«ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

گفت‌وگو با دلال نوزاد فروش: قیمت بچه ۳۵ تا ۴۵ میلیون!

  • کد خبر: ۲۷۰۲۰
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
  • ۹۲
گفت‌وگو با دلال نوزاد فروش: قیمت بچه ۳۵ تا ۴۵ میلیون!
سخت بود، خیلی هم سخت بود، من چگونه می‌توانستم خریدار یک نوزاد باشم؟! دست و زبانم می‌لرزید، اما باید نقشم را خوب بازی می‌کردم...

به گزارش شهرآرانیوز، بوق سوم که می‌خورد، آقای «دلال» پاسخ می‌دهد؛ بله، بفرمایید در خدمتم.

(راستی نگفتم که با چه دلالی گفت‌وگو می‌کنم، با یک دلال خرید و فروش نوزاد)

- سلام آقا، خوبید؟ وقتتون بخیر! می‌تونم چند دقیقه مزاحمتون بشم؟!

بله بفرمایید در خدمتم...

- من و همسرم مشکلی داریم و صاحب فرزند نمی‌شیم، پیگیری‌های زیادی هم برای درمان انجام دادیم که تقریبا به نتیجه نرسیدیم. چند وقتی هست که به فکر افتادیم از بهزیستی بچه بگیریم که اون هم هنوز به دلیل پیچ‌وخم‌هاش نشده... یکی از دوستانم گفت با شما تماس بگیرم، نمی‌دونم شماره رو درست گرفتم؟

(صریح به موضوع خرید و فروش نوزاد اشاره نمی‌کنم، مثلا پلیس‌بازی در می‌آورم و در ابتدا موضوع را گنگ مطرح می‌کنم تا اگر آقای دلال خودش هست، به من اعتماد کند؛ نوع واکنشش برای ادامه گفت‌وگو برایم مهم بود...)

 آها بله متوجه‌ام، من در خدمت شما هستم...

- پس درست گرفتم، خودتون هستید که...

 بله در خدمتم.

- ببینید من همسرم خیلی حساس هست روی این موضوع. یک نوبت هم از بهزیستی اقدام کردیم، ولی خب کار کمی سخت پیش میره... می‌شه بگید شرایط شما چی هست؟ ما چطور می‌تونیم با واسطه شما فرزنددار بشیم؟

ببینید خیلی صریح بگم، شما شرایط مالی‌تون باید خیلی مناسب باشه، یه جورایی دستتون باید خیلی به دهانتون برسه...

- آها متوجه‌ام. من مشکل مالی ندارم... فقط یک سؤال؛ نوزاد‌هایی که شما برای «فروش!» دارید، سن‌وسالشون چقدر هست؟ و اینکه موضوع شناسنامه بچه چی میشه؟

خب ببین این کار ما هم غیرقانونیه، ولی خب شبیه روال بهزیستی هست. منتها بهزیستی پروتکل‌هایی گذاشته که کار رو سخت کرده، ولی با سیستمی که ما داریم خیلی راحت شما صاحب بچه می‌شی...

برای شناسنامه هم چند مدل هست، اینکه خودت پیگیری کنی تقریبا هشت ماه زمان می‌بره، اگر بدی به وکیل ۲۰ میلیون می‌گیره برات یک ماهه شناسنامه رو درست می‌کنه. یک مدل دیگه هم هست که ولادت محوره؛ یعنی از همون بیمارستان کار انجام می‌شه و من قانونی برات کار رو درست می‌کنم (آقای دلال خیلی دقیق و جزئی روش‌های دریافت شناسنامه و هویت نوزاد را توضیح می‌دهد...).

- سن‌وسال بچه‌ها رو نگفتی...

آها، معمولا زیر یک ماه. از دوسه روز بگیر تا یک ماه. اونایی که بالای یک ماه هستند، احتمالا پدرومادر دیر به فکر فروش افتادند یا نتونستند مشتری پیدا کنند...

- ببخشید مبلغی که من باید پرداخت کنم چقدره؟

 ببین گفتم که باید دستت خیلی به دهانت برسه...

- می‌تونم بپرسم چقدر؟ در ضمن من دوست دارم دختر داشته باشم...

