واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

کدام سهم‌ها بیشترین سود را در بورس دارند+جدول

  • کد خبر: ۲۵۵۸۵
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
  • ۶
کدام سهم‌ها بیشترین سود را در بورس دارند+جدول
بورس از ابتدای امسال وارد یک روند صعودی باورنکردنی شده است. به‌طوری که هر روز شاهد ثبت رکورد‌هایی شگفت‌انگیز و فتح قله‌های جدید در بازار سهام هستیم.
به گزارش شهرآرانیوز، بازدهی هفتگی بورس تهران در هفته گذشته به عدد بی‌سابقه و البته عجیب ۱۸/۴درصدی رسید. به عبارتی دیگر طی هفته قبل سرمایه‌گذاری در بورس به‌طور متوسط روزانه بیش از ۳/۴درصد سودآوری داشته است. البته در عمل بسیاری از سهام‌داران به سود‌های کمتری از این عدد دست یافته‌اند که با بررسی کل نماد‌های بازار سهام به‌نظر می‌رسد علت این عقب افتادن جمعی از رشد شاخص کل، جهش عمده این نماگر به‌واسطه رشد قیمتی بالای چند نماد بزرگ بازار سهام است. شاهد این مدعا هم جاماندن میزان رشد نماگر هم‌وزن (با اثرپذیری یکسان از تمام نمادها) و شاخص کل فرابورس از دماسنج اصلی بورس تهران است.

روز چهارشنبه بورس تهران برای هجدهمین جلسه معاملاتی پیاپی در مدار صعودی قرار داشت. با رشد بیش از ۳/۸درصدی شاخص کل، بازدهی بورس تهران از ابتدای امسال و طی تنها ۲۵ روز کاری به رقم بی‌سابقه ۷۱/۲درصدی رسید. اما نماگر هم‌وزن باز هم در رشد روزانه عقب ماند و چهارشنبه ۳/۳درصد به ارتفاع خود افزود تا رشد این نماگر از ابتدای سال به رقم ۶۱/۳درصد برسد. اما در فرابورس باوجود صعود بی‌سابقه شاخص کل مقدار بازدهی از بورس عقب افتاده و با وجود رشد ۳/۵ شاخص کل این بازار در معاملات روز چهارشنبه، بازدهی آن از ابتدای سال به ۵۶ درصد رسید. به این ترتیب طی ۲۵ روز کاری گذشته شتاب رشد شاخص کل بورس تهران که باتوجه به وزن‌دار بودن اثر بالایی از نماد‌های بزرگ می‌پذیرد، ۱۶ درصد از نماگر هم‌وزن و حدود ۲۷ درصد از شاخص کل فرابورس ایران بیشتر بوده است.

jadvalsaham1.jpg

jadvalsaham2.jpg

jadvalsaham3.jpg

 

بازندگان و برندگان سریع‌ترین جهش تاریخ بورس

همان‌طور که در بالاتر اشاره شد، رشد بیش از ۷۱ درصدی شاخص کل از ابتدای سال لزوما به معنی کسب چنین سودی توسط تمام سهام‌داران نیست و در عمل بسیاری از بورس‌بازان به چنین سودهای شگفت‌انگیزی دست نیافته‌اند. بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد که از ۵۵۳ نمادی که در معاملات آخرین روز هفته گذشته در مجموع بورس، فرابورس و بازار پایه فعال بودند تنها ۱۵۷ نماد رشدی برابر یا بیشتر از شاخص کل بورس داشتند و در سمت مقابل ۳۹۶ نماد معادل ۷۲/۲درصد از کل نمادهای سهامی فعال در بازار سرمایه در رقابت با شاخص کل جا ماندند. از این بین ۱۶ نماد نیز طی این‌مدت به سهام‌داران خود زیان وارد کرده‌اند یا سودی نرسانده‌اند که خود اتفاقی جالب‌توجه در چنین بازاری است. نکته جالب توجه این است که نمادهایی که کمترین بازدهی را در سال‌جدید داشته‌اند، نمادهایی بوده‌اند که در سال ۹۸ اغلب بازدهی‌های چند صد درصدی داشته‌اند و گاه تا ۱۰ برابر هم رشد کرده‌اند. در سمت مقابل اما بسیاری از نمادهایی که در این ‌مدت رشدی بیش از شاخص کل را ثبت کرده‌اند، نمادهایی هستند که در سال گذشته بورس‌بازان اقبال چندانی به آن‌ها نشان نمی‌دادند. به عبارتی دیگر شاهد اقبال گسترده سهام‌داران به جاماندگان سال ۹۸ هستیم. جاماندگانی که حالا به این واسطه تبدیل به پیشران‌های شاخص سهام در سال ۹۹ شده‌اند.


