نتیجه بازی افغانستان و کره جنوبی (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) هجوم ملخ‌های مراکشی به شهر‌های قندوز، بغلان، تخار، سمنگان و بلخ در افغانستان سخنگوی وزارت خارجه: برنامه‌ای برای افتتاح کنسولگری‌های ایران و افغانستان در فراه و بیرجند نداریم + فیلم سازمان ملل از کشور‌های جهان خواست به پشتیبانی حیاتی خود از افغانستان ادامه دهند وزیر صنعت در راس هیئتی به کابل می‌رود پخش زنده بازی افغانستان و کره جنوبی (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) + تماشای آنلاین ایران و افغانستان سالانه ۳ میلیارد دلار از طریق دوغارون تعامل اقتصادی دارند کاهش ۵۰ درصدی ورود غیرمجاز اتباع افغانستانی به ایران تاریخ و ساعت بازی تیم‌های ملی فوتبال زیر ۱۷ سال افغانستان و کره جنوبی قیمت افغانی به تومان و دلار یکشنبه (۱۷ فروردین ۱۴۰۴) تصادف در تعطیلات عید فطر در افغانستان ۳۰ کشته و ۱۵۵ زخمی برجای گذاشت سقوط سه پله‌ای فوتسال افغانستان در جدیدترین رده‌بندی فیفا آمریکا: برنامه‌ای برای بازگشایی سفارت در کابل نداریم گفت‌وگوی بهرامی با مقام طالبان درباره مهاجران افغانستانی در ایران قیمت افغانی به تومان و دلار (شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۴) نتیجه بازی تیم‌های ملی فوتبال افغانستان و یمن (۱۵ فروردین ۱۴۰۴) سفر مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه به کابل | آب و مهاجران محور گفت‌و‌گو‌ها فوتسالیست افغانستانی بهترین بازیکن جام رمضان فوتسال مشهد شد تاریخ و ساعت بازی تیم‌های ملی فوتبال زیر ۱۷ سال افغانستان و یمن برنامه بازی‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در تورنمنت مراکش قیمت افغانی به تومان و دلار (پنجشنبه، ۱۴ فروردین ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

اولین قطار ترانزیتی چین به افغانستان از خاک ایران عبور کرد

  • کد خبر: ۳۰۸۰۲۰
  • ۱۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
اولین قطار ترانزیتی چین به افغانستان از خاک ایران عبور کرد
مسیر ریلی تجاری چین و افغانستان از مسیر ایران فعال شد و اولین قطار حامل محموله ترانزیتی از این مسیر عبور کرد؛ از همین روی بار چین از مسیر ایران از مبدأ بندرعباس به ایستگاه روزنک هرات افغانستان رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ برای نخستین بار، مسیر تجاری ریلی میان چین و افغانستان از خاک ایران فعال شد و اولین قطار حامل محموله ترانزیتی از این مسیر عبور کرد و بار چین از مسیر ایران از مبدأ بندرعباس به ایستگاه روزنک هرات افغانستان رسید.

این قطار حامل ۱۰۰۰ تن ورق آهن از مبدأ کشور چین است که ابتدا توسط کشتی به بندر جبل علی و سپس به بندرعباس منتقل شده و در نهایت از طریق شبکه ریلی ایران (مسیر بندرعباس-خواف-هرات) به ایستگاه روزنک در افغانستان طی مسیر کرد.

از زمان آغاز بهره برداری از کریدور ریلی خواف هرات در سال جاری تاکنون، با مدیریت کنسرسیوم ریلی افغانستان و پشتیبانی وزارت راه و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بیش از ۳۰ هزار تن بار صادراتی و ترانزیتی بین ایران و افغانستان و بالعکس به صورت ریلی حمل شده‌است.

به طور قطع با بهره برداری از این کریدور تراز تجاری دوکشور با امنیت بیشتر  افزایش یافته و هزینه حمل و نقل برای تاجران و تولیدکنندگان کاهش خواهد یافت.

پیش‌بینی می‌شود ایجاد کریدور ریلی چین-ایران-افغانستان و عبور اولین بار ترانزیتی از این مسیر، سرآغاز دوره‌ای جدید در همکاری‌های ترانزیتی میان چین و افغانستان از مسیر ایران باشد. کریدور خواف-هرات با اتصال شبکه ریلی ایران به هرات در غرب افغانستان، نقش کلیدی در ارتباطات منطقه‌ای ایفا می‌کند.

علاوه بر این، راه‌آهن خواف-هرات به عنوان بخشی از کریدور ریلی شرق به غرب جهان، مسیری ۲ هزار کیلومتری را از چین، قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان، ایران، ترکیه و اروپا تکمیل خواهد کرد. این خط ریلی علاوه بر افزایش امنیت حمل‌ونقل بار، موجب کاهش ۱۰ درصدی در هزینه و زمان انتقال کالا شده و جذابیت بیشتری برای تاجران منطقه فراهم آورده است.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->