پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس پخش زنده بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزارت ورزش و جوانان مالکیت سرخابی‌ها را نپذیرفت| آغاز شمارش معکوس برای واگذاری تکذیب واگذاری قطعی استقلال به یک هلدینگ سرمربی محبوب سردار آزمون در راه ترکیه یخچالی در تیم منتخب هفته لیگ دو آلمان + عکس
سرخط خبرها

فوتبال ایران تعلیق شد؟

  • کد خبر: ۲۸۸۱۵
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
فوتبال ایران تعلیق شد؟
در حالیکه محمدمهدی نبی تعلیق فوتبال ایران را قویا تکذیب کرده‌است، اما به نظر می‌رسد فوتبال ایران فاصله زیادی با فاجعه ندارد.

شروین رمضانی/ شهرآرانیوز_ از شب گذشته شایعاتی مبنی بر تعلیق فوتبال ایران توسط فیفا شنیده می‌شود، اما آیا چنین اتفاقی واقعا رخ داده‌است؟

 

مثنوی اساسنامه

اگر قرار بود به جای اساسنامه برای فدراسیون فوتبال ایران، جمعی از عقلا دست به انتشار یک کتاب در تراز مثنوی معنوی مولانا می‌زدند، قطعا بعد از این همه سال حداقل نصف مسیر را طی می‌کردند. فوتبال ایران که یک بار در سال 2006 بعد از ماجراهای علی‌آبادی و دادکان، به خاطر دخالت سیاسیون در فوتبال تعلیق شد، حالا دوباره بعد از حدودا 14 سال، درگیر مساله‌ای مشابه است. باید بپذیریم که فوتبال با توجه به خیل عظیم علاقه‌مندانی که در کشورمان دارد، سوژه بسیار جذابی برای دولتمردان و سیاستمداران است. آنقدر که جذاب هیچوقت رهایش نمی‌کنند، حتی اگر به قیمت تعلیق فوتبال تمام شود!

 

واقعا تعلیق شدیم؟

هنوز نه! اما آنچه واضح و مبرهن است اینکه برای فرار از تعلیق کار بسیار سخت و دشواری داریم. فیفا به آخرین ویرایش اساسنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال ایران، حدودا 80 ایراد گرفته و تنها تا 2 روز دیگر فرصت داده تا این اشکالات اصلاح شوند. مهمترین معضل اما فرصتی ست که در اساسنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال، در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار می‌گیرد تا به زعم فیفا در انتخابات فدراسیون فوتبال تاثیر بگذارد. حالا باید ببینیم تا 5 ژوئن آیا معجزه‌ای رخ خواهدداد یا دوباره خبر تعلیق فوتبال ایران بر سایت فیفا نقش خواهدبست.

 

گرا از داخل

23 فروردین ماه امسال، رییس اسبق فدراسیون فوتبال روی خط برنامه زنده رادیویی رفت و مدعی شد در مسائل مربوط به اساسنامه، فوتبال ایران موفق شده فیفا را گول بزند! همین یک جمله کافی بود تا فیفا حساس‌تر از قبل، اتفاقات رخ داده در فوتبال ایران را دنبال کند. حتی برخی از سایت‌های عربی نیز به این موضوع پرداختند و مدعی شدند ایرانی‌ها با وجود سوسابقه‌ای که دارند، باز هم به گول زدن فیفا پرداختند و حالا خطر تعلیق بیش از همیشه به آنها نزدیک است.

هرچند بعدتر کفاشیان سعی کرد در مصاحبه‌های مختلف خرابکاری‌اش را اصلاح کند، اما هنوز به نظر می‌رسد راه به جایی نبرده و مرد همیشه خندان، دردسر بزرگی برای فوتبال ایران درست کرده‌است. البته فراموش نکنید که همین مصاحبه آخر کفاشیان هم دردسرهای خاصی می‌تواند فراهم کند. او به عنوان نایب رییس فدراسیون از حضور و تاثیرگذاری وزیر و وزارت ورزش در مجمع استقبال کرده! و طبیعتا این موضوع هم خیلی زود به گوش فیفا خواهدرسید.

 

اگر تعلیق شویم

فوتبالی که یک بار سابقه تعلیق دارد، حالا دوباره درگیر چرخه سابق خواهدشد. دوباره تشکیل کمیته انتقالی و دوباره تلاش برای نوشتن اساسنامه، اما این دفعه قطعا فیفا مماشات قبلی را نخواهدداشت و احتمالا تا پایان تایید نهایی اساسنامه، فوتبال ما تعلیق خواهدماند. باید منتظر ماند و دید در این 48 ساعت سرنوشت‌ساز چه بر سر این فوتبال خواهدآمد.

 

تکذیب شد اما ...

گرچه مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران صبح امروز درباره این موضوع اظهار نظر کرده و گفته چنین چیزی اصلا صحت ندارد، اما از راهروهای وزارت ورزش خبر می‌رسد برخی از فدراسیون‌نشینان امروز به دفتر وزیر رفته‌اند تا شاید بتوانند راه چاره‌ای پیش از وقوع فاجعه بیابند. نبی تاکید کرده فدراسیون به زودی در واکنش به این خبر کذب! بیانیه‌ای منتشر خواهدکرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->