جزئیات آخرین محصول جدید ایران خودرو پالس منفی بورس در معاملات امروز (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) آیا خودرو‌های گذرموقت را هم می‌توان فروخت؟ قیمت نان در مشهد و خراسان رضوی اعلام شد | افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) + نرخ نامه نرخ نان در مشهد و خراسان‌رضوی افزایش یافت پژمان‌فر: مشکل فعلی در حوزه وام ازدواج در درون بانک‌هاست | رئیس کل بانک مرکزی به مجلس می‌رود رواج پدیده دزدی بار از کامیون‌ها در جاده‌های کشور حقوق و دستمزد کارگران بر چه اساس تعیین می‌شود؟ نرخ امروز طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) تعهد ارزی از جمله مشکلات دست‌ساز در حوزه پسته | مقصد صادراتی پسته ایرانی کدام کشور‌ها هستند؟ چک تضمین‌شده جایگزین چک رمزدار می‌شود ۸۱ میلیون نفر در سال گذشته یارانه گرفتند ماهانه ۴۰۰ هزار متر مکعب آب شرب برای آبیاری فضای سبز شهری در خراسان رضوی مصرف می‌شود ۳۵ درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود | مصرف غیر بهینه گاز در همه بخش‌ها فرصت بزرگ اقتصادی لبنیات ایرانی در بازار عراق قیمت بلیت مسیر هوایی تهران- مشهد (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) قیمت جدید شیرخام به زودی اعلام می شود نظم شبکه‌ای، الگوی توسعه روابط با عراق بررسی جزئیات پرونده پلمب نمایشگاه صنعت ساختمان در مشهد | سایه سنگین بی‌قانونی بر سر نمایشگاه‌های خصوصی فهرست ظرفیت‌ها و مشکلات صنعت خراسان رضوی روی میز مجلس فروش ۳ هزار تن چای دبش در مزایده‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تکذیب ممنوعیت فروش نان یارانه‌ای به اتباع بیگانه بررسی وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) زنگ خطر در پایتخت به صدا درآمد | منابع محدود آب تهران ظرفیت جمعیت جدید را ندارد سخنگوی صنف جایگاه‌داران: فروش اجباری مکمل در جایگاه‌های سوخت پیگرد قضایی دارد مهروموم ۲ کافه‌سنتی و کافی‌شاپ در مشهد (۲۳ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فهرست ظرفیت‌ها و مشکلات صنعت خراسان رضوی روی میز مجلس

  • کد خبر: ۲۵۰۶۴۱
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
فهرست ظرفیت‌ها و مشکلات صنعت خراسان رضوی روی میز مجلس
نشست فعالان اقتصادی خراسان رضوی با اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه و کمیسیون جهش تولید مجلس برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نشست مشترک فعالان اقتصادی خراسان رضوی با اعضای کمیسیون‌های «برنامه، بودجه و محاسبات» و «جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل۴۴ قانون اساسی» مجلس در محل اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد.
نظارت بر اجرای کامل قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار به‌ویژه ماده ۲۵ این قانون که به مسئله جبران خسارت‌های ناشی از قطع انرژی بنگاه‌های اقتصادی اشاره دارد، یکی از مهم‌ترین مباحثی بود که در این نشست به آن اشاره شد.

تخصیص اعتبار و بودجه به خراسان رضوی باتوجه‌به جمعیت میلیونی زائران این استان، مهاجرپذیری این خطه، توجه به بحران آبی در دشت مشهد و دیگر نقاط خراسان رضوی، تخصیص اعتبار برای بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای استان و… از دیگر مباحث محوری این نشست بود.

بخش خصوصی

محمدرضا توکلی‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: 
نمایندگان مجلس اگر بتوانند ابزار قانون‌گذاری و نظارت بر حُسن اجرای قانون را در راستای اصلاح روند‌های غلطی که مسیر فعالیت‌های اقتصادی و توسعه را به چالش کشیده به کار بگیرند، شاهد تحولات مثبتی در این فضا خواهیم بود.

