سرخط خبرها

نیازمند مکانی برای نگهداری ازمعتادان

  • کد خبر: ۲۶۳۸
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
نیازمند مکانی برای نگهداری ازمعتادان
در سومین جلسه شورای اجتماعی محله حسین‌آباد مطرح شد

صدر - یکی از مشکلات جدی و اصلی برخی محلات منطقه5 از جمله محله حسین‌آباد، امنیت است. به همین علت سومین جلسه شورای اجتماعی محله حسین‌آباد با موضوع امنیت اجتماعی محله در کلانتری میرزا کوچک خان برگزار شد. در این جلسه افزون بر اعضای شورای اجتماعی محله، مسئولان کلانتری میرزا کوچک خان، رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی و کارشناس ناحیه یک شهرداری منطقه5 حضور داشتند. در این جلسه مسئولین شهرداری از اقدامات کلانتری میرزا کوچک خان تقدیر کردند.

سرهنگ محتشمی، سرپرست جدید کلانتری میرزا کوچک خان، در ابتدای صحبت‌های خود به تغییرات زیادی که منطقه از سال 85 تا امروز طی کرده است، اشاره کرد و گفت: با اینکه اقدامات امنیتی خوب و زیادی در این سال‌ها انجام شده است ولی تغییرات در زندگی شهری و وجود آپارتمان‌ها نیاز به کلاس‌های آموزشی برای شهروندان در حوزه پیشگیری از جرم و بالا بردن امنیت فضای زندگی را بیش از گذشته پررنگ کرده است. می‌توان با گذاشتن دوره‌های آموزشی برای ساکنان این مجموعه‌ها در مساجد از سرقت و دزدی پیشگیری کرد. با همکاری و هوشمندی ساکنان آپارتمان‌ها جلو بسیاری از مشکلات امنیتی را گرفت و با اطلاع‌رسانی به موقع به کلانتری از بروز حوادث جلوگیری کرد.
سرهنگ محتشمی یکی از معضلات محدوده کلانتری را معتادان و فروشندگان مواد مخدر دانست و گفت: در صورتی که بتوانیم برای این آسیب اجتماعی با دیگر سازمان‌ها همکاری کنیم در کمتر از یک هفته می‌توان به وضعیت آن‌ها سرو سامان داد و قطعا در این حوزه معتادی نخواهیم داشت. پیش از دستگیری این افراد به مکانی برای حفظ و نگهداری آن‌ها نیاز داریم. با توجه به اینکه این افراد بیماری‌های قابل انتقال و ویروسی دارند، نگهداری از آن‌ها در کلانتری مشکلات عدیده دیگری را رقم خواهد زد. از این رو باید دیگر سازمان‌ها در این امر به کلانتری کمک کنند. کلانتری میرزا کوچک خان با داشتن رتبه یک از کلانتری‌های موفق و تأثیرگذار در شهر است. خوشبختانه آمار سرقت محدوده کلانتری میرزا کوچک‌خان نسبت به سال گذشته تغییراتی نداشته است.وی در ادامه افزود: با جمع‌آوری و آتش زدن قلیان‌ها در کافه‌های سنتی که با حمایت‌های دادستانی انجام شد، توانستیم بسیاری از گروه‌ها و افرادی که در این کافه‌ها اعمال مجرمانه را طراحی می‌کردند، متفرق کنیم و از آمار جرم بکاهیم. درباره کشف مواد مخدر، کیف قاپی، مسائل مربوط به آپارتمان نشینی؛ اتفاقات خوب و مثمرثمری از طرف کلانتری انجام شده است. باید به اطلاع همه ساکنان و اعضای شورای اجتماعی محله برسانم که افزون بر گشت‌های معمول که هر روز انجام می‌شود، کلانتری گشت ویژه لباس‌های شخصی را نیز در محدوده دارد و با وجود این گشت‌ها توانستیم امنیت محدوده تحت پوشش کلانتری را افزایش دهیم.
سرهنگ علی ابراهیمی، معاون کلانتری میرزا کوچک خان در ادامه جلسه به اهمیت ارتباط اعضای شورای اجتماعی با دیگر شهروندان محله اشاره کرد و گفت: ارتباط نزدیک اعضای شورای اجتماعی با مردم باعث می‌شود تعامل بین مسئولان ومردم بیشتر از گذشته انجام شود و مشکلات از طریق شما به ما انتقال پیدا کند. همان‌طور که سرهنگ محتشمی اشاره کردند، توانستیم با جمع‌آوری پاتوق‌های قلیان در کافه ها از بروز حوادث بیشتر جلوگیری کنیم.
محمد سلطانی، رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی نیز در این جلسه گفت: از مسائلی که باعث شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی در یک منطقه می‌شود؛ مهیا بودن شرایط برای این آسیب‌هاست. وجود گود فخار در محله حسین‌آباد و خلوتی آن باعث حضور افراد مجرم است، با ایجاد یک زمین ورزشی و حضور کودکان و خانواده‌ها در آنجا می‌توان از حضور این افراد جلوگیری کرد.علی اسماعیل پورطرقی، رابط بسیج محله، در این جلسه ضمن تشکر از سرپرست کلانتری میرزا کوچک خان گفت: کمبود روشنایی یکی از مشکلات اصلی محله حسین‌آباد است. همچنین هرس کردن شمشادها و درخت‌ها نیز در این محله باید انجام شود، این مسئله باعث شده است خیلی از کارتن‌خواب‌ها پشت این فضاها پنهان شوند.از مصوبات این جلسه می‌توان به برگزاری کلاس مدیریت استرس ویژه کارکنان کلانتری، کوتاه نمودن شمشادهای فضای سبز بولوار تاکسیرانی، نامه نگاری با تالارهای پذیرایی محله برای تأمین نور مقابل تالارها و محیط اطراف و بستن کوچه‌های منتهی به گودال فخار اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->