بیشتر بخوانید: پیش بینی بورس در سال ۹۹


در این بین حضور نمادهای بزرگ بورس تهران هم در سطوح بالای این فهرست جالب توجه است. به‌عنوان مثال در صنعت شیمیایی «تاپیکو» در ۲۵ روز کاری گذشته بیش از ۱۱۵ درصد بازدهی داشته و ارزش بازار «فارس» به‌عنوان بزرگ‌ترین نماد بازار سرمایه هم با رشد ۹۹ درصدی تقریبا دو برابر شده است. در گروه فلزات اساسی هم «کاوه» ۸۸/۵درصد، «فولاد» به‌عنوان دومین نماد بزرگ بازار سهام بیش از ۸۷ درصد و دیگر نماد بزرگ این صنعت یعنی «فملی» هم حدود ۷۴ درصد رشد داشته است. «ثفارس» با رشد بیش از ۱۶۷ درصدی بیشترین بازدهی در سال ۹۹ را داشته است و در جایگاه‌های بعدی هم «وبانک»، «خبهمن»، «تبرک» و «وسدید» با رشدهای بیش از ۱۵۰ درصدی قرار گرفته‌اند.

در سمت مقابل جدول اما بیشتر نمادهای بازار پایه‌ای به چشم می‌خورند. به‌نظر می‌رسد از طرفی رشدهای عجیب این دسته از نمادها طی سال ۹۸ و از جهتی دیگر دامنه نوسان محدودتر آن‌ها منجر به ایجاد فشار فروش گسترده در بسیاری از این دسته نمادها شده است. در جدول نمادها با کمترین بازدهی «معیار» با بازدهی منفی ۱۲/۳درصدی در صدر قرار گرفته و بعد از آن «غگل»، «جهرم»، «بایکا» و «دهدشت» دیگر نمادهایی هستند که بیشترین زیان را به سهام‌داران خود وارد کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام در بورس+آموزش تصویری


تداوم هجوم به بازار سهام

این روز‌ها تمام فعالان بازار عقیده دارند که بخش عمده‌ای از رشد‌های پرشتاب بازار سهام نه به علت ارزندگی سهام از نظر بنیادی، بلکه به‌دلیل نقدینگی عظیمی است که در مسیر بورس تهران قرار گرفته است. در همین راستا هر روز شاهد ثبت رکورد‌های جدید در ارزش معاملات، ارزش صف‌های خرید و تعداد مشارکت‌کنندگان در عرضه‌های اولیه هستیم. این آمار‌ها نشان‌دهنده هجوم مردم به بازار سرمایه و میل شدید آن‌ها برای خرید سهام است. در همین راستا طی هفته گذشته در مجموع شاهد دادوستد ۴۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان سهام در بورس تهران بودیم که از این رقم حدود ۷۷۰۰ میلیارد تومان سهم معاملات روز چهارشنبه بود.
 
