اتفاقی تاریخی در خریدهای جدید خارجی پرسپولیس قرعه‌کشی جام جهانی والیبال ۲۰۲۵ انجام شد | گروه آسان ایران به همراه میزبان نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچستریونایتد و ساوتهمپتون (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) | تنهاخ از دور باخت خارج شد یامگا علیه باشگاه استقلال و نکونام خطر محرومیت از میزبانی در لیگ نخبگان آسیا بیخ گوش استقلال | هشدار استقلال به هواداران برنامه بازی‌های تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ازبکستان مشهد میزبان هفتمین نمایشگاه ورزش و تجهیزات ورزشی | شورای اسلامی شهر مشهدمقدس به دنبال احیای ورزش + ویدیو تکذیب بازگشت هاشمی‌نسب به استقلال درخشش سحرخیزان در روز شکست اورنبورگ بحران برای تیم زاهدی در ژاپن دیویس، نزدیک‌تر از همیشه به مادرید سه شنبه، حکم بیرانوند اعلام می‌شود تاریخ و ساعت بازی آرسنال و تاتنهام | آزمون سخت توپچی‌ها در دربی لندن درخشش سانداکاران ایران در آسیا حمید مطهری مقصر خط خوردن نورالهی از تیم ملی بود؟ معمای صلاح در لیورپول حادثه برای چشم عبدولی نکونام فقط ۲ بازی فرصت دارد حسن روشن: نکونام قطعا در استقلال موفق نمی‌شود
سرخط خبرها

تاریخ و ساعت بازی آرسنال و تاتنهام | آزمون سخت توپچی‌ها در دربی لندن

  • کد خبر: ۲۵۰۷۳۱
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
تاریخ و ساعت بازی آرسنال و تاتنهام | آزمون سخت توپچی‌ها در دربی لندن
شهرآورد دو تیم مدعی لندن‌نشین در شرایطی برگزار خواهد شد که با توجه به شرایط نه‌چندان خوب تاتنهام در ۳ هفته آغازین لیگ برتر انگلیس، آرسنالی‌ها به پیروزی در این مسابقه امید زیادی دارند، اما غیبت ستاره‌های خط میانی این تیم برای تقابل با حریف همشهری برای میکل آرتتا دردسرساز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ توپچی‌ها در حالی از ساعت ۱۶:۳۰ یکشنبه، ۲۵ شهریور باید به شمال لندن رفته و در ورزشگاه خانگی تاتنهام به میدان بروند که آنها دکلان رایس را به دلیل اخراج در بازی قبلیشان همراه ندارند و علاوه بر او، میکل مرینو و مارتین اودگارد، دو هافبک دیگر آرسنال هم به دلیل مصدومیت در دسترس آرتتا نیستند.

البته در اردوی تاتنهام هم اوضاع آنچنان جالب نیست و این تیم که فصل گذشته زیر نظر آنگه پوستکوگلو، سرمربی استرالیایی‌اش نمایش‌های جذابی ارایه می‌کرد، در ۳ بازی قبلی خود در این فصل کمی آشفته و بی‌نظم به نظر می‌رسد.

تغییرات ناخواسته در ترکیب توپچی‌ها

آرسنال با سرمربی جوان اسپانیایی خود در ۲ فصل گذشته تا یک قدمی رسیدن به عنوان قهرمانی پیش می‌رفتند، اما در رسیدن به جام ناکام می‌ماندند. آرتتا این فصل می‌خواهد ماموریت ناتمامش را به سرانجام برساند، اما سونامی مصدومیت‌ها در بدترین زمان ممکن دامن‌گیر تیمش شده است. او در حالی با بحران کمبود بازیکن در خط میانی تیمش روبه‌روست که در هفت روز پیش رو باید ابتدا به مصاف تاتنهام برود، سپس در لیگ قهرمانان با آتالانتا دیدار کند و در نهایت هم برابر اصلی‌ترین مدعی قهرمانی لیگ انگلیس، یعنی منچسترسیتی قرار بگیرد.

