لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس توصیه عجیب دانشمندان: به جای گوشت دام‌، گوشت مار بخورید! چند بازی رقابتی به لینکدین اضافه می‌شود دسترسی به تلگرام و اینستاگرام راحت‌تر می‌شود سامسونگ گلکسی واچ ۷ را در سه نسخه و با تراشه کارآمدتر عرضه می‌کند با تحویل سال، ساعت گوشی خود را چگونه تنظیم کنیم؟ + فیلم جزئیاتی درباره گوشی تاشو آیفون + تاریخ عرضه ۱۰ بازی برتر دونفره یا گروهی موبایل (اندروید و IOS) | آنلاین و آفلاین اندروید ۱۵ می‌تواند گوشی‌های اندرویدی خاموش را ردیابی کند ربات مجهز به ChatGPT می‌تواند حین گفتگو برای کارهای خود دلیل بیاورد + ویدئو هوش مصنوعی DeepMind گوگل می‌تواند نحوه انجام وظایف در بازی‌های ویدئویی را یاد بگیرد ویژگی «ارسال فایل» به زودی به دایرکت اینستاگرام اضافه می‌شود تصویب لایحه فیلترکردن تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا اسپاتیفای سرویس پخش موزیک ویدئو راه‌اندازی کرد تقلید پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا از سبک سخنرانی دونالد ترامپ + ویدئو اپل دانلود مستقیم اپلیکیشن‌های آیفون از وب‌سایت‌ها را ممکن می‌کند ۱۰ بازی برتر پلتفرمر موبایل (اندروید و IOS) + دانلود بسته‌های تخفیفی همراه اول و ایرانسل ویژه ماه مبارک رمضان (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دنیای دیجیتال در سال 2020

  • کد خبر: ۲۸۰۳۸
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
دنیای دیجیتال در سال 2020
کارشناسان اعلام کرده‌اند که سالی که در آن هستیم، سالی است که مسیر تجارت الکترونیک، پزشکی و دورکاری را تغییر خواهد داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دنیا دیگر آن دنیای سابق نیست؛ این جمله را شاید این روزها خیلی شنیده باشید، اما واقعیت این است که شیوع ویروس جدید کرونا باعث شده که سبک زندگی مردم جهان تغییر کند؛ ضمن اینکه ما درحال حاضر، شاهد استفاده بیشتر از فناوری‌های جدید هستیم که این را هم باید به وضعیت کنونی نسبت داد.
بررسی فعالیت‌های بیش از یک میلیارد خریدار در بیش از 34کشور جهان و با تمرکز بر 10بازار کلیدی، داستان اصلی خرید را در این دوران کشف کرده است. شاخص به‌دست آمده، رشد انفجاری تجارت الکترونیک را در همه جغرافیاها و صنایع کلیدی به‌خوبی نشان می‌دهد.
کارشناسان اعلام کرده‌اند که سالی که در آن هستیم، سالی است که مسیر تجارت الکترونیک، پزشکی و دورکاری را تغییر خواهد داد.‌ به‌عنوان مثال، بر اساس آمار اعلام شده، ماه مارس 2020برای نخستین بار در تاریخ آمریکا، مصرف‌کنندگان بیشتر مواد غذایی مورد نیاز خود را به‌صورت آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی و با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی خریده‌اند. در این آمار آمده است که در این‌ماه شاهد رشد 22درصدی خرید آنلاین سوپرمارکتی بوده‌ایم. با این وصف می‌توان با صراحت کامل گفت که به‌نظر می‌رسد دنیا وارد عرصه جدیدی از سبک زندگی خود شده باشد.

در خانه‌ماندن
وظیفه همه ما به ما داده شده است؛ وظیفه‌ای از سوی متخصصان بهداشت، سیاستمداران و کارفرمایان و آن «ماندن در خانه» است. آنها گفته‌اند: مسافرت نروید، تجمع نکنید، به بیمارستان نروید مگر اینکه علائم ایجاد شده باشد و در کل «خانه بمانید». اکنون این دستورالعمل فاصله‌گذاری اجتماعی که کاملاً هم در جریان نیست، نوعی عدم‌تحرک اجباری و انزوا را ایجاد کرده و در عین حال اتفاق‌های قابل‌توجهی در حال رخ‌دادن است.

بررسی یافته‌های کلیدی
در اینجا برخی از یافته‌های کلیدی شاخص خرید در سه‌ماهه نخست سال2020، در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال 2019آورده شده است:

بیست درصد رشد درآمد تجارت الکترونیک در سه‌ماهه نخست سال2020در مقابل 12درصد رشدی که در سه‌ماهه نخستسال 2019 شکل گرفته بود نشان می‌دهد همه‌گیری کووید-19شاخص اصلی خرید دیجیتال بوده است. مقایسه این دو مدت زمانی نشان می‌دهد که روند کاری تجارت دیجیتال تقریبا یکسان بوده، اما با افزایش آگاهی از همه‌گیری بیماری و شیوه‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، در 15روز پایانی سه‌ماهه اول (15تا 31مارس 2020) 41درصد افزایش درآمد دیجیتال وجود داشته است.

