شیطنت دنباله‌دار رسانه‌های عربی علیه درخواست میزبانی ایران

  • کد خبر: ۲۸۷۷۱
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
شیطنت دنباله‌دار رسانه‌های عربی علیه درخواست میزبانی ایران
واقعیت درخواست ایران برای میزبانی جام ملت‌ها چیست؟
به گزارش شهرآرانیوز، یک ماه پیش بود که خبر کاندیداتوری ایران برای میزبانی از مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ میلادی منتشر شد؛ خبری که از همان ابتدا با واکنش‌های مختلفی همراه بود.
 
وجود مشکلات اساسی سخت‌افزاری، قوانین جاری در ورزشگاه‌های ایران از جمله حضورنداشتن بانوان برای تماشای مسابقات، نداشتن لابی قوی در ای‌اف‌سی و موارد دیگری از این دست بود که باعث می‌شد این کاندیداتوری بیشتر شبیه به یک شوی تبلیغاتی باشد تا یک تصمیم واقعی!
 
حالا، اما به‌نظر می‌رسد که همسایه‌های کشور ما در حاشیه خلیج فارس همچنان در حال ادامه‌دادن شیطنت‌های همیشگی خود هستند و با استفاده از لابی‌های قوی و کرسی‌هایی مهمی که در ای‌اف‌سی دارند، به‌دنبال حذف خودسرانه ایران از فهرست نامزد‌های برگزاری جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ میلادی هستند.
 
ایران از سال۱۹۷۶ میلادی به‌بعد دیگر میزبان این رقابت‌ها نبوده است و درصورتی‌که در رقابت با دیگر کشور‌ها موفق شود، بعد از ۴۴سال این امکان را در اختیار خواهد داشت.

روز گذشته، اما رسانه‌های کشور‌های عربی مدعی شدند که ای‌اف‌سی اسامی نامزد‌های میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال۲۰۲۷ میلادی را بدون اشاره به نام ایران اعلام کرده است که این ادعای رسانه‌ای با تعجب اهالی فوتبال همراه شد. سایت الوطن قطر نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه‌ای رسمی از کشور‌های قطر، عربستان، هند و ازبکستان به‌عنوان ۴ کشوری یاد کرد که رسما برای میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال۲۰۲۷ میلادی درخواست داده‌اند.
 
طبق اعلام این سایت قطری، هنوز هم کشور‌هایی که برای میزبانی این رقابت بزرگ تمایل دارند، می‌توانند درخواست خود را به ای‌اف‌سی ارسال کنند.

پیش از این قرار بود که تا سی‌ویکم ماه مارس کشور‌ها فرصت درخواست میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال۲۰۲۷ میلادی را داشته باشند، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به شیوع ویروس کرونا این مهلت را تا سی‌ام ماه ژوئن تمدید کرده است و به این ترتیب کشور‌های علاقه‌مند به میزبانی این مسابقات تا پایان ماه جاری می‌توانند درخواست میزبانی خود را برای ای‌اف‌سی ارسال کنند.
 
از طرف دیگر، در این مرحله هیچ گونه راستی‌آزمایی درباره شرایط کشور‌ها برای میزبانی انجام نمی‌شود و ای‌اف‌سی بعد از گذشت یک ماه اسامی کشور‌های علاقه‌مند برای میزبانی را اعلام خواهد کرد.

با یک بررسی ساده مشخص خواهد شد که فدراسیون فوتبال ایران هم مانند کشور‌های دیگر برای این رقابت‌ها اعلام میزبانی کرده است، اما رسانه‌های قطری صرفا بر اساس اطلاعات ناقص خود از ای‌اف‌سی، اقدام به اعلام اسامی کشور‌های داوطلب میزبانی کرده‌اند که درست نیست.

به‌نظر می‌رسد سئول‌نشینان که این روز‌ها بیش از گذشته درگیر بحث اساسنامه هستند، چندان رغبتی به مطرح‌کردن و رسانه‌ای‌شدن این موضوع ندارند.
داستان دنباله‌دار اساسنامه‌ای که کم‌کم به یک تهدید بزرگ برای فدراسیون فوتبال کشورمان تبدیل شده است و فیفا نیز در روز‌های گذشته رسما اولتیماتوم‌های لازم در این باره را به ایران ارسال کرده است، در کنار وضعیت مبهم و نامعلوم ادامه مسابقات لیگ‌برتر که چندین و چند موافق و مخالف دارد، قطعا این فرصت را به بهاروند و دیگر معاونانش نمی‌دهد که به مسائل جانبی مانند میزبانی از جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ میلادی فکر کنند.

باتوجه به شرایط انتخاب میزبان برای این رقابت‌ها، دوره آینده مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا بهترین فرصت برای کشور ما بود تا بعد از ۴۴ سال یک بار دیگر میزبان مهم‌ترین رقابت‌های ملی فوتبال در قاره کهن شود.
 
فرمت جام ملت‌ها به‌شکلی است که معمولا یک دوره در منطقه غرب آسیا و دوره بعدی در منطقه شرق این قاره برگزار می‌شود.
 
جام ملت‌های آسیا در سال۲۰۲۳ میلادی در کشور چین برگزار خواهد شد و حالا کشور‌های منطقه غرب آسیا تلاش خواهند کرد که میزبانی دوره بعد از آن را به‌دست بیاورند. با این حال به‌نظر می‌رسد که باید کم‌کم فکر برگزاری این رقابت‌ها در ایران را از سر بیرون کنیم و دلخوش به این باشیم که شاید سال ۲۰۳۵ میلادی بتوانیم چنین فستیوال بزرگی را در کشورمان برگزار کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->