انگلیس مدعی شد: همکاری نظامی ایران و کره شمالی با روسیه تهدید است سازمان ملل خواستار توقف حملات به خبرنگاران در کرانه باختری شد یک شهید و ۴ مجروح در حمله هوایی صهیونیستها به «الاحمدیه» لبنان دستاوردهای سفر رییس جمهور به عراق چه بود؟ شکایت حماس علیه جنایات رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری عراقچی: دیپلماسی عمومی شگفت‌انگیز رئیس‌جمهور افق‌های جدیدی در مقابل ۲ کشور «ایران و عراق» می‌گشاید بهروزآذر: زنان می‌توانند بازیگر اصلی رسیدن به دنیایی عادلانه‌تر باشند هلاکت ۶ سرکرده داعش در عراق هر سه شهید عملیات تروریستی میرجاوه خراسانی هستند آیت‌الله علم‌الهدی: هدایت نقدینگی به سمت تولید، تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند | توجه دولت و مجلس بر توسعه تولید و بازارسازی بین‌المللی رئیس جمهور در بصره: باید با همسایگان با دوستی و برادری رفتار کنیم استاندار بصره: سفر پزشکیان به این استان تاریخی است دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای برخورد با تروریست‌های میرجاوه پزشکیان وارد بصره شد (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) نظر چهره‌های عراقی درباره سفر مسعود پزشکیان به کشورشان ایران خواستار اقدامات فوری برای مجازات عاملان جنایت «غور» افغانستان شد ۲۲ صهیونیست در پاسخ حزب‌الله به ترور فؤاد شکر کشته شدند انگلیس خواستار توقف ارسال سلاح برای انصارالله یمن شد روسیه: ارتش در حال راندن نیروهای اوکراین از کورسک است حمله تروریستی در میرجاوه | شهادت ۳ نفر از پرسنل فراجا (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) ناو هواپیمابر «روزولت» غرب آسیا را ترک می‌کند
سرخط خبرها

هلاکت ۶ سرکرده داعش در عراق

  • کد خبر: ۲۵۰۵۸۲
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
هلاکت ۶ سرکرده داعش در عراق
فرماندهی عملیات مشترک در عراق از نابودی ۶ سرکرده خط اول داعش در یک سری عملیات در صحرای الانبار در اواخر اوت گذشته خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرماندهی عملیات در بیانیه خود توضیح داد که «در پرتو داده‌های دقیق اطلاعاتی و کار مستمر فنی و میدانی سرویس اطلاعات ملی عراق که با پشتیبانی فنی و لجستیکی و تبادل داده‌های اطلاعاتی توسط مشاوران ائتلاف بین‌المللی و با هماهنگی و پیگیری فرماندهی عملیات مشترک انجام شد، این عملیات بامداد روز پنجشنبه ۲۹ اوت ۲۰۲۴ به منظور هدف قرار دادن مقر و اقامتگاه‌های سرکردگان تروریست‌های داعش آغاز شد».

در این بیانیه آمده است: «عملیات پرش سیاه» با سه عملیات زمینی و یک فرود نیرو‌های هوابرد با برنامه ریزی و نظارت فرماندهی عملیات مشترک و توسط ستاد مبارزه با تروریسم، لشکر نیروی ویژه و یگان‌های پنجم دنبال شد.

بر اساس آنچه در بیانیه تاکید شده، «همه این عملیات‌ها به نتایج مهم و قابل توجهی و کشته شدن بیشتر سرکردگان گروه‌های تروریستی داعش منجر شد».

این بیانیه اشاره کرد: اسلحه، تجهیزات، مواد لجستیکی و فنی، رایانه، گوشی و ادله مهم کیفری کشف و ضبط شد، بیش از (۱۰) کمربند انفجاری منفجر شد، تعدادی بمب و مواد منفجره تحت کنترل درآمد و (۷) خودرو‌های مختلف که توسط رهبران داعش استفاده می‌شد، نابود و سوزانده شد.»

در این بیانیه اسامی ۶ کشته از جمله معاون والی عراق، احمد حامد زوین (ابومسلم)، «فرماندار انبار»، سعد محمد ناصر (ابو همام) و «شاکر النجدی» فرمانده نظامی آن ذکر شده است.

بر اساس این بیانیه، اطلاعات عراق گفت که عملیات اخیر «حرفه‌ای بودن نهاد عراقی و توانایی آن برای نفوذ به سرکردگان ارشد داعش را تایید می‌کند».

۲ هفته پیش ارتش آمریکا از مشارکت خود در عملیات نظامی مشترک علیه داعش خبر داد که در آن ۱۵ داعشی کشته و هفت سرباز آمریکایی زخمی شدند.

یک منبع آگاه نیز گفت: عناصر گروه تروریستی داعش به یک خودروی نظامی ارتش عراق در حومه منطقه الدبس در ۶۵ کیلومتری شمال غرب کرکوک حمله کردند که در نتیجه آن ۲ افسر کشته و تعدادی سرباز زخمی شدند.

این منبع تایید کرد که «نیرو‌های ارتش به مهاجمان پاسخ دادند».

وی افزود: نیرو‌های ارتش با حضور در محل حادثه، محل را محاصره کرده و اجساد ۲ قربانی و مجروحان را انتقال داده و در جستجوی مهاجمان، عملیات تفتیش منطقه را آغاز کردند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->