۳ میلیون و ۴۰۰ هزار حداقل‌بگیر شامل همسان‌سازی حقوق نمی‌شوند | دولت بار دیگر برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به مجلس لایحه می‌دهد توقیف محموله پارچه قاچاق ۷۰ میلیارد ریالی در مشهد (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) کمبود ۱۰ هزار کلاس درس در استان خراسان‌رضوی اعتراض المپیادی‌ها به تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور کشف ۶۰ کیلو ماده مخدر شیشه در هنگ مرزی تایباد خراسان رضوی (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قانونی است که باید اجرا شود توزیع حدود ۶۸ هزار واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های مشهد | هنوز واکسن ایرانی توزیع نشده است افزایش ۲۰ درصدی شیرخشک توزیعی به داروخانه‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تذکر نماینده مجلس درخصوص تعیین تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تزریق ۸.۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین نقدینگی صنعت دارو رتبه یازدهم خراسان رضوی در کشور از نظر جمعیت سالمندی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۲۵ شهریور ۱۴۰۳) | بارش‌های رگباری در مشهد هفت‌خوان رستم کارگران و بازنشستگان برای دریافت وام | بازنشستگان برای دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی چند سال در انتظار هستند؟ انتصاب مدیران زن در سطوح معاونت وزارت علوم، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها اعتراض بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به تأخیر در پرداخت حقوق | مبلغ متناسب‌سازی حقوق را زودتر واریز کنید (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) دادستانی‌ به پرونده عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان ورود کند جشن «غنچه‌ها» فردا برگزار می‌شود (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) بیمه سلامت ماهانه به بیش از هشت میلیون نسخه الکترونیکی رسیدگی می‌کند چه تعداد معلم جدید جذب وزارت آموزش و پرورش می‌شوند؟ انجام عمل موفق شکستگی زائده مهره دوم گردن در بیمارستان ولایت مشهد  (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو | سقوط مرگبار خودروی پژو پارس به درۀ هومل سردشت (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) کمبود نیرو و فرسودگی ناوگان، مهمترین چالش‌های اورژانس کشور
سرخط خبرها

انتصاب مدیران زن در سطوح معاونت وزارت علوم، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها

  • کد خبر: ۲۵۰۹۰۰
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
انتصاب مدیران زن در سطوح معاونت وزارت علوم، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از انتصاب مدیران زنان در سطوح معاونت این وزارتخانه، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها خبر داد و گفت: این مدیران انتخاب شده‌اند و اسامی آنها به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های زنان در مناصب مدیریتی کشور از مهم‌ترین موضوعات قابل توجه در جمهوری اسلامی بوده که بار‌ها به آن تاکید و اشاره شده است. رهبر معظم انقلاب هم مقوله زنان را یکی از نقاط قوت اسلام دانستند که نباید تصور شود ما باید در مساله زن پاسخگو باشیم. ایشان که بار‌ها به نقش‌آفرینی بی‌بدیل بانوان در موضوع انتخابات اشاره کرده‌اند با اشاره به وجود پرسش‌هایی درباره حضور زنان در مشاغل گوناگون و مدیریت‌های اجتماعی و دولتی، تأکید کردند که در این عرصه نیز مساله جنسیت مطرح نیست و هیچ محدودیتی برای حضور زنان وجود ندارد.

رهبر انقلاب از بُعد دیگری شایسته‌سالاری را تنها ملاک واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی به زنان و مردان دانستند و گفتند در جایی مانند وزارت یا نمایندگی مجلس اگر بانوی مجرّب و کارآمد بهتر و شایسته‌تری وجود دارد، از نظر اسلام هیچ محدودیتی برای تصدّی او وجود ندارد. به عبارتی محدودیتی برای حضور زنان در مناصب مدیریتی نیست، ملاک شایسته‌سالاری است.

مسعود پزشکیان نهمین رئیس‌جمهور ایران و رئیس کابینه دولت چهاردهم هم با تاسی از سخنان ارزشمند رهبر انقلاب، در بیانیه‌ای زنان را نیمی از سرمایه انسانی فکری و تخصصی کشور عنوان کرد که باید از حقوق برابر و فرصت‌های عادلانه برخوردار باشند و هدف کلان و بلندمدت دولت خود را بر پایه ارتقای موقعیت و جایگاه زنان در خانواده و اجتماع، تقویت بنیان و پایداری خانواده، توسعه و ارتقای سرمایه اجتماعی زنان و خانواده و رفع موانع فراروی زنان برای مشارکت فعال در تمامی عرصه‌های توسعه کشور بنا نهاد که در دولتش اصل بر بهره‌مندی از توان و شایستگی‌های زنان و مردان است.

رئیس‌جمهور که بر افزایش سهم زنان در مناصب مدیریتی کشور بر اساس شایسته‌سالاری و عدالت هدفگذاری کرده و انتخاب شدن زنان در مناصب سیاسی را به رسمیت شناخته، قول ارتقای جایگاه امور زنان را در ساختار دولت وعده داد که در نخستین گام با انتخاب فرزانه صادق مالواجرد به عنوان دومین وزیر زن پس از انقلاب و نخستین وزیر راه و شهرسازی و سپس با انتصاب شینا انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و فاطمه مهاجرانی در جایگاه سخنگوی دولت، گام نخست را در تحقق وعده‌های خود در عدالت جنسیتی محقق کرد و سایر ارکان دولت هم به تبعیت از این وعده رئیس‌جمهوری اقدام به انتصاب زنان در لایه‌های مدیریتی اقدام کردند.

در این بین، وزارت علوم یکی از دستگاه‌های اجرایی بوده که حضور زنان در مناصب سازمانی، تنها به یک سهم برای وزارتخانه و سه سهم برای ریاست دانشگاه‌ها خلاصه شده است؛ سودابه نوری مشاور وزیر در امور زنان و خانواده، زهرا ناظم بکایی، محبوبه معین مقدس و مریم بردبار که روسای سه دانشگاه تک جنسیتی دانشگاه الزهرا (س) تهران، دانشگاه کوثر بجنورد و دانشگاه حضرت معصومه قم است.

اما حسین سیمایی صراف، وزیر عتف دولت چهارهم در پاسخ به استفاده از زنان در بدنه مدیریتی وزارتخانه و ریاست دانشگاه‌های کشور خبری خوش داد و گفت: در شرایط برابر، خانم‌ها مقدم هستند و ما مدیران زن هم انتخاب کردیم که اخبار آن به زودی اعلام می‌شود.

وی در خصوص افزایش تعداد روسای زن دانشگاه‌های کشور عنوان کرد: برای ریاست دانشگاه‌ها، پژوهشگاه و حتی معاونت وزیر، دلیلی نداریم که یک زن انتخاب نکنیم، منتها شخص باید شرایط حرفه‌ای تصدی آن شغل را داشته باشند، حتی اگر با مردان هم برابر باشند، باز اولویت با زنان است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->