سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماجرای آتش زدن سریالی پارک های تهران

  • کد خبر: ۲۸۸۹۶
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
ماجرای آتش زدن سریالی پارک های تهران
آتش سوزی‌های بوستان‌ها در تهران به یک پرونده سریالی و زنجیره‌ای تبدیل شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، در چند روز گذشته، بوستان ولایت و پارک جنگلی چیتگر،  بوستانی در پاسداران  با آتش دست و پنجه نرم کردند. ۳ نفر برای پرونده بوستان ولایت دستگیر کردند و طبق شواهد آتش سوزی پارک جنگلی چیتگر عمدی بوده است. زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران می‌گوید: خدمات شهری و سازمان آتش نشانی گزارشی خواستم و طبق این گزارش شفاهی آتش سوزی چیتگر عمدی بوده است. قرار شد گزارش کامل آن را سازمان آتش نشانی ارائه کند. این تونلی در انتهای پارک است که محل دپوی لوله پلی اتیلن بوده است و به دلیل گرما و برگ‌های خشک آتش به سرعت توسعه پیدا می‌کند.

زهرا صدراعظم نوری با اشاره به این که معمولا از خرداد تا اواخر مرداد و شهریور، آتش سوزی پارک‌ها زیاد است، گفت: بخشی از این آتش سوزی‌ها به دلیل بی توجهی شهروندانی است که برای تفریح به پارک‌ها می‌روند و برخی به دلیل گرمای هوا یا عمدی اتفاق می‌افتد. شهروندان که در پارک‌ها تفریح می‌کنند نباید آثاری به جا بگذارند که موجب آتش سوزی فضای سبز شود.

بدخواهان پارک‌ها را آتش می‌زنند
وی تاکید کرد: طبق گزارش شفاهی سازمان آتش نشانی دیشب پارک چیتگر به صورت عمدی آتش گرفته است و حریق اطفا شد. اما اگر بدخواهان و افرادی هستند که مبادرت به آتش زدن می‌کنند باید شناسایی و دستگیر شوند.

زهرا صدراعظم نوری افزود: آتش زدن عمدی پارک‌ها می‌تواند با هر هدفی از ایجاد تشویش تا ایجاد ناامنی و آشوب صورت گیرد. اما در فصل گرما خود در آتش گرفتن اراضی موثر است. باید در این شرایط مدیریت بوستان‌ها و مناطق آمادگی لازم و تجهیزات کافی داشته باشند تا حریق را به سرعت اطفا کنند. از سوی دیگر باید با گشت‌ها و کنترل بیشتر از اقدام کسانی که دنبال خرابکاری و آسیب زدن به اموال عمومی هستند، جلوگیری شود. چرا که این اقدامات می‌تواند خسارت‌های هنگفتی به شهر و شهرداری می‌زند و هم به شهروندان آسیب خواهد زد.

تهران جایی برای تخریب پارک‌های جنگلی ندارد
صدراعظم نوری تاکید کرد: بوستان‌ها سرمایه‌های شهر هستند که باید از آن‌ها خوب نگهداری و حفاظت شود. مدیریت شهری باید تمام تلاش خود را بکند تا از پارک‌ها مراقبت کند چرا که به اندازه کافی طی دهه‌های گذشته اراضی و باغات تهران از دست رفته است و جایی برای تخریب این پارک‌های جنگلی وجود ندارد؛ بنابراین شهروندان برای استفاده از پارک‌ها در قدم اول فاصله گذاری‌ها را رعایت کنند تا موج بعدی کرونا بازنگردد. در درجه بعد از موادی که می‌تواند به پارک آسیب بزند مانند مواد آتش زا، خودرو و... استفاده نکنند. خودرو ایجاد آلودگی می‌کند و این آلودگی در تخریب پارک‌ها موثر است و باید خودرو‌ها را بیرون پارک نگهدارند و پیاده یا با خودرو‌های برقی که مدیریت شهری تدارک می‌بیند در داخل پارک تردد کنند. از سازمان بوستان‌ها و مدیریت شهری می‌خواهم که هر چه سریع‌تر ساز و کار‌هایی فراهم کنند تا خودرو‌های برقی در پارک‌ها مستقر شده و شهروندان دچار مشکل نشوند.
 
منبع: رکنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->