 (آقای دلال تن صدایش را احساسی می‌کند)‌ ای جانم، ولی خب دختر معمولا قیمتش بالاتره.
(بغضی خفیف به سراغم آمد اگر خودم را رها کنم، می‌ترکد. به ذهنم آمد اگر گریه‌ام گرفت و باعث تعجب آقای «دلال» شد، به بچه‌دار نشدن خودم و همسرم ربطش می‌دهم و احتمالا فضا احساسی می‌شود و دلال شک نمی‌کند...!)

-مبلغ رو نگفتید...

 آره مشکلی نیست، ببین قیمت بچه رو به گرونیه... اگه می‌خوای اقدام کنی اصلا نباید معطل کنی، وضعیت بازار رو که می‌دونی چطوریه! سکه چطور پنج میلیون بود، الان شده هفت تومان؟! دلار هم همین طور...!
خلاصه این گرونی‌ها قیمت بچه رو برده بالا. قیمت همین طور داره می‌ره بالا مثل سکه و دلار و این چیزا... (به نظرم می‌آید آقای دلال برای اینکه قیمت را بگوید سعی می‌کند با مقدمه‌چینی ذهنم را آماده کند...)

- حالا چقدر هست...؟ قیمت پسر چند، دختر چند؟!


 ۳۵ تا ۴۵ میلیون.

(من در حال بازی یک نقش هستم و باید بتوانم جلو بغضم را بگیرم، مدام تصاویر خرید و فروش یک نوزاد چند روزه جلو چشمم رژه می‌رود.)

- ببخشید اول باید بیعانه بدم؟ روال کار چطور هست؟

 ببین آقا هر جا دیدی و شنیدی در این کار «بیعانه بگیر» هست و ازت بیعانه خواستند، شک نکن که کلاهبرداریه!

- یعنی پول رو یکجا می‌گیرید؟ بعد چطور...

 ببین داداش من! شما پول رو یکجا واریز می‌کنی به حساب، من بچه رو می‌ذارم توی بغلت. به همین راحتی! شما میری دنبال زندگیت، پدرومادر بچه هم میرن دنبال کارشون.


-پس اول بیعانه نمی‌گیرید؟

 نه. ببین شما چطور می‌ری مغازه ماست بخری؟! پول رو میدی به ماست فروش، ماست رو می‌گیری. درسته؟

- بله، متوجه شدم...!

مبلغ که واریز بشه من بچه رو می‌ذارم توی بغلت...!

-یک سؤال دیگه، ببخشید من از بین چند تا نوزاد، می‌تونم انتخاب کنم؟

(این سؤال را یک‌بار دیگر هم می‌پرسم، اما پاسخ صریح نمی‌دهد.)

-فقط یک نکته مهم، شما چطور تضمین می‌دید که ارتباط پدرومادر بچه با ما قطع می‌شه؟ یعنی ممکنه فردا روز پدرومادر پشیمون بشن بیان سراغ ما؟


 اینکه اصلا و ابدا. اصلا چنین چیزی ممکن نیست من به اندازه اینکه از این مورد خاطر جمعم که دست اون‌ها به شما نمی‌رسه، توی هیچ موضوع دیگه‌ای از این ماجرا مطمئن نیستم. اصلا شما و پدر ومادر بچه همدیگه رو نمی‌بینید. ببین شما من رو هم نمی‌بینی...! یعنی «بچه» سه چهار دست می‌چرخه، خاطرت جمع باشه هیچ مشکلی پیش نمیاد... (نمی‌دانم بین خبرنگار بودنم، نقش بازی کردن و احساساتم بلاتکلیف مانده‌ام. تصورش هم برایم سخت است.)

- بالأخره این موضوع برام مهمه، نمی‌خوام بعد از بچه‌دار‌شدن استرس این رو داشته باشم که صاحب اصلی بچه بیاد سراغمون...

