دستگاه حفار خط سه مترو مشهد در نزدیکی ایستگاه امامیه قرار دارد مشهد، پیشتاز توسعه مسیر‌های دوچرخه‌سواری در کشور با ۲۲۰ کیلومتر زیرساخت بازگشت تیم ملی دوومیدانی به کشور در غیاب حاشیه‌سازان وضعیت عارف آقاسی مشخص شد خیابان ثامن‌الائمه (ع) مشهد تعریض می‌شود قیمت افغانی به تومان و دلار، امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴) ۱۱ پروژه در بوستان جهانشهر مشهد در حال اجراست آماده‌سازی فضای شهر مشهد به‌مناسبت سالگرد رحلت امام‌خمینی(ره) ثبت یک روز آلوده دیگر در مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) نگاهی به وقایع روز‌های پیش و پس از قیام ۱۵‌خرداد ۱۳۴۲ در شهر مشهد | شروع سرنگونی پیش‌بینی ۶ مرکز مجاز توسط شهرداری مشهد برای ذبح دام در عید قربان ۱۴۰۴ صرفه‌جویی زمانی و ریالی شهروندان با تبدیل میدان شهید کاوه مشهد به چهارراه جهش بی‌سابقه در زیرساخت‌های هوشمند مشهد امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای برگزاری مشترک کنفرانس مدیریت شهری در مشهدمقدس سرویس‌دهی رایگان متروی مشهد در روز‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ خردادماه ۱۴۰۴ شهردار مشهد مقدس تأکید کرد: افزایش بهره‌وری، اولویت فعلی مدیریت شهری کشف ۸ کیلوگرم ماده مخدر شیشه از یک انبار ضایعات در حومه مشهد (۱۲ خرداد ۱۴۰۴) ردّ و نشانی از کارگاه‌های کرباس‌بافی در «پاچنار» | درباره روستایی در مجاورت وکیل‌آباد مشهد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: سال ۱۴۰۴ درگیر پروژه‌های ۱۴۰۳ هستیم
سرخط خبرها

بهره‌برداری از فاز اول خط ۳ و ایستگاه پایانی خط ۲ متروی مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۳۱۰۸۴۱
  • ۲۶ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
بهره‌برداری از فاز اول خط ۳ و ایستگاه پایانی خط ۲ متروی مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: فاز اول خط ۳ و ایستگاه پایانی خط ۲ متروی مشهد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کیانوش کیامرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز، درخصوص زمان بهره‌برداری از آخرین ایستگاه خط دو متروی مشهد، اظهار کرد: خط دو متروی مشهد ۱۴/۵ کیلومتر و دارای ۱۳ ایستگاه است و ۱۲ ایستگاه تا میدان شهید کاوه راه‌اندازی شده و به طور کامل در مدار بهره‌برداری قرار دارد. یک ایستگاه در طراحی‌ها اضافه کردیم؛ چراکه به منطقه شهرک سلامت متصل می‌شد و آینده روشنی دارد. در زمین‌های علوم پزشکی آن منطقه، بیمارستان درحال‌احداث داریم و چند بیمارستان آن راه‌اندازی شده است؛ لذا از دولت اجازه گرفتیم و ایستگاه سیزدهم را طراحی کردیم.

وی افزود: عملیات سازه ایستگاه سلامت به پایان رسیده است، عملیات معماری حدود ۶۰ درصد و عملیات تجهیزات آن ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. برنامه ما اتمام این عملیات تا پایان سال ۱۴۰۳ است که فروردین سال آینده، ایستگاه سلامت به بهره‌برداری برسد. برخی مشکلات مالی و تأمین منابع برای خرید پله‌برقی و... وجود دارد که با شهرداری مشهد در حال رایزنی هستیم. از نظر کاری، وضعیت مطلوب است، اما در تجهیزات کمی عقب هستیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: ایستگاه سلامت، چون یک ایستگاه طراحی‌شده تجاری است، برآورد هزینه عملیات سازه و عملیات اجرای معماری‌‌اش حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تمام شده است؛ تا امروز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای خرید پله‌برقی، تأسیسات برق و مکانیک نیاز دارد.

کیامرز درخصوص روند بهره‌برداری خط ۳ متروی مشهد، عنوان کرد: خط ۳ متروی مشهد با ۲۸.۵ کیلومتر طولانی‌ترین مسیر قطارشهری مشهد است که حدوداً ۲۷ کیلومتر تونل حفاری شده و حدود ۹۰ همت هزینه این تقریباً ۳۰ کیلومتر بود؛ بنابراین، فازبندی کردیم و فاز اول با ۶ کیلومتر دارای ۷ ایستگاه است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و حدود ۱۲ همت هزینه تمام‌شده فاز اول خط ۳ متروی مشهد است که حدود ۲۵۰۰ همت نیازمند اتمام عملیات اجرای فاز اول خط ۳ متروی مشهد است که ان‌شاءالله به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی درخصوص تأمین واگن‌های متروی مشهد، اعلام کرد: در خط یک قطارشهری مشهد، ۱۲۰ عدد واگن باید تأمین می‌کردیم که ۶۰ واگن تهیه کردیم و ۶۰ واگن دیگر تأمین نشد و اکنون پیگیر خریداری آن هستیم. خط دو متروی مشهد نیازمند ۱۰۰ دستگاه واگن بود که تهیه شد و برای خط ۳ پیش‌بینی شده که باید ۱۶۵ دستگاه واگن تأمین کنیم که تأمین از سال ۱۴۰۰ برعهده دولت است و تاکنون دولت برای هیچ شهری تأمین نکرده است و برای راه‌اندازی فاز اول خط ۳ از واگن‌های خط ۲ استفاده می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->