برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

افزایش قیمت به بازار روغن موتور رسید/ اجرت تعویض روغن خودرو‌های لاکچری بالای یک میلیون تومان

  • کد خبر: ۲۶۶۰۲
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
  • ۲
افزایش قیمت به بازار روغن موتور رسید/ اجرت تعویض روغن خودرو‌های لاکچری بالای یک میلیون تومان
این‌بار افزایش قیمت به روغن موتور رسیده است و بی‌کیفیتی آن صدای حتی تعویض‌روغنی‌ها را هم در آورده است. در این چندماه اخیر برخی روغن‌ها در بازار کمیاب و نایاب شده و برخی هم دیگر کیفیت سابق را ندارند.

نجمه سرباز/شهرآرانیوز؛ افزایش قیمت‌ها باعث شده است این روز‌ها بازار روغن‌های تقلبی و بی‌کیفیت داغ شود. متأسفانه زمانی که قیمت‌ها در بازار افزایش می‌یابد، زمینه برای توزیع روغن تقلبی فراهم می‌شود. ممکن است در ابتدا مقرون‌به‌صرفه به نظر برسد، اما به دلیل خراب‌کردن موتور خودرو، مالکان باید چند‌برابر برای تعمیر آن هزینه کنند. این بخشی از صحبت‌های اسدی، مسئول یکی از اتوسرویس‌های خیابان پیروزی است که از گرانی روغن موتور‌ها درمقایسه‌با سال گذشته شکایت دارد.


وی با بیان اینکه کارخانه‌های تولید روغن موتور به بهانه گرانی و کمبود مواد اولیه قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند، افزود: «این در حالی است که این روز‌ها دیگر روغن موتور‌های برند و مطرح در بازار کمتر پیدا می‌شود. بشکه روغن را تا قبل از سال جدید باید ٢ میلیون و نیم می‌خریدیم و حالا با شیوع کرونا و کمبود مواد اولیه و گرانی اجناس در بازار باید خیلی بیشتر از این مبلغ هزینه کنیم.

 


بیشتر بخوانید: قیمت خودرو‌های داخلی در بازار امروز ۲۲ اردیبهشت ۹۹ +جدول



به گفته وی، در‌حال‌حاضر هزینه تعویض روغن پراید با فیلتر، ۶۰ تا ۷۰ هزارتومان و گاهی اوقات هم به ١٢٠هزار تومان می‌رسد. برای خانواده پژو بالای ٢۵٠ هزار تومان هزینه دارد. تعویض روغن خودرو‌های خارجی هم از ٣٠٠ هزار تومان به ۶٠٠ هزار تومان رسیده است.


اسدی خاطرنشان کرد: «گرانی باعث شده تا مالکان خودرو کمتر به ما مراجعه کنند، این در حالی است که هر خودرویی نهایتا بین ۵ تا ۷ هزار کیلومتر کارکرد باید به تعویض روغنی مراجعه کنند و همین باعث خرابی و در نهایت استهلاک خودرو می‌شود. البته مالکان خودور‌های مدل‌پایین کمتر تمایلی برای تعویض روغن موتور خودروِ خود با روغن باکیفیت و مرغوب دارند. خوشبختانه صاحبان خودور‌های مدل‌بالا و لاکچری در این زمینه مشکلی ندارند و خوب هم هزینه می‌کنند. گاهی برای یک تعویض روغن موتور خود از ۷۰۰ هزارتومان تا یک میلیون تومان هم هزینه می‌کنند.

 

شناسایی روغن‌های تقلبی در بازار مشهد


در همین خصوص، حامد یزدی‌زاده، رئیس اتحادیه فروشندگان روغن موتور، فیلترجات، تعویض روغن، شست‌وشو و توقفگاه خودرو مشهد، در گفتگو با شهرآرانیوز، با بیان اینکه موضوع وجود روغن موتور تقلبی بحث جدیدی نیست، گفت: «وجود روغن موتور تلقبی در مشهد صفر نیست، اما متخلفان به اندازه کافی جایی برای جولان ندارند، زیرا خوشبختانه در مشهد با همکاری بازرسی اتاق اصناف مشهد و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت، تیم‌های مشترکی به منظور بازدید از واحد‌های صنفی مربوطه و اتوسرویس‌ها انجام می‌شود.»


به گفته وی، هفته‌ای دوبار با «سازمان صنعت و معدن و تجارت»، گشت و بازرسی از اتوسرویس‌های مشهد و هفته‌ای یک روز هم با بازرسی اتاق اصناف این گشت انجام می‌شود.


وی ادامه داد: «کمیسیون بازرسی اتحادیه فروشندگان روغن موتور، بسیار فعال است و در این زمینه با کمک همکاران در اتاق اصناف و سازمان صمت، روغن‌های تقلبی در بازار را شناسایی می‌کنیم و اگر موردی مشاهده شود، با آن برخورد لازم صورت می‌گیرد.»

