مذاکرات تا چه حد بر اقتصاد و تولید تأثیر گذاشته است؟| فعالان اقتصادی خراسان رضوی پاسخ می‌دهند وزیر صمت: در حال افزایش ظرفیت تولید برق در بخش صنعتی هستیم دروازه‌ای به جهان رنگارنگِ گردشگری | گزارش شهرآرانیوز از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی مشهد+فیلم سامانه «خودنویس» انحصار مشاوران املاک در عقد قرارداد را شکست | سامانه‌ای کاملاً رایگان سقوط ۳۰ درصدی تولید صنایع در نخستین ماه ۱۴۰۴ هفته کاهشی دیگر در بازار خودرو | افت قیمت خودرو ادامه دارد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) مدیرعامل شرکت مخابرات ایران: پروژه هوشمندسازی شهر مشهد، بزرگ‌ترین پروژه ارتباطی کشور است طلای جهانی تغییر مسیر داد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) بررسی قیمت روز برنج و حبوبات در مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) | برنج ایرانی از حدود ۱.۵ تا ۲.۷ میلیون تومان یارانه اردیبهشت ۱۴۰۴ به حساب دهک یک تا ۳ واریز شد | یارانه دهک‌های ۴ تا ۹ چه روزی واریز می‌شود؟ فروش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان شمش طلا در ۱۱ حراج از ابتدای سال تاکنون قیمت طلا در مشهد به کمترین حد ۲ماهه اخیر رسید | نرخ طلا یک کانال دیگر را از دست داد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) وزیر نیرو: از ناترازی انرژی عبور خواهیم کرد قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت‌کوین (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) | طلا و سکه ریزش کرد بررسی قیمت امروز گوشت گوسفند، گوساله و مرغ در مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) | گوشت آبگوشتی کیلویی چند؟ خرید تضمینی پیاز تا ۵ خرداد ۱۴۰۴، تمدید شد افزایش ۲۰ درصدی حقوق و مزایای پرسنلی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۴ حقوق دولتی مواد معدنی در سال ۱۴۰۴ ابلاغ شد حذف ارز ترجیحی گوشت چه تبعاتی دارد؟ قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد اعلام شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) نفت ایران نزدیک به ۷۰ دلار فروخته شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) جنجال بابک زنجانی؛ از خرید شرکت‌های شستا تا سهام سایپا پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) قطع برق صنایع پرمصرف برای توزیع عادلانه انرژی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری آغاز شد| مشهدالرضا(ع) میزبان ۴۹۰ شرکت از ۳۲ استان کشور+ فیلم پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) انتقاد تند وزیر صمت به قطع کامل برق صنایع بزرگ در ۱۵ روز آینده (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) معاملات اوراق مالی اسلامی در بازار سرمایه از مالیات معاف شد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