ترافیک اینترنت در سه‌ماهه نخست سال2020در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، 16درصد افزایش داشته است.

3 چهار درصد مدت بازدید خریداران در سه‌ماهه نخست سال2020در مقابل مدت مشابه سال2019رشد داشته است. درآمد از راه فروش دیجیتال در صنایع کالاهای خانگی، 51درصد برای پوشاک، 31درصد و برای اسباب‌بازی‌ها 34درصد افزایش یافته است.

ترافیک تجارت دیجیتال صنایع گوشی‌های همراه نیز در سه‌ماهه نخست سال‌جاری میلادی با رشدی 25درصدی روبه‌رو 
بوده است.

5 شش درصد از خریداران سرگرم کار با برنامه‌های کاربردی دارای هوش مصنوعی با توصیه‌های محصول خریداری شده، هستند.

6  درخواست برای خرید محصولات دارای هوش مصنوعی، 26درصد افزایش داشته که این افزایش بیشتر به‌خاطر توصیه آنهایی که خریده‌اند به دیگران بوده است.

تلفن‌های همراه تقریبا 56درصد از کل سهم سفارش‌ها در سه‌ماهه نخست سال2020را به‌خود اختصاص داده‌اند.

8 تلفن‌های همراه، 71درصد از کل سهم ترافیک سه‌ماهه نخست سال2020را در اختیار داشته‌اند.

نرخ تبدیل تجارت الکترونیک در سه‌ماهه نخست سال2020میلادی از 75/0درصد (پوشاک لوکس) تا 69/3درصد (سلامتی و زیبایی) متغیر بوده است.

10 متوسط ارزش سفارش (AOV) در سه‌ماهه نخست سال2020میلادی 89/112دلار و میانگین نرخ تخفیف 22درصد بوده است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 21درصد بوده است. نرخ تخفیف در ایالات متحده در اواسط ماه مارس2020به 34درصد افزایش یافت.

11  میزان ترک سبد خرید الکترونیکیبرای دستگاه‌های تلفن همراه 88درصد بوده است.

 12 رسانه‌های اجتماعی 8درصد از کل سهم ترافیکی را که با استفاده از تلفن‌های همراه و همچنین استفاده از تبلت به‌وجود آمده، به‌خود اختصاص داده‌اند.



افزایش معنی‌دار تجارت الکترونیک
آمارهای ارائه‌شده توسط وب‌سایت Salesforce در سه‌ماهه نخست سال2020از طریق تجزیه و تحلیل فعالیت بیش از یک میلیارد خریدار در بیش از 34کشور جهان میزان صحیح خرید را فاش کرد. یافته‌های سه‌ماهه نخست نشان می‌دهد که خریداران چگونه با استفاده از کانال‌های تجارت دیجیتال، برای تطبیق با هنجار جدید، فاصله‌های اجتماعی و فیزیکی را افزایش داده‌اند. همه‌گیری بیماری کووید-19به‌طور قابل توجهی منجر به اتخاذ روش تجارت الکترونیک توسط مصرف‌کنندگان و مشاغل مختلف در سراسر جهان شده است.



تغییر در مسیر تجارت الکترونیک
سال2020میلادی، سالی خواهد بود که مسیر تجارت الکترونیک، ارتباط از راه دور و دورکاری را تغییر داده است. ما برنامه‌های آزمایشی بیشتری را شاهد خواهیم بود؛ توسعه خودروهای بدون سرنشین تحویل کالا، پرداخت‌های دیجیتال، فناوری پرداخت بدون تماس، کنفرانس صوتی و تصویری، برنامه‌های کاربردی تلفن‌های همراه با صدای فعال، سیستم‌عامل‌های CRM با هوش مصنوعی، حسگرها و فناوری نظارت بر سلامت پوشیدنی با فناوری اینترنت اشیا، با هدف قابلیت‌ سرویس‌دهی خودکار و مستقل، ارسال کالا، مواد غذایی و دارو با پهپاد دارو و ساخت مواد افزودنی با کمک چاپگرهای سه‌بعدی. بنابراین چه چیزی می‌توانیم از پاسخ‌مان به بیماری همه‌گیر یاد بگیریم؟ از نظر تاکتیکی، می‌توانیم یاد بگیریم که برای یک نوع خاص از بحران، واکنش باید خلاف هنجار باشد؛ دمکراتیک، توزیع‌شده و مستقر در خانه. ما از تحقیقات خود دریافته‌ایم که راه‌حل‌های شناور به نسبت روش‌های سنتی مؤثرتر هستند. بنابراین می‌توانیم از اصول شناور برای طراحی راه‌حل‌های جامع برای بحران‌های آینده نیز استفاده کنیم. ما می‌توانیم به ناوگان وسایل نقلیه خودکار که به‌طور مداوم در حال گردش هستند برای تحویل‌دادن وسایل به خانه‌هایمان نگاه کنیم و بیشتر وابستگی‌مان به مراکز غذایی و خطوط موجود در محل صندوق‌ها را کاهش دهیم تا از مجاورت و تعامل جلوگیری کنیم.

