۳۸ هزار دختر کلاس هفتم در افغانستان دیگر اجازه رفتن به مدرسه را ندارند چرا طالبان حاضر به اجرای کمپین فلج‌اطفال در قندهار نیستند؟ طرح لایحه سازمان ملی مهاجرت به زودی تقدیم صحن مجلس می‌شود تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل آرژانتین در جام جهانی ازبکستان ایرانی‌ها، در کنار روسی‌ها و چینی‌ها، بیشترین گردشگران افغانستان رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها: هیچ عذری در عدم جذب دانشجویان غیرایرانی پذیرفته نیست ویدئو | خلاصه بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و آنگولا در جام جهانی فوتسال (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو | گل ششم افغانستان به آنگولا در جام جهانی فوتسال (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) نتیجه بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و آنگولا در جام جهانی فوتسال (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) | شاگردان مرتضایی امیدوار به صعود ویدئو | گل پنجم افغانستان به آنگولا در جام جهانی فوتسال (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو | گل چهارم افغانستان به آنگولا در جام جهانی فوتسال (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو | گل سوم افغانستان به آنگولا در جام جهانی فوتسال (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو | گل دوم افغانستان به آنگولا در جام جهانی فوتسال (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو | گل اول افغانستان به آنگولا در جام جهانی فوتسال (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) پخش زنده بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر آنگولا در جام جهانی فوتسال ازبکستان (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل آنگولا در جام جهانی ازبکستان مهران غلامی در گفتگو با فیفا: ما هیچ‌کدام از تیم‌های جام جهانی را دست کم نمی‌گیریم شیوه نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + متن کامل سفارت ایران در کابل حمله تروریستی به شیعیان افغانستان را محکوم کرد
سرخط خبرها

چرا طالبان حاضر به اجرای کمپین فلج‌اطفال در قندهار نیستند؟

  • کد خبر: ۲۵۱۵۵۸
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
چرا طالبان حاضر به اجرای کمپین فلج‌اطفال در قندهار نیستند؟
روزنامه انگلیسی‌زبان «گاردین» گزارش داده است که رهبران طالبان به دلیل ترس از افشاشدن محل زندگی رهبرانشان، مانع اجرای کمپین خانه‌به‌خانه واکسن فلج‌اطفال به ویژه در جنوب و قندهار شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ درحالی که افغانستان از معدود کشور‌های جهان است که بیماری فلج‌اطفال تاکنون در آن ریشه‌کن نشده، روزنامه گاردین گزارش داده است که مقامات بهداشتی پس از تعلیق کمپین واکسیناسیون ازسوی طالبان به دلیل ترس‌های امنیتی و محدودیت‌های زنان، هشدار دادند که افغانستان در معرض خطر شیوع فلج‌اطفال قرار دارد.

در سال ۲۰۲۴، تعداد ۱۸ مورد جدید فلج‌اطفال در افغانستان ثبت شده که نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش داشته است.

روزنامه گاردین به یک نقل از یک مقام بهداشتی این کمپین آورده است که طالبان واکسیناسیون فلج‌اطفال در افغانستان را به طور موقت به حالت تعلیق درآورده‌اند.

این مقام بهداشتی که نخواسته نامش فاش شود، گفته است که دلیل به‌تعویق‌افتادن کمپین فلج‌اطفال، مشکلات مربوط به نحوه اجرای آن است.

به گفته این مقام، طالبان دستور داده‌اند که کمپین خانه‌به‌خانه انجام ندهیم.

این درحالی است که دولت می‌خواهد کمپین واکسیناسیون را به مساجد ببرد.

این مقام به روزنامه گاردین گفته است که این خبر بسیار بدی برای برنامه فلج‌اطفال است. برای اینکه برنامه ریشه‌کنی موفقیت‌آمیز باشد، باید بیش از ۹۵ درصد از کودکان تحت پوشش قرار بگیرند؛ که این امر بدون اجرای کمپین خانه‌به‌خانه، ممکن نیست.

این روزنامه همچنین به نقل از مقاماتی از این کمپین آورده است که جنوب به ویژه قندهار جایی است که رهبران طالبان در آن زندگی می‌کنند و آن‌ها نگران آن هستند که کمپین‌ها مکان‌های آن‌ها را در معرض تهدیدات خارجی قرار دهد.

گاردین افزوده است که گزارش‌ها حاکی از آن است که کمپین‌های واکسیناسیون جعلی در افغانستان و پاکستان توسط سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده برای شناسایی و تأیید مخفیگاه‌های تروریست‌ها ازجمله اسامه بن‌لادن استفاده شده است.

این امر منجر به بی‌اعتمادی گسترده نسبت به کمپین‌ها شده است.

یک کارمند محلی بهداشت در قندهار نیز به گاردین گفته است که واکسیناسیون خانه‌به‌خانه قبلاً در جنوب افغانستان ممنوع شده بود.

طالبان از بدو تأسیس، همواره رهبران ارشد خود را از دید عموم پنهان نگه داشته‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->