در همین راستا در پنج روز کاری هفته قبل ارزش معاملات خرد (بدون احتساب معاملات بلوک و اوراق) فرابورس ایران هم به بیش از ۲۱ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان رسید تا شاهد رسیدن ارزش معاملات خرد کل بازار سهام به عدد تقریبی ۶۴ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومانی باشیم. چنین اقبالی به بورس تهران درحالی رقم می‌خورد که دیگر بازار‌های موازی از جمله مسکن،  ارز و سکه بیشتر با رکود‌های سنگینی مواجه بوده و بعضا در مدار نزولی حرکت کردند. به‌عنوان مثال درحالی طی هفته گذشته در بازار سهام به‌طور متوسط روزانه ۱۲ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان معامله انجام می‌شد که بررسی‌ها نشان از آن دارد که کل ارزش معاملات مسکن در تهران طی ماه اول سال رقمی بسیار کمتر از ارزش معاملات یک روز بازار سهام بوده است.

در این بین بخش عمده‌ای از این حجم عظیم معاملات توسط بورس‌بازان حقیقی انجام می‌شود. به‌طوری‌که این دسته از معامله‌گران طی هفته گذشته هم خریدار باقی ماندند و مالکیت حدود ۵۸۰۰ میلیارد تومان سهام را به پرتفوی خود افزودند که از این رقم بیش از ۱۴۸۰ میلیارد تومان سهم معاملات روز چهارشنبه بود. به این ترتیب در تمام ۲۵ جلسه معاملاتی از ابتدای سال ۹۹ بورس‌بازان حقیقی خریدار بودند و در مجموع خالص خرید ۱۷ هزار و ۵۸۹ میلیارد تومانی را ثبت کردند. طی هفته گذشته بیشترین اقبال حقیقی‌ها به صنایع فرآورده‌های نفتی، محصولات شیمیایی و ساخت خودرو و قطعات به‌واسطه بازگشایی و خرید‌های سنگین در نماد «خگستر» بود.

آخرین روز هفته گذشته با یک عرضه اولیه دیگر در بازار دوم فرابورس ایران همراه شد. در عرضه اولیه نماد کوچک «غگیلا»، ۴۰ میلیون سهم با نرخ هر سهم ۱۲۵۱ تومان بین متقاضیان توزیع شد. طی این روز بار دیگر رکورد تعداد مشارکت‌کنندگان با رسیدن به بیش از ۲ میلیون و ۳۵۷ هزار نفر شکسته شد تا شاهد ثبت رکوردی جدید در این زمینه باشیم. به این ترتیب در عرضه اولیه شیر پاستوریزه پگاه گیلان به هر کد معاملاتی حداکثر ۱۵ سهم معادل ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان نقدینگی تخصیص یافت.
 
منبع: دنیای‌اقتصاد

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قربانعلی رحمتی جیلدانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
1
0
چرامن یک پسر پنج ساله دارم از طرف دولت براش سهام اختصاص پیدانکرده
اعظم جاویددهخوارقانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
1
3
اقدام به آزادسازی کردم ولی کد رهگیری دریافت نکردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
3
2
واقعا دستتون درد نکنه بابت راهنمایی کردن خیلی قشنگ واضع بود
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
1
چرا 30%فقط؟؟
یعقوبلی دارابی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
1
0
سلام ، من کارمند بازنشسته وزارت جهاد کشاورزی هستم در دوران خدمت سهام عدالت به مبلغ یک میلیون تومان داده اند اما الان در سایت مبلغ سهام 532 هزار تومان درج شده، علت چیست لطفا پاسخ را به شماره 09123464013 پیام کوتاه یا به آدرس داده شده ایمیل نمایید.
با تشکر- یعقوبلی دارابی/ 99/3/12
مسعودصنعتی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
2
2
لطف کنید اطلاعات زیر را در سایت درج بفرمایید 1_ایا اسناد سهام برای مالکین سهام (روشمستقیم)که کدبورسی دارندوکداحرازهو یت سجام دارندارسال مشود برای دریافت ان چه کنیم 2شرکتها را به تفکیک بورسی وغیربورسی با ذکر تعداد وبتفکیک اعلام بفرمایید ممنون خواهم شد اگرزحمت نباشد چون اینترنت ندارم پیام بفرماییدبه شماره 09123895101
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->