آرتتا برای شهرآورد لندن ترکیبی جدید را در خط میانی تیمش امتحان خواهد کرد و باید امیدوار باشد که این ترکیب بتواند از پس ماموریت دشواری که به عهده دارد برآید.

جورجینیو، هافبک ۳۲ ساله این تیم که تا به اینجای فصل حتی یک دقیقه هم در ترکیب توپچی‌ها به میدان نرفته است و صحبت از انتقالش به باشگاهی دیگر هم به گوش می‌رسید، حالا بهترین فرصت را بدست آورده است تا بتواند به فهرست نفرات اصلی آرسنال برگردد. او فصل گذشته نشان داد که توانایی نجات تیمش در موقعیت‌های دشوار را دارد و در جریان پیروزی ۳-۱ مقابل لیورپول آماده کلوپ، این نمایش را اجرا کرد. این هافبک ایتالیایی حالا احتمالا در شهرآورد لندن جای توماس پارتی را در نقش هافبک دفاعی توپچی‌ها خواهد گرفت تا آرتتا بتواند پارتی را کمی جلوتر برده و جایگزین اودگارد مصدوم کند.

تغییر دیگری که احتمالا در ترکیب آرسنال شاهد آن خواهیم بود، عقب‌تر آمدن کای هاورتز، مهاجم آلمانی این تیم و حضورش در خط هافبک است. اگر آرتتا ناچار به استفاده از هاورتز در خط هافبک تیمش شود، برای خط حمله احتمالا از گابریل ژسوس، مهاجم برزیلی استفاده می‌کند. البته ژسوس پس از پشت سر گذاشتن چند مصدومیت از شرایط آرمانی کمی دور است و همین ماجرا می‌تواند زهر خط آتش توپچی‌ها را تا حدودی بگیرد.

دفاع، پاشنه آشیل تاتنهام

تاتنهامی‌ها در حالی آماده میزبانی از آرسنال می‌شوند که در ۳ بازی گذشته خود با وجود نمایش خوبی که داشتند، نتوانستند نتیجه مناسبی کسب کنند و یک برد، یک مساوی و یک شکست حاصل کار شاگردان آنگه پوستکوگلو تا به اینجای لیگ بوده است. آنها در حالی برابر لسترسیتی متوقف شده و به نیوکاسل هم باختند که در هر ۲ مسابقه مالکیت توپ با تاتنهام بود و این تیم لندنی موقعیت‌های بیشتری هم به نسبت این حریفان ایجاد کرد، اما مهاجمان تاتنهام در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودند.
البته در مجموع مشکل اصلی برنامه‌های مربی استرالیایی تاتنهامی‌ها نه در بخش هجومی، که به استراتژی‌های دفاعی‌اش برمی‌گردد. تاتنهام فصل گذشته زیر نظر پوستکوگلو ۶۱ گل خورده داشت، در حالی که گل‌های خورده هر دو تیم آرسنال و منچسترسیتی روی هم در فصل پیش تنها ۶۳ گل بود.

تاتنهامی‌ها فصل پیش بهترین گلزن خود، یعنی هری کین را از دست داده بودند، اما بازهم این تیم در بخش هجومی مشکل آنچنانی نداشت و این دفاع بود که به پاشنه آشیل آنها تبدیل شد. در فصل جدید هم به نظر می‌رسد که پوستکوگلو هنوز با همین چالش روبه‌روست. این تیم در ۳ بازی گذشته برای در اختیار گرفتن مالکیت توپ و ایجاد موقعیت روی دروازه حریفان عذاب نمی‌کشید، اما در طرف مقابل خیلی راحت برابر حملات حریف تسلیم شده و دروازه خود را باز شده می‌دید.

استحکام دفاعی مهمترین برنامه تاتنهام برابر آرسنال خواهد بود و در کنار این مورد، اگر ایو بیسوما و پاپه سار بتوانند در خط هافبک مسلط شوند و جیمز مدیسون و سون را در موقعیت‌های خطرناک قرار دهند، بعد از ظهر سختی در انتظار توپچی‌ها خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->