اولین نشست خبری سخنگوی دولت هفته آینده برگزار می‌شود پزشکیان حادثه تروریستی در لبنان را محکوم کرد واکنش مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به انفجار پیجر‌ها در لبنان ایران برای انتقال و پذیرش مجروحان حادثه تروریستی لبنان اعلام آمادگی کرد عمار حکیم از جامعه بین‌المللی خواست در قبال جنایات رژیم صهیونیستی سکوت نکنند سخنگوی وزارت خارجه روسیه: انفجار پیجر‌ها در لبنان اقدام تروریستی بود ادعای واشنگتن‌پست درباره تماس آمریکایی‌ها با ایران درباره جنایت تل‌آویو در لبنان دبیر شورای امنیت روسیه با رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد رافائل گروسی از غرفه دستاورد‌های هسته‌ای ایران بازدید کرد سخنگوی وزارت خارجه: جهان بیش از همیشه محتاج صلح است یدالله رحمانی، استاندار جدید کهگیلویه‌وبویراحمد، کیست؟ + سوابق آرش تن زره لهونی استاندار جدید کردستان کیست؟ + سوابق فرمانده کل ارتش از پروژه انسداد مرزی شرق کشور بازدید کرد شایعه نابیناشدن مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان، صحت ندارد مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مشهد اعلام شد| تکمیل دیوار مرزی با افغانستان تا پایان ۱۴۰۵+ فیلم وزیر کشور: از ظرفیت‌های خارج از وزارت کشور هم برای انتخاب مدیران استفاده می‌کنیم مشمولان اعزامی پایه خدمتی مهر ۱۴۰۳ فراخوانده شدند ادعای نیویورک تایمز درباره حمله دیروز لبنان | اسرائیل مواد منفجره را در پیجر‌ها کار گذاشته است رئیس جدید سازمان اداری و استخدامی منصوب شد حزب‌الله لبنان برادامه عملیات حمایت از غزه تاکید کرد واکنش آمریکا به مجروح‌شدن سفیر ایران در بیروت، پس از اقدام تروریستی اسرائیل
سرخط خبرها

واکنش آمریکا به مجروح‌شدن سفیر ایران در بیروت، پس از اقدام تروریستی اسرائیل

  • کد خبر: ۲۵۱۴۸۴
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
واکنش آمریکا به مجروح‌شدن سفیر ایران در بیروت، پس از اقدام تروریستی اسرائیل
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به مجروح‌شدن سفیر ایران در لبنان در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی، تلاش کرد در شرایط تشدید تنش‌ها در منطقه به دلیل این اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، توپ را به زمین ایران بیندازد و گفت: از ایران می‌خواهیم که به تنش‌ها دامن نزند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره مجروح شدن «مجتبی امانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در جریان انفجار پیجر‌ها در لبنان و اینکه آیا تهران پاسخی به آن خواهد داد؟ بدون اشاره به عامل وقوع این انفجارها، از ایران خواست تا از این حادثه برای ایجاد بی‌ثباتی بیشتر و تشدید تنش‌ها استفاده نکند.

وزارت امورخارجه لبنان روز سه‌شنبه پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر انفجار دستگاه‌های ارتباطی در این کشور، رژیم صهیونیستی را عامل این اتفاق دانست و ضمن محکوم کردن این حمله اعلام کرد به محض تکمیل اطلاعات درباره این حمله به شورای امنیت سازمان ملل شکایت خواهد کرد.

متیو میلر در ادامه در پاسخ به سوالی درباره شهادت و زخمی شدن غیرنظامیان در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان مدعی شد: ما هنوز اطلاعات دقیقی در دست نداریم و بدیهی است که معتقدیم غیرنظامیان اهداف قانونی برای هیچ نوع عملیاتی نیستند و هیچ کشوری نباید غیرنظامیان را هدف قرار دهد. هیچ کشوری و هیچ سازمانی نباید غیرنظامیان را هدف بگیرد. این اصولی است که ما خودمان به آن پایبند هستیم و انتظار داریم که سایرین نیز در عملیات خود از آن پیروی کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، به‌ویژه پس از وقوع این انفجار‌ها و احتمال گسترش درگیری در این منطقه ادعا کرد واشنگتن خواهان تشدید تنش‌ها نیست و از تلاش‌های هر کشوری که منجر به کاهش تنش شود، استقبال می‌کند.

میلر در ادامه ادعا‌های خود افزود: ما هر کشوری را در منطقه یا خارج از منطقه تشویق می‌کنیم تا در تلاش برای تنش‌زدایی نقش مؤثری ایفا کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در بخش دیگری از این نشست خبری درباره اظهارات روز دوشنبه «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران که از آمریکا خواسته بود به خصومت‌های خود علیه مردم ایران پایان دهد، با ادعای اینکه «ما علاقه زیادی به مردم ایران داریم» گفت: ارتباطات فوق العاده‌ای بین مردم آمریکا و مردم ایران وجود دارد. تعداد زیادی مهاجر ایرانی در داخل ایالات متحده زندگی می‌کنند و روابط نزدیک بین خانواده‌ها وجود دارد که به اعتقاد ما بسیار مهم است. اما وقتی نوبت به حکومت می‌رسد، در نهایت ما آنها را بر اساس اعمالشان قضاوت خواهیم کرد، نه گفتارشان.

او در پاسخ به سوالی درباره ادعای رسانه‌ها و مقامات آمریکایی مبنی بر ارسال موشک‌های کوتاه-برد ایران به روسیه تصریح کرد: من ارزیابی جدیدی در مورد استقرار آنها ندارم. همان‌طور که قبلا گفته‌ایم، هنوز ارزیابی در مورد استفاده از آنها در میدان جنگ نداریم.

متیو میلر همچنین درباره گزارش‌ها در رابطه با ظرفیت‌های هسته‌ای ایران با تکیه بر ادعا‌ها علیه ماهیت برنامه هسته‌ای کشور گفت: سیاست ما مبنی بر اینکه ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند، همچنان ادامه دارد و ما به آن متعهد هستیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->