اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید بازیکنان پرسپولیس هم قسم شدند آخرین وضعیت عالیشاه و هنانوف برای بازی با سپاهان کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

گروه ورزشی «دختران خورشید» در راه مشهد

  • کد خبر: ۲۵۱۸
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
گروه ورزشی «دختران خورشید» در راه مشهد
مسئول کمیته مهارت‌های فردی و نمایشی مشهد از فعالیت بانوان در مهارت‌های نمایشی خبر داد

مژده رنگیان - صبح جمعه بیش از 150 نفر در سالن جمع شده بودند تا بتوانند مهارت‌ها و توانایی‌های خود را محک بزنند؛ از دختران نوجوان تا بانوان شصت‌ساله. همایش استعدادیابی ثبت رکوردهای ورزشی بانوان این‌بار با مشارکت کمیته‌های ایروبیک، آمادگی جسمانی، کراسفیت، یوگا، بادی‌پامپ و باراوسل برگزار می‌شد و ورزشکاران در 9 آیتم مانند درازنشست با توپ مدیسن، پرش طول، صلیب، پلانک، دوی 4در9، طناب‌زدن، اسکات و باکس‌جامپ شرکت کردند. بعضی از ورزشکاران حرفه‌ای نبوده و صرفا شرکت‌کننده بودند و برخی هم با هدف زدن رکورد آمده بودند تا در آینده بتوانند در بین برترین رکوردزنان ایران حاضر شوند و به رقابت بپردازند.
تمامی‌این رکوردها به علاوه رکوردهای خاص، حرکات نمایشی و حرکات عجیب ورزشی در کمیته‌ای به نام کمیته مهارت‌های فردی و نمایشی مشهد به ثبت می‌رسد، جایی که شاید ورزشکاران کمتر با آن آشنا باشند و فکر ثبت رکوردهایشان در ورزش به ذهنشان نرسیده باشد. درهمین‌باره سمیرا رضایی که مسئولیت کمیته مهارت‌های فردی و نمایشی مشهد را برعهده دارد، اظهار کرد: فعالیت ما به‌صورت تفریحی و ورزشی است، بخشی از آن ورزش‌هایی مانند لیوان چینی، دومینو، فوتبال حبابی، روپایی و... است و بخشی از آن هم مربوط به ثبت رکوردهای برتر در هر رشته ورزشی است که محدود به هیچ ورزشی نمی‌شود و هر کسی که ادعای مهارت در انجام حرکت ورزشی دارد، می‌تواند در این کمیته آن را به ثبت برساند و در رقابت‌های کشوری نیز شرکت کند. او ادامه داد: این زمینه از حرکات ورزشی، مسابقات رسمی‌ کشوری و جهانی نیز دارد و ورزشکاران خراسان رضوی هم تا‌به‌حال در مسابقات کشوری توانسته‌اند رکوردهای خوبی ثبت کنند و مقام‌آور باشند.

 

هنوز ناشناس هستیم
رضایی با بیان اینکه این کمیته زیرمجموعه هیئت ورزش‌های همگانی مشهد فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: تنهامشکلی که داریم، ناشناس و کم‌رنگ‌بودن این فعالیت‌ها در بین مردم و ورزشکاران است. تمام تلاش خود را می‌کنیم با برگزاری همایش‌ها، فعالیت‌هایمان به افراد مختلف شناسانده شود که به‌صورت همگانی و نیز تخصصی در بین ورزشکاران دنبال می‌کنیم. اگر مسئولان با آن آشنا شوند و از فعالیت‌های آن حمایت کنند، قطعا می‌توانند به جذاب‌تر‌شدن ورزش‌ها و مسابقات کمک کنند و استعدادهای خوبی را هم شناسایی کنیم. خداراشکر در 4 سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته‌ایم و در بخش همگانی در تمامی‌ جشنواره‌ها حاضر شده و مخاطبان بسیار زیادی را جذب کرده‌ایم.

