پلیس فراجا: دستگیری پسر خداداد عزیزی صحت ندارد احکام کمیته‌های انضباطی دانشجویان به دستور وزیر بهداشت متوقف شد تخلف بهزیستی و کمیته امداد در اجرای کامل قوانین حمایت از مددجویان ۲۸ شهریور زمان اعزام نخستین گروه از زائران عمره به سرزمین وحی مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی در محله طلاب مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) حمله شیر نر باغ وحش ارم تهران به شیشه و شکستن آن + فیلم چند راهکار موثر برای ترک همیشگی سیگار هزینه استفاده زندانیان از پابند الکترونیکی چقدر است؟ برای کاهش چربی خون چه مواد غذایی مفید است؟ یک متخلف کشتار غیرمجاز گاو در سبزوار به پرداخت هزینه نقدی محکوم شد هوشمندسازی پرونده سلامت بیماران و دسترسی به تصاویر پزشکی بیماران در سامانه PACS تغذیه سالم و مقوی نقش زیادی در سلامت و یادگیری دانش‌آموزان دارد رئیس جدید دانشگاه تهران منصوب شد + بیوگرافی و سوابق اجساد فوتی‌های واژگونی اتوبوس بوشهر-مشهد، احراز هویت نشده است | همه فوت شدگان، زن هستند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) مشاور وزیر آموزش و پرورش: روز بازگشایی مدارس مشکلی در زمینه نیروی انسانی و فضا در خراسان رضوی نداریم + فیلم واکسیناسیون سالانه مؤثرترین راه برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوانزا وزیر آموزش و پرورش: حدود ۹ میلیون دانش‌آموزِ کشور در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) | باران‌های رگباری همراه با رعدوبرق پراکنده از فردا تا جمعه مرگ تلخ ۲ کودک بر اثر مصرف قرص برنج در گرمسار (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) نگاهی به منابع آلودگی محیطی در اطراف ما | میکروب‌های دوروبرت را بشناس فعالیت بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ دفترخانه ثبت رسمی ازدواج و طلاق در کشور مشاور وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان عظیم‌ترین سرمایه‌های پدران و مادران این سرزمین هستند
سرخط خبرها

هوشمندسازی پرونده سلامت بیماران و دسترسی به تصاویر پزشکی بیماران در سامانه PACS

  • کد خبر: ۲۵۱۳۶۲
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
هوشمندسازی پرونده سلامت بیماران و دسترسی به تصاویر پزشکی بیماران در سامانه PACS
مدیر خدمات نرم افزار‌های درمانی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین اجتماعی با بیان اینکه سامانه PACS متمرکز، بستر فوق تخصصی برای ارائه (نمایش و کمک تشخیصی) تصاویر پزشکی و اسناد بالینی به سامانه‌های مورد استفاده در خارج از مراکز اخذ تصاویر پزشکی است گفت: این امر در راستای تحقق هوشمندسازی پرونده سلامت بیماران به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، رامین معتمد افزود: با راه‌اندازی سامانه PACS گامی اساسی در جهت هوشمندسازی پرونده سلامت بیماران برداشته می‌شود.

به گفته وی، تکنولوژی استفاده شده در این سامانه از موارد بنیادی مورد نیاز تله مدیسن، اورژانس هوشمند، اتاق عمل، بیمارستان مجازی، بیمارستان هوشمند بوده و کمک شایانی به تشخیص پزشکی و افزایش سلامت جامعه خواهد کرد.

مدیر خدمات نرم افزار‌های درمانی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین اجتماعی از جمله ویژگی‌های این سامانه را دسترسی آسان، تخصصی و کاربرپسند پزشکان متخصص به تصاویر پزشکی و اسناد بالینی بیماران، دسترسی آسان و امکان دانلود برای بیماران به تصاویر پزشکی و اسناد بالینی شخصی، دسترسی بیمه‌ها و مراکز مدیریت خرد و کلان، ارائه گزارش‌های مدیریتی، ارائه گزارش‌های آماری کلان، ارائه گزارش html، طراحی اختصاصی Dicom viewer با بالاترین تکنولوژی‌های روز حوزه نرم افزار و تجهیزات پزشکی، رعایت حریم شخص بیمار، رعایت اصول امنیتی، ارائه گزارش‌های مدیریتی خرد و کلان، ارسال و دریافت داده‌ها در چهار سطح جهت ارائه بیشترین بهره وری در استفاده از شبکه و فضای ذخیره سازی، هماهنگی و سازگاری کامل با سامانه درخواست دهنده سرویس HIS. EP. Eservices و ... است.

معتمد در خصوص مهمترین دستاورد‌های این سامانه برای بیماران نیز اظهار کرد: کاهش دز اشعه‌های دریافتی به جهت کاهش نیاز به انجام تصویربرداری‌های تکراری و غیرضروری، صرفه جویی زمانی (کاهش تردد شهری)، صرفه‌جویی هزینه‌های درمانی، دسترسی به تصاویر پزشکی و اسناد بالینی و ... است.

وی در ادامه گفت: دسترسی به آرشیو تصاویر پزشکی، استفاده از ابزار‌های پیش تشخیصی، عدم نیاز به نیروی انسانی برای جوابدهی، هدایت هوشمند بیمار جهت استفاده از تصویربرداری، مدیریت حضور بیماران در مراکز تصویربرداری و. از مزایای این سامانه برای پزشکان و مراکز درمانی است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->