پیش‌بینی از وضعیت سال 2020
به‌طور کلی و با وضعیت به‌وجود آمده در سبک زندگی مردم دنیا، پیش‌بینی می‌شود که در سال2020شاهد گسترش این موارد باشیم:

  تجارت الکترونیک
به انجام تمامی فعالیت‌های تجاری اعم از فرایند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه‌های رایانه‌ای و اینترنت تجارت الکترونیک گفته می‌شود. این روند چند سالی است که در نقاط مختلف دنیا وجود داشته است اما به‌نظر می‌رسد که باید به‌مراتب مفصل‌تر از اینها باشد.

  خدمات تحویل با پهپاد
درحال حاضر ارسال دارو و مواد غذایی در برخی نقاط دنیا به‌وسیله هواپیماهای بدون‌سرنشین صورت می‌گیرد. این فرایند باید شتاب بیشتری بگیرد تا نیروی انسانی از جریان فیزیکی تحویل کالا حذف شود. البته با توجه به ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها، نمی‌توان انتظار رشد چشمگیر این روش را داشته باشیم.

  پرداخت‌های دیجیتال بدون تماس
داشتن کارت‌های هوشمندی که برای خواندن اطلاعات نیاز به برقراری تماس فیزیکی با دستگاه‌های پوز را ندارند، می‌تواند راه‌حلی بهداشتی برای آینده باشد. درصورت فراهم‌آمدن زیرساخت‌های لازم، این سامانه می‌تواند دستگاه‌های پوز را از رونق بیندازد.

  ویدئو کنفرانس‌ها
نشست‌های ویدئویی در طول دوره همه‌گیری بیماری کووید-19رونق بسیاری در نقاط مختلف جهان پیدا کرده است. به‌نظر می‌رسد حتی با رهایی از شر ویروس کرونا، می‌توان روی این روش به‌منظور برگزاری جلساتی کم‌دردسرتر و ارزان‌تر حساب ویژه‌ای باز کرد.

  خودروهای خودران
توسعه خودران‌ها شاید با همه‌گیری بیماریکووید-19افزایش بیشتری به‌خود بگیرد. استفادهاز این خودران‌ها برای ارسال کالا و محموله‌های سفارشی می‌تواند کمک شایانی به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باشد.

  نظارت‌های بهداشتی پوشیدنی
وسایلی مانند ساعت‌ها، مچ‌بندها و... که می‌توان آنها را برای نظارت بر وضعیت سلامت استفاده کرد، با استقبال بسیار زیادی از سوی مردم مواجه شده است. این موضوع البته خیلی به شیوع ویروس کرونا ارتباط ندارد، اما در این روزها، ارزش چنین تجهیزاتی بیش از پیش مشخص شده است.

   استفاده از پرینترهای سه‌بعدی
استفاده از فناوری چاپگرهای سه‌بعدی این روزها، گره‌گشای برخی صنایع ازجمله صنایع پزشکی است. با این حال به‌نظر می‌رسد که توسعه این صنعت می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور، بسیاری از مشکلات تولید را برطرف کند.

  اپلیکیشن‌های صوتی گوشی‌های همراه
با این اپلیکیشن‌ها، تماس فیزیکی با گوشی همراه به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. در این روزها که توصیه می‌شود مراقب آلودگی تلفن‌های همراه خود باشیم، توسعه استفاده از اپلیکیشن‌های صوتی یک راهکار ایده‌آل محسوب می‌شود. به‌نظر می‌رسد این توسعه در سال‌جاری میلادی به اوج برسد.

  آموزش آنلاین
به محض همه‌گیری بیماری کووید-19، کلاس‌های درس حضوری تعطیل و به‌جای آن آموزش آنلاین جایگزین آن شد. اگرچه این روش، روشی جدید نیست اما فراگیرشدن آن می‌تواند کمک شایانی به تداوم این راه داشته باشد. شاید تازه دریافته‌ باشیم که چقدر راحت‌تر و ارزان‌تر می‌توانیم تحصیل کنیم.

  روبات‌های هوشمند
دنیای روبات‌های هوشمند این روزها تبدیل به دنیای ویژه‌ای شده است. استخدام روبات‌های هوشمند برای خدمت در منازل، هتل‌ها، فرودگاه‌ها و شرکت‌های مختلف روزبه‌روز گسترش پیدا می‌کند و در این روزها، به‌نظر می‌رسد روبات‌های هوشمند نقش مؤثری در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی داشته باشند.

منبع :همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->