آتش‌سوزی مخزن سوخت کوره آهنگری در مشهد یک مصدوم بر جای گذاشت (چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اصلاحات احتمالی کنکور چه زمانی اعمال خواهد شد؟ آغاز اعزام عمره از امروز (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ضبط خودرو پورشه به ارزش ۱۳۳ میلیارد ریال در مشهد آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان کوهسنگی مشهد + تصاویر جلوگیری از ادامه فعالیت معلم‌بلاگر‌ها در مدارس ورود بیش از یک میلیون و ۳۲۲ هزار دانش‌آموز به دوره اول متوسطه پرونده میزبانی استقلال و پرسپولیس در مشهد دوباره به جریان افتاد | قفل در‌های ورزشگاه امام رضا(ع) باز می‌شود؟ نظر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه کنکور بازنشستگان حساب خود را چک کنند | یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی برای بازنشستگان لشکری واریز شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اورژانس مشهد با کمبود ۱۰۰ دستگاه آمبولانس مواجه است رئیس جمعیت هلال احمر ایران: حال عمومی سفیر ایران در لبنان خوب است + فیلم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) | وزش باد و خیزش گردوخاک در جنوب و شرق استان ترافیک پرحجم اول مهر ۱۴۰۳ در انتظار مشهدی‌ها فعالیت بدون مجوز صد‌ها صرافی رمزارز در داخل کشور «جشن جوانه‌ها» ویژه هفتمی‌ها همزمان با سراسر کشور در مشهد برگزار شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + ویدئو تأخیر شش‌ماهه در اجرای قوانین «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» و «سامان‌دهی کارمندان دولت» زورگیری خشن اتباع غیرمجاز از موتورسواران در مشهد + عکس سرویس‌دهی اتوبوس و مترو مشهد در روز اول مهر، رایگان است آغاز سال تحصیلی بدون کمبود معلم جزئیات روند رسیدگی به درخواست‌های تغییر جنسیت، در گفتگو با کارشناس پزشکی قانونی مشهد آخرین وضعیت اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کار پرستاران (۲۸ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اصلاحات احتمالی کنکور چه زمانی اعمال خواهد شد؟

  • کد خبر: ۲۵۱۵۵۹
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
اصلاحات احتمالی کنکور چه زمانی اعمال خواهد شد؟
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در خصوص تغییرات کنکور سال آینده گفت: قانون این است هر تغییری، یک سال قبل باید انجام شود، یعنی شهریور باید اعلام کنیم. تغییرات برای سال ۱۴۰۴ نخواهد بود و اگر اصلاحاتی صورت گیرد برای سال ۱۴۰۵ خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در جمع خبرنگاران در اردوگاه شهید باهنر درباره گلایه کنکوری‌ها از تراز نمرات در مصوبه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی (مصوبه سنجش و پذیرش)، اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مصوباتش تعصب ندارد. برخلاف مجلس که چنین اختیاری نسبت به مصوبات خود ندارد، شورا می‌تواند بعد از گذشت ۶ ماه از مصوبه، آن را تغییر دهد.

وی افزود: من به قاطعیت عرض می‌کنم اعضای شورا هیچ نفعی نسبت به این مصوبات ندارند که مثلاً فرض کنید مدرسه غیرانتفاعی دارند یا مثلاً مؤسسه آموزشی کنکور، ابداً چنین چیزی نیست. اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد هستند الان که دو سال از این مصوبه گذشته و اجرا شده است، نیاز به اصلاحاتی دارد و حتماً باید اصلاحات انجام دهیم، به همین خاطر به هیئت‌های اندیشه‌ورزی از جمله ۳۱ هیئت اندیشه‌ورز استانی و هیئت‌های اندیشه‌ورز دانش‌آموزی و معلمان گفته شده پیشنهادات و نظرات خود را ارایه کنند تا هر بخش مصوبه نیاز است، اصلاح شود.

خسروپناه بیان کرد: اصلاح به این معنا نیست که به کنکور سابق برگردیم و ملاک تست‌زنی را دوباره در جریان قرار دهیم. هم دانش‌آموزان و هم خانواده‌ها توجه داشته باشند که این اتفاق نخواهد افتاد. برخی می‌گویند این مصوبه باعث شده کلاس‌های خصوصی کتاب‌های درسی ایجاد شود. مصوبه کنکوری، دانش‌آموزان را به مدرسه بازگردانده، معلم و کتاب جایگاه پیدا کرده است و حالا می‌گویند معلمان بعضاً کلاس خصوصی می‌گذارند، ما که با کار خصوصی مخالف نیستیم. فعالیت‌های خصوصی در چهارچوب تعلیم و تربیت و سند تحول آموزش و پرورش اشکال ندارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یکی از نکاتی که مطرح شد بحث تراز نمرات دانش‌آموزی است، عنوان کرد: در این راستا مصوب کردیم دانش‌آموزانی که قبلا دیپلم گرفتند می‌توانند معدل خود را ترمیم کنند. برخی پیشنهاد می‌دهند امکان ترمیم معدل ندارند و یک ساختار دیگری برای سنجش ایجاد شود یعنی در واقع کنکور بدهند و یک آزمون اختصاصی برای آنها در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: پیشنهاد دیگر این است که پایه دهم را حذف کنیم و فقط پایه‌های یازدهم و دوازدهم باشد، برخی پیشنهاد دادند که پایه یازدهم تأثیر مثبت باشد و پایه دوازدهم تاثیر قطعی داشته باشد. در مجموع پیشنهاد‌های مختلفی داده شده است و بنده الان نظر نمی‌دهم بلکه باید جمع کارشناسی بررسی کند و نظر دهد.

خسروپناه در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاحات احتمالی به کنکور سال آینده می‌رسد، تصریح کرد: به کنکور سال آینده نمی‌رسد. قانون این است هر تغییری، یک سال قبل باید انجام شود. یعنی شهریور باید اعلام کنیم. در مجموع تغییرات برای سال ۱۴۰۴ نخواهد بود و اگر اصلاحاتی صورت گیرد برای سال ۱۴۰۵ خواهد بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->