 

وی با بیان اینکه تمام هم‌وغم ما این است که روغن تقلبی به دست مشتری نرسد، افزود: «روغن مرغوب در مشهد از مرجع خوبی تأمین می‌شود؛ روغن موردنیاز تهیه و توزیع اتوسرویس‌ها از ۴ پالایشگاه مادر تأمین می‌شود و این محصولات با سود خیلی کم و جزئی (۲ و نیم درصد) به دست فروشندگان اتوسرویس‌ها در مشهد می‌رسد. عمده‌فروشان هم جنس را با اطمینان و شناسنامه به دست مشتری می‌رسانند.



به گفته وی، گاهی اوقات اشتباه استرتژیک و علمی مالک خودرو باعث می‌شود که فکر کند روغن تقلبی در خودروِ خود تزریق کرده است. موتور خودرو‌های موجود در دهه اخیر به شدت تغییر کرده و تخصصی شده است؛ یعنی اگر شما در یک خودروِ «تندر ۹۰» ایرانی روغن ۱۰ دبلیو ۴۰ استفاده کنید شاید این روغن مناسب این خودرو باشد، اما الزاما این روغن موتور از نظر کیفیت برای خودورِ تیبا مناسب نیست.


وی با بیان اینکه وقتی روغن نامناسبی را استفاده می‌کنید دلیل بر تقلبی‌بودن و نامرغوب‌بودن روغن نیست، خاطرنشان کرد: «خوشبختانه راهنمایی و اطلاعات لازم در خصوص نکات فنی خودرو در دفترچه راهنمای خودرو و همچنین کمیسیون فنی اتحادیه قرار دارد و مالکان خودرو می‌توانند با مراجعه به این دو مرجع، از مسائل فنی خود سر درآورند. توصیه این است که مالکان خودرو‌ها به واحد‌های تعویض روغنی مراجعه کنند تا تحت‌پوشش این اتحادیه باشند.


اجرت تعویض روغن ماشین چقدر است؟


یزدی‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: «در‌حال‌حاضر در صنف ما ۴۰۰ واحد دارای پروانه کسب فعالیت دارند و تقریبا به همین تعداد هم فاقد پروانه هستند.»

 

وی اجرت کلی تعویض روغن موتور، فیلتر هوا، فیلتر روغن و واسکازین را اعلام کرد و گفت: هزینه تعویض روغن خودرو بستگی به نوع خودور و محصولی که مصرف می‌کنند، دارد. این مبلغ از حداقل ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان آغاز می‌شود و تا ۸۰۰ هزارتومان و شاید هم بالای یک میلیون تومان می‌رسد. خودور‌های فوق لاکچری قیمت تعویض روغنشان گاهی به بیش از یک میلیون تومان می‌رسد.


وی ادامه داد: «تعویض روغن خودرو بستگی به پیمایش خودرو دارد. استاندارد هر تعویض روغن بین ۵ تا ۷ هزار کیلومتر است؛ اما گاهی اوقات صاحبان خودرو باید شرایط را بسنجند، ترافیک جاده شنی، آفرود و ... وضعیت را تغییر خواهد کرد.


به گفته وی، اما در شرایط عادی و ترافیک شهری، مصرف‌کننده‌ها باید درنظر داشته باشند تا زمانی که خودروشان در ترافیک قرار دارد و موتور ماشین کار می‌کند خود یک پیمایش را طی می‌کند. مثلا مسافت ۵ کیلیومتری را در ۴۰ دقیقه تردد می‌کنیم، اما در ترافیک ممکن است نیم‌ساعت تا ۴۰ دقیقه در جا بمانیم و کیلومتر عددی را نشان ندهد، اما موتور در حال فعالیت است؛ بنابراین بهتر است که روغن بین ۵ تا ۷ هزار کیلومتر حتما تعویض شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
farzan
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
0
بادرود
یکی از برندهاییکه کلا صادر میشه و از کیفیت بالایی برخورداره ، برند lomic هست . فروشگاهی موجود بود حتما استفاده کنید . ولی بعید میدونم جایی موجود باشه چون فقط صادر میشه آفریقا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
0
0
از مطلبی که نوشته بودین خوشم اومد امیدوارم این اینترنت رو از ما نگیرن. من خودم به شخصه همه کارام رو اینترنتی انجام میدم. اینجا هر چیزی که میخوایم پیدا میشه و کسایی مثل شما با ارائه مطلبای بدردبخور دارن بهمون کمک میکنن که کارمون سریع تر راه بیفته. حتی دیدم واسه لوله بازکنی برچسب دیگه نیازی نمیشه و با دوتا کلیک ساده میشه چاه بازکن پیدا کرد! دم همگی شما صاحبای سایت های مختلف گرم که اینطوری کارمون رو راحت کردین.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->