رویداد هنری «مرز پرگهر»؛ تجربه‌ای موفق از حضور متعهدانه هنرمندان جوان مشهد آخرین وضعیت کسبه مجتمع قائم ۱۷ شهریور مشهد | ۵۰۰ میلیارد سرمایه‌ای که خاکستر شد افتتاح فصل دهم «پاتوق فیلم کوتاه» با فیلمی از کیانوش عیاری بندِ حیات مشهد | گذری بر تاریخ سدسازی و نقش سد «گلستان» در تأمین آب شرب مردم ارض اقدس مدیرکل راهبری و نظارت بر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: ایمن‌ترین حمل‌و‌نقل کشور را داریم ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۱۲ پروژه عمرانی شهر مشهد ساخت و خرید ۳۴۰ چشمه سرویس بهداشتی جدید در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۴) | احتمال تداوم آلودگی هوا تا صبح فردا بیش از نیمی از بوستان‌های شهر مشهد زمین بازی کودکان دارند | ۳۸۴ زمین به وسایل بازی استاندارد مجهز شدند آلودگی هوای مشهد از وضعیت اضطرار عبور کرد (یکشنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۴) ۱۲ قرن کم‌آبی در مشهد پیشنهاد اضافه‌شدن کارگروه «جمعیت و خانواده» به آیین‌نامه نشان مشهدالرضا(ع) ارائه خدمات فرامرزی اتوبوسرانی مشهد و تقویت ناوگان منتهی به حرم مطهر رضوی در ایام اربعین مشهد باید به سمت رایگان شدن پروانه ساختمانی حرکت کند | احیای بافت‌های فرسوده نیازمند کمک دولت است آماده‌سازی ۳۰ دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در کشور عراق تامین آب مورد نیاز برای آبیاری کمربند سبز جنوبی از بند گلستان اعزام ۴۵۰ نیروی خدمات شهری و اجرای برنامه‌های فرهنگی از مشهد به نجف + ویدئو بهره‌برداری موقت از ایستگاه دائمی استقبال از زائران در محور نیشابور-مشهد | ظرفیت همزمان میزبانی از دو هزار زائر پیاده در دهه پایانی صفر دو برابر شدن سهم منابع آلاینده داخلی | هشدار برای تنفس در مشهد شهردار مشهدمقدس خبر داد: نصب ۱۵۷ قطعه بتنی (سگمنت) تقاطع غیرهمسطح شهید فهمیده
سرخط خبرها

اجرای طرح آموزش اعضای شورای اجتماعی محلات مشهد در مرکز ۱۳۷

  • کد خبر: ۲۵۹۹۰
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
اجرای طرح آموزش اعضای شورای اجتماعی محلات مشهد در مرکز ۱۳۷
طرح بازدید و آموزش اعضای شورای اجتماعی محلات مناطق سیزده‌گانه شهرداری مشهد در مرکز ۱۳۷ آغاز شد.
به گزارش شهرآرانیوز، سرپرست اداره ارتباطات مردمی در حاشیه این بازدید که در آخرین روز از هفته شورا‌ها برگزار شد، گفت: شورای اجتماعی محلات ابزاری در کنار مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، به عنوان درگاه ارتباطی شهروندان با شهرداری است تا مشارکت شهروندان در امور مدیریت شهری و در نهایت رضایتمندی آن‌ها از این ابرسازمان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ به طور میانگین روزانه ۱۳۰۰ شهروند با ۱۳۷ تماس گرفته‌اند، افزود: از آبان ماه سال گذشته، با اتصال سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ «سجا» به اتوماسیون اداری کارکنان شهرداری «گام»، درخواست شهروند مستقیم برای رئیس اداره مربوط ارسال شده و او ۷۲ ساعت فرصت پاسخ‌گویی به این درخواست را دارد. در غیر این صورت، درخواست مردمی به مدیر بالاتر ارجاع داده می‌شود و این روند در صورت عدم پاسخ‌گویی تا شهردار مشهد نیز ادامه دارد.

رمضانی فرخد با بیان این مطلب که با اصلاح فرایندها، در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد درخواست‌های مردمی ۱۳۷، پاسخ‌گویی می‌شود، اضافه کرد: در سال گذشته ۶۱ درصد از درخواست‌های مردمی به نتیجه رسیده و حل مشکل شده است، اما ۲۳ درصد از درخواست‌های شهروندان نیز ارتباطی با شهرداری ندارد که می‌توانیم در این حوزه از همکاری شورای اجتماعی محلات برای توجیه شهروندان و فرهنگ‌سازی وظایف شهرداری برای کاهش تماس‌های غیر مرتبط ۱۳۷ بهره‌مند شویم.

وی در پاسخ به دغدغه تعدادی از اعضای شورای اجتماعی محلات منطقه ۱۱ گفت: اطلاعات شهروندان در مرکز ۱۳۷ کاملا محرمانه بوده و محفوظ است و به هیچ عنوان در اختیار مسئولان یا شهروندان دیگر قرار نمی‌گیرد.
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ۱۳۷ و شورای اجتماعی محلات به عنوان ید واحده، در کنار هم می‌توانند به حل بیشتر مشکلات شهروندان کمک کنند، افزود: هدف از این بازدیدها ضمن معرفی مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ به اعضای شورای اجتماعی محلات، آموزش و آشنایی آنان با وظایف و اختیارات شهرداری و همچنین مسائل مطرح شده از سوی شهروندان در هر محله از شهر مشهد است.

در ادامه این بازدید، مهدیه یاوری، رئیس اداره شورای اجتماعی محلات مشهد، نیز تأکید کرد: مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ به عنوان کانال ارتباطی بدنه شهرداری و مدیریت شهری با عموم شهروندان و زائران، بهترین ابزار برای احصای مشکلات شهری و نیاز‌های شهروندان است.

وی افزود: از سوی دیگر، شورای اجتماعی محلات یکی از بهترین کانال‌های موجود برای پیگیری درخواست‌های مردمی ثبت شده در ۱۳۷ به شمار می‌آید که می‌توان با افزایش همکاری‌ها، درصد حل مشکلات شهروندان را افزایش داد.
یاوری گفت: برای افزایش مطالبه‌گری اعضای شورای اجتماعی محلات و عموم شهروندان از شهرداری، لازم است آگاهی مردم از وظایف و اختیارات مدیریت شهری افزایش یابد که در این حوزه نیز مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ با اشراف کاملی که به همه موضوعات شهری دارد، می‌تواند قدم‌های مؤثری بردارد. این اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی از بازدید شورا‌های اجتماعی محلات منطقه ۱۱، به عنوان یکی از فعال‌ترین شورا‌های اجتماعی محلات مشهد، از مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ آغاز شد تا شاهد باشیم شورا‌های اجتماعی محلات، جایگاه ویژه‌تری در مقام پاسخ‌گویی به دغدغه‌های مردم داشته باشد.

لازم به ذکر است مشارکت شهروندان ساکن منطقه ۱۱ در تماس با ۱۳۷، طی سال ۹۸ حدود ۱۵ درصد بوده که بیشترین دغدغه ساکنان، فضای سبز، رفت‌وروب و نظافت، سد‌معبر، نظارت بر ساخت‌وساز‌ها بوده است.
 
منبع: روابط عمومی مرکز ۱۳۷ شهرداری مشهد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->