ببین اصلا یک چیزی بهت بگم که خیالت جمع باشه این سه چهار دست که این وسط واسطه‌اند، مدام خط‌‌های تلفنشون رو عوض می‌کنند، ضمن اینکه با رابطه‌هایی که دارند چهار تا پنج میلیون می‌دن و خط‌های بدون نام برای خودشون می‌خرند. متوجهی چی می‌گم؟! خلاصه احتمال اینکه خانواده‌ای بخواد پیگیری کنه که به بچه‌اش برسه زیر صفره. یعنی مطمئن‌ترین قسمت این ماجرا همین قسمته. من دست روی قرآن می‌ذارم که کسی، کسی رو نمی‌تونه پیدا کنه. ببین حتی شما هم پشیمون بشید نمی‌تونید بچه رو به پدرومادرش پس بدید و پدرومادر اصلی هم پشیمون بشن، اصلا نمی‌تونن شما رو پیدا کنن.

(رسیدن به یک پاسخ برایم مهم بود؛ اینکه از این مبلغ ۳۵ تا ۴۵ میلیون چقدر به پدر ومادر اصلی می‌رسد؟ حالا باید طوری عنوان می‌کردم که آقای دلال پاسخم را بدهد.)

- راستش دلم روشنه که از طریق شما ما نتیجه بگیریم، ولی گفتم که همسرم حساسه و می‌خواد اون پدرومادر رضایت داشته باشن و اینکه واقعا اون پدرومادر امکان تربیت فرزندشون رو نداشته باشن و ما به جای اون‌ها این کار رو انجام بدیم... می‌شه بدونم از این مبلغ چقدر دست اون پدرومادر رو می‌گیره؟ شاید خودم بتونم بیشتر کمکشون کنم، شاید این طوری دلم آروم‌تر بشه...

(آقای دلال که فکر می‌کردم من را با این پرسش بپیچاند، شفاف پاسخم را داد.)

 ببین این چند وجه داره و عدد مشخصی نداره. شما می‌شید مصرف‌کننده، درسته؟

- بله درسته.


 اگر من به عنوان واسطه مستقیم با پدر‌ومادر مرتبط باشم، طبیعتا سهم اون‌ها و من بیشتر می‌شه. یعنی این ماجرا خودش یک قیمت متعارف داره.

مثلا اگر من به شما قیمت بچه رو می‌گم ۴۳ میلیون، اگر من خودم از واسطه گرفته باشم، به من دو میلیون می‌رسه، ولی اگر از پدرومادر اصلی گرفته باشم، بیشتر از دو میلیون داره و بستگی به این داره که من با پدرومادر چقدر قرارداد کرده باشم. خلاصه اینکه عدد مشخصی نداره که چقدر به پدرومادر اصلی می‌رسه، یک وقت ممکنه از این حدود ۴۰ میلیون یا ۳۰ میلیون به خانواده اصلی برسه. یک وقت هم ممکنه ۱۰ میلیون برسه. یعنی می‌خوام بگم عدد مشخصی نداره.

- من چطور می‌تونم بچه‌ها رو ببینم؟ امکان داره عکس بچه‌ها رو برام بفرستی؟

آره، احتمالا بتونم عکس چند تا از بچه‌هایی رو که قبلا واگذار شدن برات بفرستم. آره اصلا برات همین‌ها رو می‌فرستم، مورد‌های جدید توی این عکس‌هایی که برات می‌فرستم نیست. در ضمن این رو هم بدون که همیشه تعداد متقاضی‌های بچه از تعداد بچه‌ها بیشتره. مگر اینکه شرایط خاصی پیش بیاد، مثل همین اسفند که همه درگیر کرونا بودند، متقاضی کم شده بود و قیمت حتی به ۲۵ میلیون هم رسید.


(آخرین لحظات گفت وگوی من با آقای دلال، شاید دردناک‌ترین بخش گفت‌وگو بود. آقای دلال به موضوعی اشاره کرد که در پرسش‌های من نبود و اساسا به آن فکر نمی‌کردم. شاید دلیلش این بود که من فقط می‌خواستم فرایند خرید و فروش نوزاد را بدانم، آن هم به بهانه دستگیری یک باند خرید و فروش نوزاد در یکی از استان‌های شمالی، همین. اما آقای دلال که انگار وظیفه خودش می‌دانست تمام و کمال حجت «خرید فرزند!» را بر من تمام کند، این بخش آخر را هم به زبان آورد.)


