مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی بدلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال خدا کند انصاف از تبعید برگردد چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت
سرخط خبرها

مصرف سالانه ۴۵میلیارد نخ سیگار در کشور

  • کد خبر: ۲۸۵۱۶
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
مصرف سالانه ۴۵میلیارد نخ سیگار در کشور
بر اساس مطالعات انجام شده در وزارت بهداشت، سالانه حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیارد نخ میزان مصرف سیگار در کشور است، ولی صنعت عددی حدود ۷۵ میلیارد را اعلام می‌کند تا با آن بتوانند توجیهاتی برای توسعه صنعت دخانیات داشته باشند.
به گزارش شهرآرانیوز، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات درباره روش‌های تبلیغاتی محصولات دخانی با بیان اینکه عدم تغییر تصاویر هشدار دهنده در پشت پاکت‌های سیگار نوعی تخلف از قانون است، بیان کرد: زمان تصویب این قانون که تصویر ریه آسیب‌دیده بر روی پاکت‌های سیگار قرار گرفت، حدود ۱۴ تصویر را در اختیار وزارت صمت قرار دادیم که از آن روز شاید تنها ۴ تصویر را استفاده کرده باشند.

بهزاد ولی زاده افزود: این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و آنچه که تصمیم به انجام آن گرفتیم، ساده سازی پاکت محصولات دخانی بود که تاییدیه مصوبه ستاد کشوری کنترل دخانیات را از ریاست جمهوری برای اجرا گرفتیم که به سمت ساده سازی محصولات دخانی پیش برویم. اما با شیوع بیماری کرونا این جلسات متوقف شد و اکنون به دنبال از سر گیری آن هستیم. ساده سازی یعنی تمام پاکت‌ها از یک اندازه و جنس واحد برخوردار باشند و به شکلی نباشند که ایجاد جذابیت کنند.

ولی زاده در خاتمه درباره آمار مصرف سیگار گفت: تحقیقات جدیدی در زمینه آمار میزان مصرف سیگار، تفکیک زنان و مردان و... انجام نشده است و آخرین تحقیقات ما مربوط به سال ۹۵ است. قرار بود آخرین تحقیقات در سال ۹۸ به اتمام برسد که موضوع کرونا سبب نیمه کاره ماندن آن شد.

وی گفت: البته در خصوص میزان مصرف سالانه سیگار برخی اعداد و ارقام از سوی وزارت صمت مطرح می‌شود که اصلا مطابق با واقعیت نیست. بر اساس مطالعات انجام شده در وزارت بهداشت، سالانه حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیارد نخ میزان مصرف سیگار در کشور است، ولی صنعت عددی حدود ۷۵ میلیارد را اعلام می‌کند تا با آن بتوانند توجیهاتی برای توسعه صنعت دخانیات داشته باشند.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->