سرباز شهید حادثه تروریستی میرجاوه یکشنبه (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) در شهر دولت‌آباد تشییع می‌شود سعی کنیم به چشم امام زمان (عج) بیاییم برگزاری اجتماع مردمی بیعت با امام زمان (عج) در مشهد مقدس + فیلم (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) امید همراه با اقدام، بیعتی تا همیشه | مروری بر راه‌های تجدیدعهد با امام عصر (عج) پیکر مرزبان شهید مشهدی به خانه بازگشت + زمان تشییع پیکر شهید برگزاری جشن سربازان کوچک امام زمان (عج) در مشهد + زمان و مکان جشن قاریان قرآن حرم مطهر رضوی به مناسبت آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) اجرای ویژه‌برنامه «آقا، مبارک است ردای امامتت» در حرم مطهر رضوی هم‌زمان با آغاز امامت امام‌زمان(عج)، کدام مناطق مشهد نورافشانی می‌شوند؟ برگزاری بزرگ‌ترین محفل قرآنی جهان در حرم امام رضا(ع) پدر شهید سبزیکار حقیقی دار فانی را وداع گفت آزمون استخدامی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود به شیرینی مهربانی اقیانوسی از ایمان و ایده | درباره مرحوم دکتر علی محمد برادران رفیعی، از مدیران اثرگذار در آستان قدس رضوی ویژگی‌های امام مهدی (عج) در بیان امام حسن عسکری (ع) شبکه‌سازی شیعیان برای عصر غیبت ویژه‌برنامه‌های سوگواری شهادت امام حسن عسکری (ع) در حرم امام‌رضا (ع) + جزئیات آیت الله شیخ عباس محفوظی درگذشت + بیوگرافی و سوابق تولیت آستان قدس در مراسم بدرقه کاروان تیم ملی فوتسال: دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در جام جهانی فوتسال است تطهیر و غبارروبی پنجره‌های فولاد حرم مطهر رضوی
سرخط خبرها

سعی کنیم به چشم امام زمان (عج) بیاییم

  • کد خبر: ۲۵۰۶۹۵
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
سعی کنیم به چشم امام زمان (عج) بیاییم
کارشناس و عضو انجمن مهدویت حوزه علمیه قم درباره سبک زندگی مهدوی می‌گوید.

به گزارش شهرآرانیوز، سبک زندگی مهدوی، فارغ از مباحثات علمی و مطالب پیچیده، با پاره‌ای نکات و راه‌های ساده و جزئی ممکن می‌شود؛ برای مثال خواندن دعای عهد هر روز صبح از راه‌های ساده برای مهدوی شدن سبک زندگی ماست. ما با این دعا هر روز قول می‌دهیم و عهد می‌بندیم که کاری نکنیم دل امام عصر (عج) از ما آزرده شود.

یک راه ساده دیگر، اهتمام به خواندن دعای سلامتی امام‌زمان (عج) «اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجه بنِ الحَسَنِ» در قنوت نماز‌های یومیه است. شاگردان آیت‌ا... بهاءالدینی از او پرسیدند: شما از زمانی به بعد در همه نماز‌ها این دعا را در قنوت می‌خوانید؟ او پاسخ داد: «حضرت ولیعصر (عج) به من فرمودند: «چرا در قنوت نماز‌ها برای ما دعا نمی‌کنید؟» و من از آن زمان، چنین تصمیمی گرفتم».

هدیه مستحبات به حضرت حجت (عج)

بهتر است اعمال مستحبی مثل زیارت عاشورا، تلاوت قرآن، مجالس روضه خانگی، کمک به ایتام و فقرا و همه را به حضرت حجت (عج) هدیه کنیم که اینها به امانت است و بیشتر به درد ما می‌خورد تا زمانی که نیت دیگری داریم. از دیگر کار‌ها برای مهدوی شدن سبک زندگی این است که زیارت‌هایمان را به نیابت از امام عصر (عج) انجام دهیم که این کار‌ها محبت بین ما و حضرت حجت (عج) را افزایش می‌دهد.

قبل از خواب با امام‌زمان (عج) حرف بزنیم

صدقه دادن روزانه برای سلامتی امام‌زمان (عج) نیز بر مهدوی شدن زندگی ما اثر می‌گذارد. برخی بزرگان سفارش می‌کنند هر شب قبل از خواب با امام‌زمان (عج) صحبت کنیم. اگر با وضو در رختخواب این گفتگو را داشته باشیم، روزبه‌روز محبت ما به ایشان بیشتر می‌شود و اتفاقات مبارک در قلب و روحمان می‌افتد.

مرحوم کفعمی دعای «اللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفِیقَ الطّاعَه» مشهور به دعای امام‌زمان (عج) را در کتاب خود آورده است؛ دعایی که ۲۷خواسته حضرت صاحب‌الزمان (عج) از منتظران را بیان می‌کند. برای مهدوی شدن سبک زندگی خود، باید با دقت در این دعا، وظایفمان را دریابیم؛ مثل صداقت در گفتار و نیت و.... خوب است با اعضای خانواده این دعا را بخوانیم و ببینیم امام‌مهدی (عج) از ما چه می‌خواهند. دعا‌ها برای عمل است نه‌فقط برای خواندن.

عمل مهم است نه حرف

مرحوم مجلسی در بحارالانوار (ره)، از امام‌زمان (عج) نقل می‌کند: «هریک از شیعیان باید کار‌هایی کند که آنها را به محبت ما نزدیک کند»؛ یعنی عمل ما برای امام مهم است نه حرف و ادعا. گاهی سؤال پیش می‌آید آیا باید در زمان و مکان خاص با امام‌زمان (عج) ارتباط گرفت یا باید متن خاصی را مدنظر داشت؟ برخی مکان‌ها مثل مسجد جمکران، مسجد سهله و حرم اهل‌بیت (ع) یا زمان‌هایی مثل شب‌های جمعه و روز جمعه یا شب‌های چهارشنبه، فرصت بهتری برای ارتباط با امام (عج) به ما می‌دهند.

ارتباط کارا با ولیعصر (عج) بگیریم

ارتباط معنوی با امام زمان (عج)، یعنی نیازی نیست دنبال ارتباط ظاهری با ایشان باشیم. خیلی‌ها به‌صورت ظاهری با امام زمان خود ارتباط و ملاقات داشتند، اما عاقبت‌به‌خیر نشدند. یزید، شمر و حرمله و ابن‌ملجم، امام زمان خود را دیدند، اما فایده‌ای برایشان نداشت، بنابراین بیشتر از آنکه دنبال دیدن امام‌مهدی (عج) باشیم، باید دنبال این باشیم که به چشم حضرت بیاییم؛ یعنی ارتباط و افکار و اعمال ما در رفتار با همسر، فرزند، همسایه، همکار و نیز خمس و زکات، حیا و عفت پاکدامنی و زکات و خمس ما به‌گونه‌ای باشد که امام‌زمان (عج) از ما راضی شوند. این است ارتباط به‌دردبه‌خور و واقعی با امام عصر (عج).

نوشته حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد نصرالله‌پور - کارشناس و عضو انجمن مهدویت حوزه علمیه قم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->