 ببین بذار درباره حلال‌زادگی بچه هم بهت بگم؛ عمدتا بچه‌های رابطه‌های نامشروع به تولد نمی‌رسند، این یک پیش‌فرض کلی هست. اما این بچه‌ها بیشتر به خاطر فقر و نداری خانواده‌ها به فروش می‌رسند. واقعا ما خودمون هم نمی‌تونیم آمار دقیق بگیریم که این بچه‌ها که خرید و فروش می‌شن وضعیتشون چطور هست، چون اون قدر واسطه توی واسطه‌هاست که من هم به عنوان یک واسطه اصلا نمی‌دونم کی از کجا اومده.
(چند دقیقه بعد، آقای دلال چند عکس و فیلم از چند نوزاد برایم می‌فرستد. آن قدر دلش را ندارم که بتوانم به عکس‌ها خیره شوم، اما حالا می‌توانم بغضم را رها کنم و لعنت بفرستم به این دنیا...‌ ای کاش بهزیستی و بخش‌های مسئول دست از این سخت‌گیری‌ها بردارند تا پدرومادر‌هایی که صاحب فرزند نمی‌شوند، بتوانند راحت‌تر سرپرستی این نوزادان بی‌پناه را به عهده بگیرند... حتما اگر این مسیر سهل و آسان شود، دیگر هیچ نوزادی این‌گونه خریدوفروش نخواهد شد، حتی اگر حقوق مادی پدرومادر اصلی فرزند هم لحاظ شود، اگرچه پاره تن انسان را نمی‌توان با حق مادی و پول قیمت‌گذاری کرد.)

 

کودکان بی‌سرپرست قربانی سخت‌گیری بهزیستی؟
 تقریبا همه خانواده‌هایی که تاکنون پایشان به ماجرای فرزندخواندگی باز شده است، درباره اعمال سخت‌گیری‌های بهزیستی در این روند اتفاق نظر دارند. جالب است در لحظاتی که کار‌های انتشار این گفت‌وگو در حال انجام بود، یکی از همکاران ما به شوخی گفت که اگر می‌شود نشانی از آقای دلال به او بدهم که مشکل یکی از آشنایانش حل شود. او هم از سخت‌گیری‌های زیاد بهزیستی در این باره مصادیقی را بیان کرد.

آن سوی ماجرا بهزیستی است که بیان می‌کند: «سخت‌گیری‌های ما دوراندیشانه و در حدی است که بررسی کنیم خانواده متقاضی از شرایط روحی روانی مناسب، نداشتن سوءپیشینه و آسیب‌های اجتماعی، نداشتن اعتیاد و سلامت جسمی در حدی که بتواند یک فرزند را نگهداری کند، برخوردار باشد. هم اکنون در برابر یک کودک ۱۰ متقاضی داریم و همین امر باعث طولانی شدن پروسه فرزندخواندگی شده است و شرایط بهزیستی دست و پا گیر نیست». شاید بهزیستی حق داشته باشد، اما گلایه‌های خانواده‌های متقاضی را در کنار این اظهارنظر خضری، نماینده مجلس، بگذارید که پیش از این گفته بود: کودکان بی‌سرپرست قربانی سخت‌گیری بهزیستی در روند فرزندخواندگی شده‌اند. اگر نگاهی به شیوه فرزندخواندگی در کشور‌های دیگر بیندازیم، می‌بینیم که واگذاری فرزند قوانین معمولی دارد، اما بعد از واگذاری، نظارت و بازرسی‌های جدی از وضعیت کودک و شیوه نگهداری او به عمل می‌آورند.


منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸۹
ترانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
2
6
مردم برای نیاز قرنیه چشم میفروشند یا کلیه حالا رحم اجاره که راحت ترین کار برای زنانی که تمکن مالی ندارند است و هم کمکی برای نجات خانواده ای دیگر است یک طرف به دلیل نیاز به پول به جای اینکه قطعه ای از بدنش را بفروشد و دچار بیماری شود رحمش را با رضایت خودش در ازای دریافت مبلغی دراختیارخانواده دیگری که در آرزوی فرزند هستند و بیمه هیچ تقبلی در خصوص هزینه درمان نمیکند خانواده هایی که تنها راه نجاتشان دریافت رحم اجاره هست با کلی بدبختی هزینه را پرداخت میکنند اگر آی وی اف باشد که هزینه نزدیک صد میلیون میشود ولی مردم برایشان چهل میلیون هم چهل میلیون کمتر است اکثرا صیغه بارداری میگیرند یعنی از طریق تزریق مایع منی توسط خانم مطلقه اجاره دهنده رحم انجام میشود و باردار میشوند و برای نیم ساعت تزریق مایغ صیغه نیم ساعتی میخوانند. یعنی برای اینکار هیچ نزدیکی فیزیکی نبوده و هیچ تمایلی وجود نداشته فقط یک طرف برای پول و طرف دیگر برای فراهم کردن آرزوی خانواده اش تن به این کار داده حتی عده ای اسپرم را از فرد دیگری خریداری میکنند و در رحم اجاره ای تزریق میشود. حالا اینجا مشکلی که پیش می آید ثبت اسناد است که حرف دو خانواده را نمپذیرد و میگوید صیغه بارداری اسم زن زایمان کننده باید ثبت شوند و فشار زیادی به خانواده ها وارد میشود یا باید نام مادر خالی بماند در شناسنامه نوزاد و انتهای بدی رقم بزند برای خانواده ها. لطفا قانونی را ثبت کنید که افراد حق هبه نوزاد حاصل از صیغه بارداری را داشته باشند. و نام مادر نام خانواده دهنده پول باشد نه اون زنی که فقط نه ماه جنین را حمل کرده فقط برای رفع نیازش. اگر ثبت اسناد راحت شناسنامه صادر کند با رضایت زن زایمان کننده کلی از مشکلات جامعه برطرف میگردد. زندگی های کمتری دچار چالش میگردند و به خاطر بچه پاشیده میشود.
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
1
5
ببخشید من خواهر میخام چه کار کنم ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
0
2
قوانین بهزیستی خیلی مزخرفه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
ماداریم پسره ۴ماه دیگه به دنیا میاد صفر نوصد پانزده دویست تویک سی هفت ده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
0
2
من چه کار کنم ی برادر می خوام
ثر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
من بچه پسر دارم اگر شما مایل گرفتن هستین تماس بگیرید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
0
4
سلام خوبیدخسته نباشید اگه کسی نوزاددخترمیخوادهنوزبه دنیانیومده ایمیل کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
من خانوم مجردم ازدواج نکردم وتمایل هم ندارم، 49سالمه وضع مالیم هم خوبه یه دختر 3ساله میخوام
زهرا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
باسلام و خسته نباشید بنده باهمسرم ساکن کشور خارج هستیم، پدرم سه بچه بهزیستی مثل دسته گل بزرگ کرد، من هم چند سالی بدنبال بسرپرستی گرفتن کودکی هستم، سن من سی و چهار و همسرم سی و پنج. پسری دارم به سن سه سال. امیدوارم بتونم باهاتون صحبت کنم.ممنونم،خودم کارشناسی ارشد از کشور چین دارم و مدرس مهدکودکم.
خاطره
Indonesia
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
من میخوام
طناز
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
0
2
من ناخواسته بارشودم بچه ام پسره حدود پنج ماهم نمیتونم نگهش دارم تورو خدا کمکم کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
سلام ساکن کجا هستید میشه شماره لطف کنید تا زنگ بزنم من بچه میخام
پوریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
سلام شما ساکن کجا هستین میشه شمارتون بفرستید تاتماس بگیرم من بچه میخام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
سلام میتونم باشما تماس بگیرم ؟ چطوری؟
مريم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
چند ماهته
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
سلام من میخوام و هر چی هزینه باشه میدم
شکوفه صفری
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
0
3
سلام دخترم امشب به دنیا اومده صحیح سالم بخاطرمشگلات مالی میفروشم کسی میخواد ایمیل بزنه ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
1
