ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در تمامی مشاغل و صنوف درباره ایلان ماسک که این روزها به کارزار انتخاباتی ترامپ پیوسته | ائتلاف نچسب‌های قدرت و ثروت دستور رئیس قوه قضائیه در مورد بررسی وام هیئت مدیره بورس و مدرک جعلی ۱۰۰ نامزد انتخابات مجلس دکتر پزشکیان سالگرد استقلال تاجیکستان را تبریک گفت رئیس جمهور، روز ملی کره شمالی را به رهبر این کشور تبریک گفت سخنگوی وزارت خارجه: ادعا درباره حمله به مراکز مرتبط با ایران در سوریه قابل تایید نیست ارتقای سطح روابط تهران و بغداد، نتیجه سفر رئیس‌جمهور به عراق خواهد بود برخورد قانونی با متخلفان ارائه مدرک تحصیلی جعلی در انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیحات نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس درباره طرح اصلاح ماده ۴۱ قانون‌کار | حقوق کارگر به اندازه تورم افزایش یابد واکنش قوه قضائیه در مورد فوت یک زندانی سابق رئیس مجلس افتخارآفرینی تیم ملی کشتی در رقابت‌های جهانی جوانان را تبریک گفت تمرین ویژه خلبانان نیروی هوایی ارتش | رزم تمرینی «گانری» بر فراز پایگاه شکاری نوژه رئیس اداره عقیدتی‌سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش: ایثار خانواده شهدا، میراثی ماندگار برای نسل‌های آینده است قانون به‌کارگیری سلاح گرم مطالبه فراجاست پیام پوتین به رهبر کره‌شمالی به‌مناسبت تأسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره کاظمی قمی: طرح انسداد فیزیکی مرز با افغانستان و پاکستان موردتأکید شورای عالی امنیت ملی است استعفای اعتراضی افسران رژیم صهیونیستی سردار سلامی: اسرائیلی‌ها طعم تلخ انتقام از شرارت‌هایشان را خواهند گرفت انهدام چندین پهپاد اوکراینی توسط روسیه (۱۸ شهریور ۱۴۰۳) وعده مجدد وزیر برای پرداخت یارانه ۱۳ هزار معلول! گردان‌های القسام: عملیات تیراندازی قهرمانانه ماهر الجازی از نتایج طوفان الاقصی است
سرخط خبرها

سخنگوی وزارت خارجه: ادعا درباره حمله به مراکز مرتبط با ایران در سوریه قابل تایید نیست

  • کد خبر: ۲۴۹۹۴۹
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
سخنگوی وزارت خارجه: ادعا درباره حمله به مراکز مرتبط با ایران در سوریه قابل تایید نیست
نشست هفتگی سخنگوی وزارت خارجه با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای نشست خبری با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول، پیروزی‌های ورزشکاران ایرانی در مسابقات المپیک و پارالمپیک را تبریک گفت.

وی همچنین موفقیت‌های اخیر جوانان و نوجوانان ایرانی در مسابقات و المپیاد‌های علمی را نیز تبریک گفت.

رژیم صهیونیستی شر مطلق است

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد عملیات شهادت طلبانه روز گذشته شهروند اردنی علیه رژیم صهیونسیتی گفت: رژیم صهیونیستی شر مطلق در منطقه است. این رژیم با اقدامات جنایتکارانه‌اش، خود را در برابر خشم افکار عمومی جهان قرار داده است و باعث یک بیداری انسانی شده است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونسیتی با تداوم جنایت‌های خود در غزه و کرانه باختری و همچنین جنوب لبنان، پنجره جدید آتش را بر روی خود باز کرده است.

کنعانی همچنین حمله رژیم صهیونیستی به مناطقی از خاک سوریه در بامداد امروز دوشنبه را محکوم کرد.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی برای انجام جنایت‌های خود حد و مرز قائل نیست و انجام جنایت‌های فرامرزی را در دستور کار قرار داده است، گفت: باید جامعه جهانی در برابر این اقدامات ماجراجویانه رژیم صهیونیستی، اقدام جدی و بازدارنده انجام دهد.

کنعانی همچنین با اشاره به ادعا‌های مطرح شده از سوی برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این رژیم در حمله بامداد امروز برخی از مراکز مرتبط با ایران در سوریه را مورد حمله قرار داده است، اظهار کرد: چنین چیزی را تایید نمی‌کنیم و بر اساس آنچه که منابع سوریه اعلام کرده‌اند رژیم صهیونیستی به مراکز سوری از جمله به یک مرکز تحقیقاتی که مربوط به ارتش سوریه بوده حمله کرده است.

به متن دقیق اظهارات مقامات روسیه درباره کریدور زنگزور توجه کنید

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در مورد تحولات اخیر قفقار و همچنین موضوع کریدور زنگزور و برخی از حاشیه‌های ایجاد شده در پی اظهارات مقامات روسیه در این ارتباط گفت: من توصیه می‌کنم که به متن دقیق اظهارات مقامات روسیه در این ارتباط توجه کنید و آن اظهارات را مبنای تحلیل و اظهار نظر قرار دهید.

وی در بخشی از پاسخ خود به این سوال با تاکید بر اینکه برخی از کشور‌های فرامنطقه‌ای تلاش می‌کنند که ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه ایجاد کنند، اظهار کرد: ما از تقویت سازوکار‌های منطقه‌ای مبتنی بر الگو‌های موجود از جمله الگوی ۳+۳ حمایت می‌کنیم.

کنعانی همچنین با اشاره به سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران و تاکید تهران بر گسترش صلح و ثبات در منطقه قفقاز ادامه داد: ما از رفع انسداد از مسیر‌های مواصلاتی در چهارچوب استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت کشور‌های منطقه و رعایت منافع متقابل کشور‌ها استقبال می‌کنیم و مخالفت خود را با تحمیل تغییرات ژئوپلتیک و مرزی که با استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت سیاسی کشور‌های منطقه مغایرت داشته باشد، اعلام می‌کنیم.

رژیم صهیونیستی مانع شکل‌گیری آتش‌بس در غزه است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با موضوع آتش بس در غزه نیز گفت: رژیم صهیونیستی هر روز در جریان این مذاکرات، شروط جدید و زیاده خواهانه‌ای را مطرح می‌کند و در واقع مانع شکل‌گیری آتش بس شده است.

وی همچنین با اشاره برخی از ادعا‌های آمریکایی‌ها مبنی ضرورت ایجاد آتش بس اظهار کرد: از سوی آمریکا شاهد وجود اراده عملی برای متقاعد کردن رژیم صهیونیستی برای شکل‌گیری آتش بس نیستیم و در واقع دولت آمریکا با کلمات بازی می‌کند و به حمایت تسلیحاتی خود از رژیم صهیونیستی در جریان این جنگ ادامه می‌دهد.

کنعانی تاکید کرد: ایجاد بازدارندگی در برابر ماشین کشتار جنگی رژیم صهیونیستی با اراده جهانی محقق می‌شود و سکوت در برابر کشتار‌های رژیم صهیونسیتی به عنوان مشوق این رژیم عمل می‌کند.

ادامه دارد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->