های این سازمان محسوب می‌شود زیرا وجود این  دو چالش سبب شده در بررسی آمار دقیق سوادآموزان دچار خطا شویم و همچنین در خصوص شبکه نیروی انسانی نیز اطلاعات جامعی نداریم.

وی ادامه داد: این ضرورت احساس می‌شود که نیازمند تدوین سامانه‌ای جامع برای رفع این دو مانع هستیم چرا که داشتن آمار و دقیق بودن ظرفیت‌های این مجموعه، کمک بزرگی به نظام تعلیم و تربیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: من به عنوان یک معلم به تمامی زحمتکشان این حوزه که بار سواد آموزی بر دوش آنهاست، ادای احترام می کنم و وظیفه خود می‌دانم که بر اساس چارچوب و مقرارت، شرایط بهتری را برای آنها فراهم آورم.

کاظمی با اشاره به اینکه حضورم و پیامم در این جلسه شنیدن صدای همکاران این حوزه است، بیان کرد: دغدغه‌های همکاران این حوزه را پیگیرم و حتما مورد مداقه قرار خواهم داد.

به گفته وی؛ سیکل معیوبی در جذب و نگهداشت نیروی نهضت سواد آموزی وجود دارد که حتما و باید این سیکل معیوب قطع شود و در ادامه راه، باید برای تامین نیروی انسانی، با تدوین برنامه جامع، اقدام ویژه‌ای کرد.

وی به توانمندسازی نیروهای سواد آموز اشاره کرد و گفت: برخوداری از صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی سوادآموزان بسیار حایز اهمیت است و باید مورد توجه مدیران سازمان قرار بگیرد.

گفتنی است که علیرضا عبدی، رییس سازمان نهضت سواد اموزی نیز با ارائه گزارشی به تشریح چالش‌ها و مشکلات این حوزه پرداخت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->