سرخط خبرها

حرمت کارگر

  • کد خبر: ۲۵۳۴۱
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
حرمت کارگر
مجتبی میربلوکی - رئیس اداره خدمات شهری شهرداری منطقه

هر جامعه‌ای برای پیشبرد امور خود، نیازمند اقشار مختلفی است که در صنوف گوناگون فعالیت کنند. برای اداره هرچه بهتر امور باید همه جوانب اداره یک شهر به طور کامل درنظر گرفته شود. اصناف فراوانی وجود دارند که تأثیر کم یا زیاد آن‌ها به‌خوبی دیده می‌شود. اما بی‌شک پاکبانان یکی از اقشار تأثیرگذار و پرتلاش جامعه هستند که به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرند. هرچند زحمات آنان کمتر از دیگران دیده می‌شود ولی کوچک‌ترین کوتاهی این قشر بیشتر از دیگر افراد به چشم می‌آید. حتی اگر یک روز پاکبانان در انجام کار خود کوتاهی کنند یا یک ساعت دیرتر کوچه و خیابان را رفت و روب کنند از نگاه شهروندان کاملا مشهود است. با وجود تأثیر فراوان این دسته از مردم بر روند مثبت زندگی اجتماعی، گاهی اوقات شاهد هستیم که این عزیزان از سوی مردم با ناملایماتی روبه‌رو هستند. بانگاهی هر چند گذرا به زحمات این قشر از جامعه متوجه می‌شویم که با وجود در صحنه بودن همیشگی آنان دردها، رنج‌ها و دغدغه‌های آنان کمتر دیده می‌شود.

به طور قطع بهداشت عمومی شهر مدیون زحمات این قشر از جامعه است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند. در حال حاضر نیز با وجود بیماری کرونا کار آنان چندین برابر بیشتر از قبل شده است. با وجود اینکه از مردم توقع می‌رود در این شرایط بیشتر از قبل به رها کردن زباله‌های خود در شهر توجه کنند و به فکر سلامت این عزیزان در این شرایط خطرناک باشند، در بسیاری از مکان‌ها متأسفانه شاهد رهاکردن ماسک و دستکش استفاده شده شهروندان در خیابان هستیم. البته خیلی از شهروندان خوشبختانه موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند و زباله‌های خود را به‌طور تفکیک شده در سطل‌های مخصوص می‌اندازند، ولی باز هم هستند افرادی که با بی‌مبالاتی موجب زحمت این کارگران شده و کاری مضاعف را برای این قشر زحمتکش فراهم می‌کنند. در واقع برخی افراد عادت کرده‌اند به جای اینکه زباله‌ها را در سطل‌های زباله بریزند آن را درهر گوشه کناری پرت کنند.

به همین دلیل در راستای فرهنگ‌سازی بیشتر، ما در اداره خدمات شهری این منطقه برای تهیه دو عدد سه‌چرخه در بولوارهای کلانتری و وکیل‌آباد اقدام کرده‌ایم. ما این سه‌چرخه‌ها را تهیه کرده‌ایم تا به‌طور نمادین برای جمع‌آوری ضایعات از قبیل ماسک و دستکش اقدام کنند. امیدواریم با این‌کار بتوانیم به آن دسته از افرادی که بدون درنظرگرفتن شرایط پاکبانان زباله‌های خود را در شهر رها می‌کنند پیام خود را منتقل کنیم. در پایان جمع‌بندی صحبت‌ها فقط می‌توان به تمامی پاکبان‌ها گفت که گرچه به وجود آوردن زیبایی در کوچه و خیابان‌های این شهر دستان پرمهرت را خسته می‌کند اما مهر دستان خسته‌ات با زیبایی شهر عجیب به دل‌ها می‌نشیند. آرزومندم در آینده‌ای نزدیک روزی برسد که همگی با رعایت حقوق شهروندی شاهد شهری تمیز و زیبا باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->