افزایش شمار شهدای بمباران مدرسه الجاغونی در مرکز نوار غزه به ۱۷ نفر (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) پزشکیان با عمار حکیم دیدار کرد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) هلاکت یک نظامی صهیونیست در حمله موشکی القسّام به شمال فلسطین اشغالی (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) شمار شهدای جنگ غزه از ۴۱ هزار نفر رد شد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) اعلام آمادگی ایران برای تأمین صلح و امنیت پایدار بین‌المللی با همکاری کشور‌های دنیا (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) شهادت ۲ نفر موتورسوار لبنانی در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی پاسخ سخت حزب الله: حمله راکتی به آشیانه توپخانه ارتش صهیونیستی در جولان اشغالی توافق ایران و عراق برای تدوین برنامه راهبردی بلندمدت عدم پذیرش مسافر در ۲ ایستگاه متروی تهران پنجشنبه و جمعه (۲۲ و ۲۳ شهریور ۱۴۰۳) امیر سرتیپ حیدری: انسداد مرزهای شرقی کشور به روش هوشمند انجام می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: مسئله امروز جهان اسلام وحدت بین مسلمانان است | حلقه مقاومت، نماد وحدت بین مذاهب اسلامی عراقچی: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است نشست خبری مشترک پزشکیان و السودانی | رئیس جمهور: نیازمند اجرای توافقات امنیتی بین ایران و عراق هستیم هریس یا ترامپ؛ آرای خاکستری ایالات متحده به کدام نامزد خواهد رسید؟ مجموع مهاجران افغانستانی مجاز و غیرمجاز در ایران بین ۶ تا ۷ میلیون نفر اعلام شد فرماندار مشهد از ادامه برخورد جدی با اتباع غیرمجاز خبر داد | فعالیت اتباع غیرمجاز در اطراف حرم امام‌رضا(ع)، به هیچ عنوان تحمل نخواهد شد ویدئو | کُردی‌صحبت‌کردن پزشکیان با خبرنگار اقلیم کردستان در عراق برخی فرایندها و رویه‌های مرتبط با امر قضا با حضور رئیس قوه‌قضائیه آسیب‌شناسی شد عراقچی: ۱۵ یادداشت تفاهم بین ایران و عراق به امضا خواهد رسید رئیس جمهور: روابط ما با اقلیم کردستان خوب است و برای تقویت آن تلاش می‌کنیم نشست مقامات عالی رتبه امنیتی بریکس با حضور ایران
سرخط خبرها

امیر سرتیپ حیدری: انسداد مرزهای شرقی کشور به روش هوشمند انجام می‌شود

  • کد خبر: ۲۵۰۴۴۹
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
امیر سرتیپ حیدری: انسداد مرزهای شرقی کشور به روش هوشمند انجام می‌شود
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: طرح انسداد دیوار‌های مرزی در منطقه شمال شرق کشور به روش هوشمند در حال انجام است.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز چهارشنبه در حاشیه سفر به مرز‌های مشترک ایران و افغانستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مراحل مختلف عملیات این طرح ملی بر اساس تجهیزات، امکانات و فنآوری‌های روز کشورمان در این خطه مرزی کشور انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: کار عملیاتی انسداد دیوار در مرز‌های مشترک استان خراسان رضوی با افغانستان پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است و امیدواریم در مدت زمان پیش بینی شده به پایان برسد و مورد بهره برداری قرار گیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه این طرح راهبردی کشور نقش بسزایی در تامین امنیت پایدار جای جای مرز‌های ایران دارد، ادامه داد: بخش زیادی از این طرح در قسمت‌های مختلف به ثمر نشسته است که این جای تقدیر از گروه‌های مهندسی فعال در آن دارد.

وی با بیان اینکه شرایط سخت آب و هوایی منطقه دوغارون نتوانسته مانع فعالیت و انجام کار نیرو‌های مهندسی در این پروژه شود، گفت: انسداد دیوار مرز‌های ایران و افغانستان در شرق کشور با محوریت گروه مهندسی ۴۴۴ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و چند گروه دیگر انجام می‌شود.

امیر حیدری با تاکید براینکه ۱۰۰ درصد مرز‌های ایران اسلامی با امکانات، تجهیزات الکترونیکی، اپتیکی رصد و پایش می‌شوند، بیان کرد: با استفاده از توان علمی نخبه‌های نیروی زمینی ارتش توانسته ایم مرز‌های ایران را با امکانات و تجهیزات ساخت کشورمان رصد و پایش کنیم و در این حوزه موفق عمل کرده ایم.

عملیات انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان به طول بیش از ۳۰۰ کیلومتر در استان خراسان رضوی از یک سال گذشته در حال انجام است، این طرح به صورت دیوارکشی به بلندی چهار متر و فنس کشی بخش بالایی آن است.

بازدید از یگان‌های ارتش مستقر در گذرگاه بین المللی دوغارون از دیگر برنامه‌های سفر فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مرز‌های شرقی کشور بود.

مرز دوغارون با پیشینه بیش از یک قرن در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر تایباد قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد و ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، تایباد به سبب وجود گذرگاه مرزی دوغارون در این نوار مرزی از اهمیت اقتصادی ویژه‌ای برخوردار است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->