واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
معاون امور مشارکت‌های بهزیستی خراسان رضوی:

مجمع خیریه حامی معلولین تشکیل شده است

  • کد خبر: ۲۵۶۲۷
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
مجمع خیریه حامی معلولین تشکیل شده است
معاون امور مشارکت‌های بهزیستی خراسان رضوی از تشکیل جامعه خیران حامی معلولان خبر داد و گفت: در حال برنامه‌ریزی برای سازوکار اجرایی آن هستیم.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، تشکل‌ها و سمن‌های بسیار زیادی در حوزه معلولان مشغول به فعالیت‌اند و هر یک، در پی اقدام مناسبی برای جامعه هدف خود می‌باشند. اما کارکرد برخی از این مجامع نامشخص است.

اواخر اردیبهشت سال گذشته و در ایام ماه مبارک رمضان، معاون پیشین امور مشارکت‌های بهزیستی خراسان‌رضوی از تشکیل مجمع خیران مناسب‌ساز خبر داد. این مجمع متشکل از جمعی از کارآفرینان و سرمایه‌داران استان بود که اولویت خود را اشتغال و حمایت از افراد معلول قرار داده بودند و سعی آنان بر این بود که بتوانند در تسهیل تردد درون‌شهری معلولان نیز سرمایه‌گذاری کنند.

با گذشت کمتر از یک‌سال از زمان اعلام راه‌اندازی این مجمع، مدیرکل بهزیستی در نشستی خبری که دی ماه سال گذشته برگزار شد، بی آنکه نامی از مجمع ببرد، از تشکیل مجمع جدیدی با عنوان مجمع خیران حامی معلولان خبر داد. نکته مهم آن است که پوریوسف، هیچ اشاره‌ای به مجمع خیران مناسب‌ساز نداشت و در نهایت، سرنوشت این مجمع نامشخص ماند.

مدارک مجمع خیرین مناسب‌ساز وصول نشده است

حمیده محدث، معاون کنونی امور مشارکت‌های بهزیستی خراسان رضوی به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: مجمع خیرین مناسب‌ساز، باوجود اعلام راه‌اندازی، تاکنون هیچ‌گونه مدرکی را به دبیرخانه ما تحویل نداده است و چیزی از این دوستان در دفاتر ما ثبت نشده است.

وی ادامه داد: برای ثبت و بررسی مستندات تشکیل هر مجمع مشارکتی که به جامعه هدف ما کمک کند، تمام مدارک در کمیسیون ماده ۲۶ بهزیستی احصا می‌شود و در نهایت، فعالیت خود را آغاز می‌کند. این مسئله برای مجمع خیران مناسب‌ساز رخ نداد و پس از آن نیز متقاضیان هیئت مدیره این مجمع پیگیری‌های لازم را انجام ندادند.


مجمع خیریه حامی معلولین تشکیل شده است

محدث در ارتباط با تشکل جدیدی که به نام مجمع خیریه حامی معلولان به وجود آمده است، گفت: مجمع خیران حامی معلولان خراسان رضوی برای اقدامات حمایتی، درمانی، توان‌بخشی، توانمندسازی، اشتغال، مسکن و ازدواج برای افراد معلول تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تا پیش از شیوع کرونا، اقدامات اولیه برای رسمیت بخشیدن به این مجمع انجام شد و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره آن انتخاب شدند. اساس‌نامه مجمع به‌گونه‌ای است که افرادی از دیگر شهر‌های استان نیز می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند. این مجمع در حال ثبت مدارک خود در کمیسیون ماده ۲۶ است و به محض دریافت پروانه فعالیت، اقدامات خود را آغاز می‌کند.

محدث افزود: معادل ملی مجمع یادشده، چند سالی است که در تهران تشکیل شده است و برنامه ما براساس تکلیفی بود که از سوی ریاست سازمان به تمام استان‌ها اعلام شد. وگرنه بیشتر تمایل داشتیم تا شعبه‌ای از مجمع خیران حامی معلولان تهران باشیم.

معاون امور مشارکت‌های بهزیستی به هدف‌گذاری این مجمع اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل این مجمع انجام فعالیت‌هایی در راستای خیریه‌ها نیست، بلکه ما از مجمع حمایت‌های اجتماعی می‌خواهیم، خیریه‌ها در وسع کم، اما با عمق زیاد کار می‌کنند. اما هدف ما در مجمع خیران حامی معلولان، کار با وسعت زیاد است. ما باید کاری کنیم تا معلولان در نهاد خانواده و جامعه توانمند شوند نه اینکه زیر پوشش خیریه‌ها قرار بگیرند.

مشارکت گسترده خیران در طرح سفره‌های ربنا

محدث در ادامه به پویش سفره‌های ربنا، ویژه کمک به مددجویان بهزیستی اشاره کرد و گفت: در راستای این طرح که با مشارکت گسترده مردمی همراه بوده است، تاکنون ۸۷۰۶ بسته غذایی به ارزش ۲۵۰ هزار تومان تهیه و توزیع شده است.

گفتنی است در خراسان رضوی بیش از ۲۲۰ مرکز رسمی خیریه زیر نظر بهزیستی مشغول فعالیت هستند.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->