 

«دختران خورشید» هم در راه است
او با اشاره به عملکرد استان در این حیطه گفت: خوشبختانه مشهدی‌ها و خراسانی‌ها تابه‌حال بسیار خوب ظاهر شده‌اند، اما بیشتر موفقیت‌های ما در بخش مردان بوده است و هنوز در بخش بانوان به هدفمان نرسیده‌ایم و ایده‌آل ظاهر نشده‌ایم. در بخش مردان گروه «پسران خورشید» که زیرمجموعه این کمیته فعالیت می‌کنند، درخشش بسیار خوبی در سطح کشور داشتند که همه توجهات را در برنامه تلویزیونی عصر جدید به خود جلب کرده‌اند. حالا ما به فکر راه‌اندازی گروه «دختران خورشید» نیز هستیم و ظرفیت آن در بین دختران مشهد و استان وجود دارد. امیدواریم بتوانیم با این دختران مستعد در برنامه عصر جدید شرکت کنیم. اعضای تیم از رشته‌های ورزشی مختلف مانند ژیمناستیک، رزمی، اسکیت و... خواهند بود که محدودیت سنی نیز ندارد. مسئول کمیته مهارت‌های فردی و نمایشی مشهد تصریح کرد: بهترین رکوردزنان را در رشته‌های روپایی، طناب‌زنی و لیوان‌چینی داریم که در سطح کشور به قهرمانی نیز رسیده‌اند؛ اما در بخش دختران هنوز نیاز به کار داریم. بااین‌حال دخترانی داریم که در طناب‌زنی عالی هستند. پیش‌از‌این برای دختران فوتسالیست مشهد یک دوره مسابقات ثبت رکورد روپایی هم برگزار کردیم که استقبال خوبی شد. با شناخت استعدادها، مربیان با ورزشکاران کار کرده و به‌مرور تکنیک‌ها بهبود پیدا می‌کنند و افراد برای رقابت‌های کشوری آماده می‌شوند.

 

محدودیت‌های پیش‌روی بانوان
رضایی همچنین اظهار کرد: این کمیته رقابت‌های بسیار جذابی دارد، اما با توجه به شرایط نمی‌توانیم تمامی‌ آن‌ها را در بخش بانوان برگزار کنیم. درحال‌حاضر بانوانی در سطح کشور داریم که به‌طور‌مثال در کشیدن کشتی در آب، کشیدن ماشین‌های سنگین و پله‌نوردی، رکورددار کشور هستند. در بحث پله‌نوردی یکی از بهترین مناطق، پارک کوهسنگی است؛ اما برخی محدودیت‌ها مانع برگزاری چنین‌رقابت‌های جذابی در بخش بانوان ‌شده و برنامه‌های ما محدود به سالن می‌شود. او ادامه داد: درحال‌حاضر سالن یا فضای خاصی برای برگزاری تمرینات در رشته‌های مختلف نداریم و در‌صورتی‌که این موضوع حل شود، قطعا می‌توان تخصصی‌تر و جدی‌تر تمرینات را دنبال کرد.

 

برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم استان
مسئول کمیته مهارت‌های فردی و نمایشی مشهد با ترغیب بانوان علاقه مند برای ورود به بحث رکوردزنی، افزود: خیلی از افراد حتی خودشان هم خبر ندارند که توانایی انجام چنین‌کارهایی را دارند و زمانی که در برنامه‌های استعدادیابی ما حاضر می‌شوند، متوجه استعدادهای خود می‌شوند؛ به‌طور‌مثال در سطح کشور، رکورد پلانک را یک بانوی هشتادویک‌ساله شکست و 16دقیقه در حالت پلانک باقی ماند. در رقابت‌های امروز مشهد هم یک خانم شصت‌ساله توانست 7 دقیقه باقی‌ماندن در این حرکت را به نام خود ثبت کند؛ درحالی‌که یک دختر بیست‌ساله تنها توانست 3 دقیقه در حالت پلانک بماند. ما به‌دنبال شناسایی چنین‌استعدادهایی هستیم تا بتوانیم برترین‌ها را راهی رقابت‌های کشوری کنیم. در هفته‌های آینده رقابت‌های انتخابی تیم استان برگزار خواهد شد تا بتوانیم خود را برای مسابقات کشوری آماده کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->