اولین نشست خبری سخنگوی دولت هفته آینده برگزار می‌شود پزشکیان حادثه تروریستی در لبنان را محکوم کرد واکنش مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به انفجار پیجر‌ها در لبنان ایران برای انتقال و پذیرش مجروحان حادثه تروریستی لبنان اعلام آمادگی کرد عمار حکیم از جامعه بین‌المللی خواست در قبال جنایات رژیم صهیونیستی سکوت نکنند سخنگوی وزارت خارجه روسیه: انفجار پیجر‌ها در لبنان اقدام تروریستی بود ادعای واشنگتن‌پست درباره تماس آمریکایی‌ها با ایران درباره جنایت تل‌آویو در لبنان دبیر شورای امنیت روسیه با رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد رافائل گروسی از غرفه دستاورد‌های هسته‌ای ایران بازدید کرد سخنگوی وزارت خارجه: جهان بیش از همیشه محتاج صلح است یدالله رحمانی، استاندار جدید کهگیلویه‌وبویراحمد، کیست؟ + سوابق آرش تن زره لهونی استاندار جدید کردستان کیست؟ + سوابق فرمانده کل ارتش از پروژه انسداد مرزی شرق کشور بازدید کرد شایعه نابیناشدن مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان، صحت ندارد مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مشهد اعلام شد| تکمیل دیوار مرزی با افغانستان تا پایان ۱۴۰۵+ فیلم وزیر کشور: از ظرفیت‌های خارج از وزارت کشور هم برای انتخاب مدیران استفاده می‌کنیم مشمولان اعزامی پایه خدمتی مهر ۱۴۰۳ فراخوانده شدند ادعای نیویورک تایمز درباره حمله دیروز لبنان | اسرائیل مواد منفجره را در پیجر‌ها کار گذاشته است رئیس جدید سازمان اداری و استخدامی منصوب شد حزب‌الله لبنان برادامه عملیات حمایت از غزه تاکید کرد واکنش آمریکا به مجروح‌شدن سفیر ایران در بیروت، پس از اقدام تروریستی اسرائیل
سرخط خبرها

ادعای واشنگتن‌پست درباره تماس آمریکایی‌ها با ایران درباره جنایت تل‌آویو در لبنان

  • کد خبر: ۲۵۱۵۴۳
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
ادعای واشنگتن‌پست درباره تماس آمریکایی‌ها با ایران درباره جنایت تل‌آویو در لبنان
براساس ادعای رسانه آمریکایی، مقامات واشنگتن سه‌شنبه از طریق «کانال‌های ارتباطی غیر رسمی» با ایران در تماس بودند تا اعلام کنند که ایالات متحده هیچ نقشی در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان نداشته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در پی وقوع انفجار‌های متعدد مرگبار از طریق پیجر‌ها در لبنان و افشای توطئه رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به حزب‌الله، مقامات دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به سرعت تلاش کردند تا از حمله در لبنان فاصله بگیرند و مدعی شدند که از قبل هیچ اطلاعی به آنها داده نشده بود.

به گزارش واشنگتن‌پست، برای رئیس‌جمهور آمریکا و «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا هیچ زمانی برای اجرای عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان، بدتر از اکنون نبوده است؛ این تشدید وضعیت و خطر یک جنگ گسترده‌تر، کمتر از ۲ ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رخ می‌دهد و ممکن است احتمال توافق آتش‌بس غزه و آزادی اسیران صهیونیست را نابود کند.

طبق این گزارش، مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه از طریق یک کانال ارتباطی غیر رسمی با ایران در تماس بودند تا اعلام کنند که ایالات متحده هیچ نقشی در این حمله نداشته است. به گفته آنها، در حال حاضر احساس دولت بایدن این است که حزب‌الله شوکه شده است و واکنش نظامی فوری نشان نخواهد داد.

مقامات آمریکایی مدعی هستند که اگر حمله‌ای صورت گیرد، رژیم صهیونیستی می‌تواند خسارات وارده را مهار کند و در صورت لزوم، ایالات متحده به «دفاع» از این رژیم کمک خواهد کرد.

این رسانه آمریکایی می‌نویسد، تمایل رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن شدیدتر به حزب‌الله نشان‌دهنده دیدگاه گسترده‌ای در میان صهیونیست‌ها است مبنی بر اینکه تل‌آویو نمی‌تواند از عهده جنگ فرسایشی طولانی‌مدت با اعضای گروه مقاومت لبنان برآید.

با آغاز جنگ غزه، حزب‌الله حملات موشکی خود علیه شمال اراضی اشغالی فلسطین را شروع کرده و به گسترش آنها ادامه داده است. بیش از ۶۰ هزار صهیونیست مجبور به تخلیه خانه‌های خود در منطقه شمال شده‌اند و خروج تعداد زیاد صهیونیست‌ها، شهر‌ها را به شهر ارواح تبدیل کرده است و دورنمای بازگشت شهرک‌نشین‌ها هم دیده نمی‌شود.

فشار سیاسی بر کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای مقابله با مساله مناطق شمالی، تقریبا به اندازه میل به آزادی اسیران صهیونیست شدید شده است.

این منبع آگاه با تفکر صهیونیست‌ها گفت: «وقتی صحبت از لبنان و شمال می‌شود، اجماع فزاینده‌ای در اسرائیل وجود دارد که باید کاری انجام شود.»

این منبع همچنین خاطرنشان کرد که کابینه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه هدف جدیدی را به فهرست اهداف جنگی خود اضافه کرده است و آن بازگشت صهیونیست‌ها به خانه‌های خود در نزدیکی مرز با لبنان است.

پیشتر همچنین یک مقام آمریکایی گفت، رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه پس از پایان عملیات تروریستی انفجار پیجر‌ها در لبنان، به آمریکا اطلاع داد.

اظهارات این مقام آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد، زیرا مجاز به صحبت علنی در این مورد اطلاعاتی خاص نبود، نقش رژیم صهیونیستی در عملیات تروریستی روز سه‌شنبه را که بیش از ۴۰۰۰ زخمی بر جای گذاشت و جان دست‌کم ۱۱ تن از جمله یک دختر خردسال ۸ ساله را گرفت، افشا می‌کند. حال بسیاری از مجروحان وخیم گزارش شده است.

گروه مقاومت حزب‌الله لبنان در پی وقوع انفجار‌های متعدد مرگبار، رژیم صهیونیستی را مسوول این انفجار‌های خونین دانست. این حملات هزاران تن از مردم عادی را هدف قرار داد و نشانه‌هایی از یک عملیات برنامه‌ریزی شده طولانی را نشان می‌دهد. جزئیات در مورد نحوه اجرای این حمله تا حد زیادی نامشخص است و بازرسان فعلا به طور حتم نگفته‌اند که چگونه پیجر‌ها منفجر شده‌اند.

براساس گزارش رسانه صهیونیستی «جروزالم پست»، منفجر کردن پیجر‌های حزب‌الله یک عملیات اطلاعاتی مشترک بین موساد و اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->