1
من خانم ۴ ساله هستم مجرد
دوست ندارم ازدواج کنم لطفا اگر کسی میتونه یه بچه میخوام جنسیتش فرقی نداره چطور میتونم
ماه خانم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
فرزند خواندگی میگیرید؟
نهصدو سیو شش
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
0
1
هشتصدو نودو چهار بیستوهفت سی. ما میخوایم توروخدا بدید به ما. البته ما مبلغ معقول باشه لطفا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
0
0
سلام با ارز خدمت من خواهر میخوام تو خدا کمکم کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
0
1
بنظر من این کار کار کثیفی نیست بچه از دست پدر ومادر بی وضاعت خلاص میشه و عوضش تو ناز ونعمت بزرگ میشه مگه بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
0
1
ی پسرنوزاد دارم ی هفته دیگه ب دنیا میاد بخاطر مشکلات مالی میفروشم کسی میخاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
سلام آره من میخام چطوری تماس بگیرم
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
0
1
سلام من ازشوهرم جداشدم ویک نوزاددارم ۲ماهه خودم شرایط شوندارم تنهایی بزرگش کنم وخرج شوبدم اگرکسی میخادبگه بچه پسره
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
2
سلام فاطمه خانم من شرایطشو دارم بچه دوماه شمارو بگیرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
0
2
من بچه میخوام پسر باشه
جواد مقتدر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
1
سلام من نوزاد دختر میخام بخاطر خدا اگه کسی داشت خبر بده زندگیم داره از هم میپاشه کسیو ندارم دارم بخاطر بچه جدا میشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
0
3
من و شوهرم ۳ سال ازدواج کردیم و وضع مالی خوبی داریم چون بهزیستی خیلی طول میکشه اگر کسی خواست ما میخواهیم یه بچه زیر ۲ سال به سرپرستی بگیریم با شرایط خوب
ازاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
من باردارم ولی شرایط نگهداری بچه را ندارم تورو خدا کمک کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
اره داریم و ۴ماه دیگه به دنیا میاد پسره سالم و وروجک صفر نوصد پانزده دویست تویک سی هفت ده
5555
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
0
0
س.
نوزاد پسرمیخام.تازه بدنیاامده
یا هنوز متولد نشده
5555
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
0
3
س.
نوزاد پسرمیخام.تازه بدنیاامده
یا هنوز متولد نشده
Sh
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
0
0
سلام من نوزاد تازه به دنیا اومده می‌خوام دختر یا پسر فرقی نداره .واقعا بچه دوست دارم
Sh
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
1
0
سلام من نوزاد تازه به دنیا اومده می‌خوام
Sh
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
1
0
سلام من نوزاد تازه به دنیا اومده می‌خوام دختر یا پسر فرقی نداره و بخدا با تمام وجود ازش مراقبت میکنم
Sh
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
0
2
نهصدو نوزده
ششصدو چهارده
هفتاد و سه هفتادو نه
Yuosef
Poland
۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
0
0
صفر نهصدو دو صفر چهل سه بیست دو نود شیش
نا مشخص
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
1
سلام با ارض احترام میخاستم یه خواهشی کنم
بچه تازه بدنیا امده دارین بدین بع ما قول میدم به خوبی ازش مراقبت میکنم اگر قیمتی هم میخاهین میدم یک پسر تازه بدنیا امده تو اولین ماه باشه یعنی تازه یه هفته دوهفته بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
اره داریم و۴ماه دیگه به دنیا میاد وپسره
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
0
0
سلام من یک بچه میخام ده ساله ازدواج کردم صاحب فرزند نشدم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
0
سلام من ناخواسته حامله شدم از اینکه سقط کنم میترسم اگه کسی بچه میخواد اطلاع بده
golro
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
2
1
خاک هفت عالم تو سرتون
وقتی بچه نمیخاین برای چی وارد رابطه میشین خیلی کثیف هستین که ففط واسه بچه دار شدن و بعدش فروختنش بچه دار میشین
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
2
سلام من باردار هستم وبچه چهارم هست ولی نمیخوام نگه دارمش شرایطش ندارم
محمد رضا احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
2