خسارت میلیاردی شرکت‌های مسافربری اتوبوسی گناباد

  • کد خبر: ۲۸۹۷۹
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
خسارت میلیاردی شرکت‌های مسافربری اتوبوسی گناباد
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های مسافربری شهرستان‌های گناباد: شرکت‌های مسافربری گناباد در مرز ورشکستگی قرار دارند
یکی از صنوفی که در ایام کرونا تعطیل شد اتوبوس‌های بین‌شهری بود که برای جلوگیری از مسافرت‌ها این تصمیم گرفته شده و در این مدت رانندگان و صاحبان اتوبوس‌ها ضرر‌های زیادی کردند.
کرونا در طول چند ماه اخیر سبب تعطیلی برخی از صنوف شده که خسارت‌هایی را برای آن‌ها به همراه داشته است. یکی از صنوفی که در این ایام به دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شد اتوبوس‌های بین‌شهری بود که برای جلوگیری از مسافرت‌ها این تصمیم گرفته شده و در این مدت رانندگان و صاحبان اتوبوس‌ها ضرر‌های زیادی کرده‌اند. برای بررسی مشکلات این قشر به سراغ برخی از رانندگان و اتوبوس‌داران گنابادی رفته‌ایم. یکی از صاحبان اتوبوس که در خط گناباد به تهران کار می‌کند در گناباد اظهار داشت: عدم تحرک اتوبوس‌ها مشکلات مختلفی را به وجود می‌آورد، با توجه به تورم موجود هزینه تعمیر و بازسازی مجدد هر اتوبوس بسیار گران است و این موضوع برای اتوبوس‌داران مشکلاتی را ایجاد کرده است. وی ادامه داد: هزینه بیمه خودرو، راننده و شاگرد بسیار زیاد است و در زمانی که ماشین خوابیده بوده علاوه بر هزینه‌های زندگی شخصی باید این هزینه‌ها را نیز پرداخت کنیم. راننده یکی از مسیر‌های بین‌شهری نیز در گناباد اظهار داشت: سفر‌ها بسیار کم شده و با اینکه شرایط نسبت به چند هفته پیش فرق کرده، اما رفت و آمد مسافران بسیار کم است. وی ادامه داد: تعداد سرویس‌های ما به نصف کاهش پیدا کرده و در برخی روز‌ها هیچ سرویسی در بعضی مسیر‌ها انجام نمی‌شد. یکی دیگر از رانندگان اتوبوس گفت: تا زمانی که وضعیت جامعه به حالت عادی برنگردد شرایط ما هم عادی نمی‌شود. بخش مهمی از مسافران بین‌شهری را در گناباد دانشجویان تشکیل می‌دهند که این روز‌ها به‌دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها ترددی ندارند. وی ادامه داد: این وضعیت روی درآمد رانندگان بین‌شهری تأثیر زیادی می‌گذارد و ما منبع درآمد دیگری که نداریم و اگر اتوبوس بخوابد ما هم بیکار هستیم هیچ نهادی هم از ما دفاع نمی‌کند.

بیش از یک میلیارد تومان خسارت
اصغر حیدرزاده رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های مسافربری شهرستان‌های گناباد اظهار داشت: از نیمه‌های اسفندماه سال گذشته تا اواخر فروردین‌ماه اتوبوس‌های گناباد خوابیده بودند و نتوانستند فعالیتی داشته باشند.
وی ادامه داد: به‌دلیل کرونا از زمانی که حرکت اتوبوس‌ها نیز شروع شده میزان مسافرت‌ها کاهش یافته و در شرایط فعلی برخی اتوبوس‌ها در مسیر‌ها کامل نمی‌شوند.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های مسافربری شهرستان‌های گناباد تصریح کرد: در موضوع کرونا ما کمک کردیم، اما متاسفانه کسی کمکی به ما نکرد، زمانی که گفتند اتوبوس‌ها فعالیت نکنند اطاعت کردیم و کلی خسارت به ما خورد و قرار بود جبران شود، ولی حالا هیچ خبری نیست.
حیدرزاده با انتقاد از برخی مسئولان که رانندگان اتوبوس را از یاد برده‌اند بیان داشت: در این مدت رانندگان اتوبوس بیکار بوده‌اند و، چون خود ماشین‌ها هم کار نمی‌کردند درآمدی نداشتند که حقوق‌ها پرداخت شود و در این مدت بار‌ها درخواست کردیم سبد معیشتی به رانندگان تعلق گیرد.
وی افزود: حقوق دریافتی رانندگان بسیار پایین است و در حال حاضر یک راننده فعال به‌طور متوسط ۲ میلیون تومان دریافتی دارد که با این هزینه‌ها زندگی وی اداره نمی‌شود. برآورد ما نشان می‌دهد اتوبوس‌داران و رانندگان گنابادی در ایام کرونا بیش از یک میلیارد تومان خسارات خورده‌اند و برخی از شرکت‌های مسافربری در حال ورشکستگی هستند.
حیدرزاده خاطرنشان کرد: فقط در پایانه مسافربری گناباد ۴۰ دستگاه اتوبوس فعالیت می‌کنند و حدود ۲۰۰ نفر در این حوزه فعالیت دارند که اگر به موقع رسیدگی لازم صورت نگیرد در زندگی خود دچار مشکلات جدی خواهند شد.
وی افزود: ما چیز رایگانی نمی‌خواهیم فقط کمکی لازم داریم تا از این مرحله عبور کنیم به‌عنوان مثال پیشنهاد داده‌ام به هر راننده یک وام ۵ میلیون تومانی قرض‌الحسنه و به هر شرکت ۲۰ میلیون تومان تسهیلات داده شود.
 
منبع: خبرآنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->