نخستین اظهارنظر سفیر ایران پس از جراحت در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی دیپلمات طالبان: چون موسیقی حرام است، هنگام پخش سرود ملی پاکستان بلند شدم شهادت اعضای سپاه پاسداران در ماجرای پیجر‌ها تکذیب شد رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: صهیونیست ها قصاص خواهند شد اولین نشست خبری سخنگوی دولت هفته آینده برگزار می‌شود پزشکیان حادثه تروریستی در لبنان را محکوم کرد واکنش مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به انفجار پیجر‌ها در لبنان ایران برای انتقال و پذیرش مجروحان حادثه تروریستی لبنان اعلام آمادگی کرد عمار حکیم از جامعه بین‌المللی خواست در قبال جنایات رژیم صهیونیستی سکوت نکنند سخنگوی وزارت خارجه روسیه: انفجار پیجر‌ها در لبنان اقدام تروریستی بود ادعای واشنگتن‌پست درباره تماس آمریکایی‌ها با ایران درباره جنایت تل‌آویو در لبنان دبیر شورای امنیت روسیه با رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد رافائل گروسی از غرفه دستاورد‌های هسته‌ای ایران بازدید کرد سخنگوی وزارت خارجه: جهان بیش از همیشه محتاج صلح است یدالله رحمانی، استاندار جدید کهگیلویه‌وبویراحمد، کیست؟ + سوابق آرش تن زره لهونی استاندار جدید کردستان کیست؟ + سوابق فرمانده کل ارتش از پروژه انسداد مرزی شرق کشور بازدید کرد شایعه نابیناشدن مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان، صحت ندارد مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مشهد اعلام شد| تکمیل دیوار مرزی با افغانستان تا پایان ۱۴۰۵+ فیلم وزیر کشور: از ظرفیت‌های خارج از وزارت کشور هم برای انتخاب مدیران استفاده می‌کنیم مشمولان اعزامی پایه خدمتی مهر ۱۴۰۳ فراخوانده شدند
سرخط خبرها

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: انفجار پیجر‌ها در لبنان اقدام تروریستی بود

  • کد خبر: ۲۵۱۵۶۵
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
سخنگوی وزارت خارجه روسیه: انفجار پیجر‌ها در لبنان اقدام تروریستی بود
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو انفجار پیجر‌ها در لبنان که به شهادت و مجروحیت شمار زیادی از شهروندان این کشور شد را اقدام تروریستی و یک جنگ ترکیبی می‌داند و چنین اقداماتی را محکوم می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: ما حمله بی‌سابقه به لبنان و شهروندان آن را که نقض فاحش حاکمیت این کشور است و یک چالش جدی برای قوانین بین‌المللی با استفاده از سلاح‌های غیرمتعارف است، به شدت محکوم می‌کنیم.

زاخارووا گفت: این یک اقدام تروریستی است که تعداد زیادی کشته و مجروح به‌جا گذاشته است.

وی تاکید کرده است: ما آنچه را که اتفاق افتاد به عنوان یک جنگ ترکیبی دیگر علیه لبنان می‌دانیم که هزاران انسان بی‌گناه را تحت تأثیر قرار داد. به نظر می‌رسد سازمان‌دهندگان این حمله با فناوری پیشرفته به‌عمد به دنبال تحریک یک رویارویی مسلحانه گسترده بوده و به دنبال ایجاد یک جنگ بزرگ در خاورمیانه بودند.

این دیپلمات گفت که مسکو معتقد است که انفجار‌های پیجر‌ها در لبنان مملو از پیامد‌های بسیار منفی در میان تنش‌های لبنان و اسرائیل است.

زاخارووا گفت: ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم که خویشتنداری کنند و از اقداماتی که تهدیدی برای بی‌ثباتی بیشتر اوضاع نظامی و سیاسی در منطقه خاورمیانه است، دست بکشند.

او تاکید کرد که انفجار گسترده پیجر‌ها در لبنان مستلزم تحقیق و توجه بین‌المللی به این موضوع است.

وزیر بهداشت لبنان گفته است، بیش از ۴۰۰۰ نفر در انفجار پیجر‌ها مجروح شده و حداقل ۱۱ نفر از جمله یک کودک جان خود را از دست دادند. 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->