واقعا من یکی که قفل کردم آخه این آدمیزاد چقدر میتونه پست ورزل باشه بی شرف به بچه طفل معصوم هم رحم نمیکنی خاک برسرشان آخه به په قیمتی تف تف به اون وجدانی که ن آرین بابا بخدا دو زار شرف داشته باش
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
0
1
بچه هنوز به دنیا نیومده تازه 3ماه باردار هست برای فروش تلفن
صفر نهصدو نود دو چهارصد بیست سه صفر دویست هشتادو شیش
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
1
من باردارم و شرایط نگهداریش رو ندارم
مهناز شایسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
سلام وضع مالیم بد نیست کارمندم آخرهای خدمتم هستم ویکبار ازدواج کردم همسرم فوت شده و خیلی احساس تنهایی میکنم وهم به خاطر ثوابش
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
1
من باردارم و شرایط نگهداریش رو ندارم .کسی خواست
هانیه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
0
3
سلام من تازه باردار شدم از نامزدم اما قبول نمیکنه و میگه باید سقطش کنی کسی هس ک بچه بخواد و بتونه خرج بده تاوقتی ب دنیا بیاد
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
0
2
سلام من و همسرم بخاطر مشکلی که داریم بچه دار نمیشیم یعنی من مرض خون دارم نمیخواییم به بچه منتقل شه اگه کسی بچه دار و نمیخواد لطفاً به ما اطلاع بده
ماه خانم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
بچه چند ساله؟
ح
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
1
0
سلام چندین سال هست ازدواج کردم و بچه از بار همسرم رفت بیست سال از زندگیمون می‌ره و چراغ خانه خاموش هست اگر کسی نوزاد بچه سراغ داره هزینه را هم میدم چراغ خانه ما را روشن کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
من سومی هست و ۴ماه دیگه به دنیا میاد و نمیتونم بزرگش کنم و میخوام داخل رفاه باشه کسی هست پسر تم هست
نازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
0
0
من خواهرم ۸سال بیشترباردارنمیشه خیلی زجرمیکشه تصمیم گرفتن بچه ازبیرون بیارنداگه نوزادی دارید نمیخاین شماره تماس بزارید
رها
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
1
1
سلام فقط امام زمان همه چیز رو درست کنه. انشالله
Meli
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
تماس بگیر من باردارم 6ماهه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
0
0
سلام خواهرم۸ماه بارداره ازلحاظ مالی شرایط شو نداره
بچش دختره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
0
1
سلام من بچه نوزاد دختر مخوام چون یکی دختردارم تنهاست منم کم شنوا هستم دخترم قصه مخوره ن خاله داره نه عمه نه خواهر برادر وقتی من مردم تنها نباشه تورا کسی بچه اختیارج نداره بدن ازش مراقبت کنم بزرگش مکنم
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
0
1
من میخام بچه رو بهم بدین مثل دسته گل ازش مراقب میکنم
رها
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
0
1
من یه بچه دختر میخواستم نوزاد باشه اگر کسی خواست من خاطرم فرزندشو بپذیرم هزینه ی هم پرداخت میکنم عاشق دختر هستم
الینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
0
0
۹ ماهمه چند روز دیگه زایمانمه بچه پسر شرایطشو ندارم نگهش دارم کلن نمیتونه
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
سلام خانم الینا لطفا به ایمیل من پیام بدید منو همسرم 7 ساله ازدواج کردیم و متاسفانه بچه دار نمیشیم تورا خدا خبرم کنید
احمدی
United States of America
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
0
1
برای فروش بچه نوزاد
ناشناسم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
0
0
رها خانوم من بچم دختر یکی دوهفته دیگه زایمان میکنم
هم من هم شوهرم بخاطر مشکلاتی نمیتونیم نگهش داریم اگه میخایین میدم ب شما
مهرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
0
4
سلام یه دختر یا پسر حدود ده یا دوازده ساله اینا می خوام لطفا کسی داشت زنگ بزنه
نهصدو نود و نه هشتصدو نود و هفت هفتاد و یک صفر هفت
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
صفر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
2
یه دختر یا پسر حدود ده یا دوازده ساله می خوام لطفا اگه کسی داره ولی شرایط نگهداریشو داره بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
منظورم شرایط نگهداریشو نداره بده
