شهادت ۲۲ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان زمینه‌های توسعه روابط را بین ایران و تونس بررسی کرد نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است زندان رفتن نتانیاهو فعلا منتفی شد اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟ ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد عملیات ویژه گردان‌های القسام در «کرم ابوسالم» + فیلم انفجار، کابل افغانستان را لرزاند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله لبنان در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) موساد و شاباک به شکست نظامی در غزه اذعان کردند
سرخط خبرها

خطابه رهبر انقلاب به مناسبت سالروز درگذشت مبارز ایرلندی

  • کد خبر: ۲۶۲۲۲
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
  • ۱
خطابه رهبر انقلاب به مناسبت سالروز درگذشت مبارز ایرلندی
به مناسبت سالروز درگذشت بابی ساندز، مبارز ایرلندی، در پانزدهم اردیبهشت‌ماه، صفحه اینستاگرامی منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، متنی را با عنوان «مستضعفی از ایرلند» منتشر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مشروح متن به شرح ذیل است:

 

مستضعفی از ایرلند...

پانزده اردیبهشت، سال‌روز درگذشت بابی ساندز، مبارز ایرلندی

 

یکی از مهم‌ترین و آشکارترین تریبون‌هایی که از ایران، به مرگ بابی ساندز واکنش نشان داد، تریبون نماز جمعه تهران بود. آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، امام جمعه، بخش اعظم خطبه دوم خود در هجدهم اردیبهشت سال ۶۰، یعنی سه روز پس از واقعه مرگ بابی ساندز را به و تقدیر از او و مبارزات مردم ایرلند اختصاص داد. در این خطبه، خطیب جمعه، مقاومت ایرلندی‌ها را در ارتباط با روند رو به تزاید افول مستکبران و قدرت‌های استعماری دنیا تبیین کرد:

 

مطلبى که امروز در این اجتماع عظیم شما مایلم من نیز به‌نوبه‌ خود مانند بقیه‌ برادرانم بگویم، تجلیل از مجاهدات این قهرمان ایرلندى است. ما به او به چشم یک انسان مبارز فقط نگاه نمى‌کنیم، ما پیام لب‌هاى خاموش بابى ساندز را شنیده‌ایم و به آن ایمان قاطع داریم. این پیام، پیام سقوط قدرت‌ها و امپراطوری‌هاى سلطه‌گر جهانى است.

 

برای مطالعه متن کامل این یادداشت درباره بابی ساندز، مبارز ایرلندی، که در پانزدهم اردیبهشت ۶۰ در زندان‌های بریتانیا درگذشت و واکنش ایرانیان به مرگ او و نیز مجموعه سخنان رهبر انقلاب درباره وی می‌توانید به پیوند زیر مراجعه کنید.

 

خطابه رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز درگذشت مبارز ایرلندی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
0
مرگ بر امریکا و انگلیس و صهیونیست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->