فیروز ابراهیمی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: 
یکی از وظایف مجلس نظارت بر حُسن اجرای قانون است و نص همین قانون می‌گوید که واحد‌های تولیدی و صنعتی نباید در اولویت قطعی برق قرار بگیرند، اما خلاف این بحث عمل می‌شود و جبران خسارت نیز نمی‌شود.

احمد اثنی‌عشری، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: 
فرایند واردات کالا و ماشین‌آلات هزینه‌بر بوده و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد که لازم است برای رفع آنها اقدام شود. از نمایندگان مجلس تقاضای ارزیابی اثربخشی بودجه‌های تخصیصی را داریم تا در صورت لزوم، بازنگری‌های ممکن صورت گیرد.

مژگان ثابت تیموری، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مشهد: 
خراسان رضوی سالانه میزبان بیش از ۳۰ میلیون زائر است. ضروری است رویکرد متفاوتی نسبت به زیرساخت‌های موجود در مشهد و خراسان رضوی اعمال شود تا از موقعیت مشهد و استان به لحاظ پذیرش زائر، بهره‌برداری بهتری صورت گیرد.

محمد علایی، رئیس کمیسیون آب اتاق استان: 
روزانه حجم زیادی فاضلاب خام به کشف‌رود وارد می‌شود که در راستای رفع چالش‌های این حوزه، پروژه تصفیه‌خانه بزرگ خین‌عرب تعریف شده است؛ نیاز اعتباری برای تکمیل این پروژه، حدود ۴۵ میلیون یورو است و تقاضا داریم این موضوع از سوی مجلس مدنظر قرار گیرد.

مرتضی کرباسی، رئیس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی مشهد:
۳۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های مشهد، زائر هستند و این بدان معناست که یک‌سوم بودجه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ارائه خدمات به این افراد اختصاص پیدا می‌کند. سرانه تخت‌های بیمارستانی این استان متناسب با موضوع زائرپذیری نیست.

نمایندگان مجلس

محسن زنگنه، رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی: 
تخصیص بودجه زیارت، تشکیل بازار آب، امکان واردات کامیون و تجهیزات حمل‌ونقل از کشور‌های همسایه و… از جمله موارد مطرح شده است که می‌توان در راستای رفع دغدغه بخش خصوصی درباره آنها اقداماتی انجام داد.

نصرا... پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: 
باید توزیع عادلانه اعتبارات در استان‌ها رعایت شود. خراسان رضوی با برخورداری از ۸ درصد مساحت کشور و با وجود مسائل متعددی همچون جمعیت زائر، از بودجه و اعتبارات عادلانه‌ای برخوردار نیست. نمایندگان مجلس باید در توزیع منابع نیز نظارت داشته باشند.

شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: 
تا حد ممکن، مشکلات اعتباری و مالیاتی فعالان اقتصادی خراسان رضوی را پیگیری خواهیم کرد؛ اما نباید این موضوع را از یاد برد که منابع مالی در کشور محدود است و تقاضا‌ها در حوزه‌هایی مانند زیارت، سیاحت و… بسیار زیاد است.

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس: 
بودجه خراسان رضوی باتوجه‌به ویژگی‌های این استان باید دارای دسته‌بندی ملی و محلی باشد؛ از فعالان اقتصادی خراسان رضوی دعوت خواهد شد تا در نشست آتی کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در دو یا سه هفته آینده حضور یابند.

جعفر قادری، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس:
حل مسائل مرتبط با رفع تعهدات ارزی و مشکلات فعالان اقتصادی در این عرصه در دستور کار شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کشور است. نظرات بخش خصوصی در هنگام قانون‌گذاری حتما لحاظ خواهد شد.

سید مرتضی محمودی، عضو کمیسیون ویژه جهش تولید:
راه‌های مشهد از جمله جاده تهران به مشهد به‌هیچ‌وجه در شأن زائران امام رضا (ع) نیست و ضروری است که این وضعیت بهبود یابد. در واقع، ضروری است برای سامان‌دهی وضعیت جاده‌های منتهی به مشهد، بودجه و اعتبارات لازم اختصاص یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->