ناشناس
United States of America
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
0
0
توروخدا بدید به ما نهصد سیوشش هشتصدونودو چهار بیستوهفت سی
رها
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
0
0
سلام من وهمسرم ۵ساله ازدواج کردیم و متاسفانه بچه دار نشدیم و ۳دفعه ای وی اف کردیم نشده دنبال نوزاد دختر هستیم اگه ۲ساله هم باشه سرپرستی قبول داریم ممنون میشم پیام بدید
رها
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
1
0
فرزندخواندگی برای شیرخوار دختر تا ۲ساله...۵ساله ازدواج کردیم بچه دار نشدیم حتی چندبار ای وی اف کردیم سپاس
Mobina
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
0
1
سلام به همه من و همسرم دوساله ازدواج کردیم و بچه دار نمیشیم و هردو عاشق بچه هستیم اگر هرکسی شرایط نگه داری از بچه که تازه تازه به دنیا اومده باشه میخایم و بابتش پول هم میدیم
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
0
0
توروخدا. لطفا بدید به ما
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
0
0
سلام من ۴ ماهه باردارم شرایط نگهداری ندارم هرکس میخواد بهم پیام بده ممنون
مهسا ایزدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
0
0
کسی که بارداره و نمیخواد نوزادشو نگهداره و جنسیتشم پسر من حتما حتما حتما میخوام
سارا
United States of America
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
0
0
لطفا اگه واقعی هست بدید به ما خواهش میکنم سرکار نذارید
ماه خانم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
0
0
سلام وقت بخیر،من پدر و مادرم جدا شدن و پدرم که اصلا خرجمو نمیده کم میبینمش پیشه مادرم زندگی میکنم و وضعیت مالی خوبی نداریم و منم خسته شدم و واقعا نمیتونم دیگه به دلایلی،کسی هست که مادرمو راضی کنه و منو فرزند خواندگی بگیره؟دختر هستم و 15سالمه.
ماه خانم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
کسی نمیخواد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
0
0
سلام ب همه من 8ماهه باردارم جنسیت پسر هس دنبال ی خانواده خوب هستم شرایطی نگهداری شو ندارم وضعیتی مالیم خوب نیس نمیتونم از پسش بر بیام خودمم اتباع هستم
مهتاب
United States of America
۰۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
0
0
سلام من تازه باردار شدم یه فرزند پسر دارم و یک فرزند دختر دارم بچه های خوشگل و سالمی دارم فرزندم که تازه باردار شدم رو واگذار میکنم با مبلغ راضی کننده لطفآ قیمت چرت ندید دوست عزیز منم مشکل مالی دارم اینم شمارم
ماه خانم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
0
0
لطفا میشه به این آیدی پیام بدید کسی اگه بچه میخواد ؟:)
ماه خانم
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
0
0
اگه کسی دختر میخواد پیام بدین.
ناشناس
United States of America
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
من و خانومم فرزند دختر نداریم،دنبال نوزاد چند روزه دختر هستیم،کسی سراغ داره ب راه ارتباطی بزاره ک باهاش ارتباط بگیریم!
ماه خانم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
0
1
یکی بیاد منو به فرزند خواندگی بگیره:))))) دخترم 14
سارا
United States of America
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
0
0
توروخدا بدید به ما
فائزه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
0
0
سلام من 7ماه باردارم شرایط نگهداری وبزرگ کردنش وندارم دوتابچه دارم اگه کسی بچه دارنمیشین حاظرم بچموبهش بدم
ناشناس
United States of America
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
0
0
سلام من نوزاد دختر می خواخم چون خیلی دختر دوست دارم اگراتباع باشه بهتر خودم اتباهستم
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
0
0
من باردار هستم خودم بچه دارم نمیتونم نگهداری کنم هرکی شرایطشو داره بگه
habibmzzz@
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
0
0
من دارم صفر نوصدسی نه پانصد هشتادو دو بیست‌و یک صفر یک
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
0
0
چهارماهه باردارم فرزند پسره پدرش تصادف کرده کشته شده اصلا عرب عراق
ماه خانم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
0
0
دوستان اگه کسی فرزند دختر 14ساله‌ میخواد بگه اینجا:)?
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->