سخنگوی وزارت امور خارجه: به همسایگان هشدار می‌دهیم مراقب سوءاستفاده دشمن باشند رئیس شورای عالی استان‌ها: برخی دستگاه‌های اجرایی نقش شورا‌ها را کم‌رنگ می‌کنند | مجمع شهرداران کلانشهر‌ها می‌تواند به جامعه شورایی کشور کمک کند عضو کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد: شهرداری و شورای شهر نقش حمایتی ورزش را بر عهده دارند | خانه‌های ورزش در نقاط مختلف مشهد راه‌اندازی می‌شود عضو شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه فضا‌های ورزشی، گامی مهم برای نشاط و سلامت جامعه است قدیمی ترین خانه تاریخی مشهد کجاست؟ نگاهی به زندگی میرزا ابراهیم رضوی، واقف بزرگ سادات رضوی که در کوهسنگی مدفون است شهردار مشهد مقدس: کُشتی مشهد باید جایگاه واقعی‌اش را پیدا کند | از ۲۲ پروژه کلان‌ ورزشی در مشهد بهره‌برداری می‌شود + فیلم برپایی ۷۰ ایستگاه صلواتی و موکب خدمت‌رسان در مسیر بارگاه منور رضوی خریداران غیر بومی خانه در مشهد شانس بیشتری دارند فضاسازی مسیر جاماندگان اربعین از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی کیفیت هوای مشهد در وضعیت «قابل‌قبول» (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اولویت‌های خراسان رضوی در مسیر پیگیری کمیسیون اصل ۹۰ | فراهم سازی زیرساخت‌های مسیر زیارت برای زائران پیاده دهه آخر ماه صفر عملکرد موفق نیرو‌های خدمات شهری مشهد در نجف اشرف |  کاهش چشمگیر زباله با برنامه‌ریزی دقیق + فیلم آئین بزرگداشت چهلمین روز شهادت سرلشکر شهید کاظمی در مشهد فردا (پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴) قدردانی حجت‌الاسلام ماندگاری از خدمات خالصانه پاکبانان مشهدی در نجف اشرف| خدمت به زائران، خود نوعی زیارت است+ فیلم قرعه کشی طرح فروش ایران خودرو در مرداد ۱۴۰۴ برگزار شد + تعداد متقاضیان شهردار مشهد مقدس: مجموعه ورزشی شهید بوکانی فردا افتتاح می‌شود | گامی مهم برای توسعه کشتی در مشهد توجه ویژه حوزه املاک شهرداری مشهد به استحصال اراضی بزرگ‌مقیاس شهر برای تأمین منابع مالی نگاهی به تاریخچه ایوان «تلگراف خانه» و کاشی های آن
سرخط خبرها

بهره‌برداری از فاز اول خط ۳ و ایستگاه پایانی خط ۲ متروی مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۳۱۰۸۴۱
  • ۲۶ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
بهره‌برداری از فاز اول خط ۳ و ایستگاه پایانی خط ۲ متروی مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: فاز اول خط ۳ و ایستگاه پایانی خط ۲ متروی مشهد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کیانوش کیامرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز، درخصوص زمان بهره‌برداری از آخرین ایستگاه خط دو متروی مشهد، اظهار کرد: خط دو متروی مشهد ۱۴/۵ کیلومتر و دارای ۱۳ ایستگاه است و ۱۲ ایستگاه تا میدان شهید کاوه راه‌اندازی شده و به طور کامل در مدار بهره‌برداری قرار دارد. یک ایستگاه در طراحی‌ها اضافه کردیم؛ چراکه به منطقه شهرک سلامت متصل می‌شد و آینده روشنی دارد. در زمین‌های علوم پزشکی آن منطقه، بیمارستان درحال‌احداث داریم و چند بیمارستان آن راه‌اندازی شده است؛ لذا از دولت اجازه گرفتیم و ایستگاه سیزدهم را طراحی کردیم.

وی افزود: عملیات سازه ایستگاه سلامت به پایان رسیده است، عملیات معماری حدود ۶۰ درصد و عملیات تجهیزات آن ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. برنامه ما اتمام این عملیات تا پایان سال ۱۴۰۳ است که فروردین سال آینده، ایستگاه سلامت به بهره‌برداری برسد. برخی مشکلات مالی و تأمین منابع برای خرید پله‌برقی و... وجود دارد که با شهرداری مشهد در حال رایزنی هستیم. از نظر کاری، وضعیت مطلوب است، اما در تجهیزات کمی عقب هستیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: ایستگاه سلامت، چون یک ایستگاه طراحی‌شده تجاری است، برآورد هزینه عملیات سازه و عملیات اجرای معماری‌‌اش حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تمام شده است؛ تا امروز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای خرید پله‌برقی، تأسیسات برق و مکانیک نیاز دارد.

کیامرز درخصوص روند بهره‌برداری خط ۳ متروی مشهد، عنوان کرد: خط ۳ متروی مشهد با ۲۸.۵ کیلومتر طولانی‌ترین مسیر قطارشهری مشهد است که حدوداً ۲۷ کیلومتر تونل حفاری شده و حدود ۹۰ همت هزینه این تقریباً ۳۰ کیلومتر بود؛ بنابراین، فازبندی کردیم و فاز اول با ۶ کیلومتر دارای ۷ ایستگاه است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و حدود ۱۲ همت هزینه تمام‌شده فاز اول خط ۳ متروی مشهد است که حدود ۲۵۰۰ همت نیازمند اتمام عملیات اجرای فاز اول خط ۳ متروی مشهد است که ان‌شاءالله به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی درخصوص تأمین واگن‌های متروی مشهد، اعلام کرد: در خط یک قطارشهری مشهد، ۱۲۰ عدد واگن باید تأمین می‌کردیم که ۶۰ واگن تهیه کردیم و ۶۰ واگن دیگر تأمین نشد و اکنون پیگیر خریداری آن هستیم. خط دو متروی مشهد نیازمند ۱۰۰ دستگاه واگن بود که تهیه شد و برای خط ۳ پیش‌بینی شده که باید ۱۶۵ دستگاه واگن تأمین کنیم که تأمین از سال ۱۴۰۰ برعهده دولت است و تاکنون دولت برای هیچ شهری تأمین نکرده است و برای راه‌اندازی فاز اول خط ۳ از واگن‌های خط ۲ استفاده می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->