برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

حسین طیبی، لژیونر مشهدی فوتسال چشم‌انتظار حل مشکل سفر به لیسبون

  • کد خبر: ۲۷۳۳۶
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
حسین طیبی، لژیونر مشهدی فوتسال چشم‌انتظار حل مشکل سفر به لیسبون
حسین طیبی، لژیونر مشهدی فوتسال برای پیوستن به تیم جدیدش چشم‌انتظار حل مشکل سفر به لیسبون و پیوستن به باشگاه جدیدش، بنفیکاست.
مرتضی اخوان/شهرآرانیوز - ستاره فوتسال ایران حالا بعد از خداحافظی با هواداران غیرت قزاقستان چشم‌انتظار سفر به لیسبون و پیوستن به باشگاه جدیدش، بنفیکاست. حسین طیبی که در روز‌های اخیر با انتشار خبر توافقش با باشگاه پرتغالی در کانون توجه رسانه‌های ایران و پرتغال قرار گرفته است، در سی‌ویک‌سالگی چهره برجسته فوتسال ایران به حساب می‌آید و با افتخاراتی، چون کسب عنوان سومی جهان با تیم ملی فوتسال ایران، نایب‌قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا و قهرمانی لیگ برتر فوتسال ایران با گیتی‌پسند، قهرمانی جام آرمینکو، قهرمانی جام حذفی و لیگ برتر فوتسال قزاقستان و دومی و سومی لیگ قهرمانان اروپا با تیم غیرت قزاقستان، موردتوجه پُرافتخارترین باشگاه فوتسال پرتغال قرار گرفته است. بااین‌همه به نظر می‌رسد تأخیر در اعلام رسمی پیوستن ستاره مشهدی به جمع لیسبونی‌ها به سبب مشکلاتی است که برای او در آلماتی به وجود آمده است.

از «علم‌وادب» تا ۳ سال با «غیرت»
طیبی فوتسالش را از باشگاهی در مشهد آغاز کرد که بسیاری از فوتسالی‌های این شهر مدیون آن تیم هستند. طیبی بعد از درخشش در علم‌وادب مشهد بود که خیلی زود در مسیر فوتسال حرفه‌ای قرار گرفت و با کوچ به اصفهان در تیم فولادماهان و بعد از آن گیتی‌پسند بازی کرد. طیبی در سال ۹۲ از اصفهان لژیونر شد و فوتسال ایران را به مقصد نوریل‌نیکل روسیه ترک کرد. لژیونر مشهدی در بازگشت به فوتسال ایران راهی تبریز شد و برای مس‌سونگون به میدان رفت؛ اما در سال ۱۳۹۵ برای ۴ بازی به‌صورت قرضی به تأسیسات دریایی رفت و بعد هم مسافر آلماتی شد تا دوران طلایی و درخشانش را در تیم غیرت قزاقستان سپری کند، ۳ سال درخشان که با انواع و اقسام افتخارات برای او همراه بود. طیبی در این ۳ سال البته در ۲ مقطع به‌صورت قرضی و برای لیگ قهرمانان آسیا به تیم‌های تای‌سوی‌نام تایلند و مس سونگون رفت، اما بعد از پایان تورنمنت‌های کوتاه‌مدت دوباره به باشگاهش غیرت بازگشت. بزرگ‌ترین افتخار طیبی با نماینده قزاقستان کسب مقام‌های دومی و سومی لیگ قهرمانان اروپا بود که بی‌تردید افتخاری بزرگ برای این ستاره به‌شمار می‌رود؛ البته طیبی با تیم ملی ایران به مقام سومی جام‌جهانی فوتسال نیز رسید که نقطه درخشان پرونده عملکردی او در فوتسال جهان به‌شمار می‌رود.

طیبی به‌جای ناسیمو
فرناندو ناسیمو، ملقب به فرناندینیو، ستاره برزیلی و مشهور باشگاه بنفیکای پرتغال است که برای فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ به تیم فوتسال غیرت قزاقستان پیوسته، قرار است جای خالی حسین طیبی را برای قزاق‌ها پُر کند. این درحالی است که به نظر می‌رسد با توجه به پُست بازی او که بازیکن رأس است، جانشین طیبی خواهد بود. شنید‌ه‌ها حاکی از آن است که ستاره برزیلی در شرایطی قرار است جای طیبی را بگیرد که باشگاه پرتغالی می‌خواهد بر سر این انتقال رقمی به باشگاه قزاقستانی پرداخت نکند، درحالی‌که قزاق‌ها ارزش ستاره ایرانی خود را بیشتر از ستاره برزیلی می‌دانند.

بنفیکا؛ فاتح ابدی پرتغال
تیم جدید حسین طیبی در فوتسال اروپا، تیمی شناخته‌شده و صاحب عنوان است. تیم فوتسال بنفیکا ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۱ شکل گرفته و در طول حیات هجده‌ساله‌اش ۸ بار فاتح لیگ برتر و ۷ بار جام حذفی فوتسال پرتغال را به دست آورده است. تیم جدید حسین طیبی یک عنوان قهرمانی، یک سومی و یک چهارمی جام فوتسال یوفا را به دست آورده است. بنفیکا در طول همین سال‌ها ستاره‌های زیادی را به خدمت گرفته است که می‌توان از رودریگو وییلا، آندره لیما، ویتینو اول، نلیتو، پدرو کاستا، آرنالدو پریرا، نانوی و... به‌عنوان شاخص‌ترین آن‌ها نام برد.

طیبی - بنفیکا؛ مشکل کرونا!
اما مهم‌ترین مشکل این انتقال درحال‌حاضر شیوع ویروس مرگ‌بار است. توافقات طیبی و بنفیکا قطعی به نظر می‌رسد و شواهد حاکی از آن است که ستاره ایرانی با باشگاه قزاق فسخ کرده و کارش در آلماتی تمام است. بااین‌حال شنیده‌ها حاکی از آن است که مشکلات ناشی از کرونا سبب شده تا طیبی هنوز نتواند قزاقستان را برای عقد قرارداد نهایی به مقصد پرتغال ترک کند. گفته می‌شود طیبی هنوز در آلماتی است و به‌محض اینکه بتواند به لیسبون سفر کند، برای عقد قرارداد راهی پرتغال خواهد شد. بر اساس آخرین آمار منتشر‌شده، در کشور پرتغال ۲۹ هزارو ۲۰۹ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و از این شمار ۱۲۳۱ تن جان باخته‌اند، اما در قزاقستان تاکنون فقط ۶ هزارو ۴۴۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و تنها ۳۴ تن جان باخته‌اند. قرارداد حسین طیبی با بنفیکای پرتغال چنانچه طی روز‌های آتی منعقد شود، می‌تواند آینده‌ای درخشان را برای ستاره مشهدی فوتسال ایران ترسیم کند. طیبی در سن سی‌ویک‌سالگی است و به نظر می‌رسد با تجربه بالایی که طی این سال‌ها به دست آورده می‌تواند در لیگ معتبر فوتسال پرتغال توجه رسانه‌های جهانی را بیش از این به خود جلب کند و به تبع آن به مهره‌ای اثرگذارتر در ترکیب تیم ملی فوتسال ایران در جام‌جهانی سال آینده بدل شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->