معاون اقتصادی استاندار: تحقق رشد اقتصادی خراسان رضوی نیازمند ۷۰۰ همت سرمایه‌گذاری جدید است حباب سکه به ۷ میلیون تومان رسید (۱۷ مهر ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۱۷ مهر ۱۴۰۴) | بازار خودرو ترمز برید؟ + جدول آغاز ارسال پیامک به برندگان قرعه کشی ایران خودرو (۱۷ مهر ۱۴۰۴) + لینک نرخ سود بین‌بانکی ثابت ماند (۱۷ مهر ۱۴۰۴) قیمت گوشت گوساله در مشهد یک میلیون تومان شد (۱۷ مهر ۱۴۰۴) + جدول ۷۵ درصد بار وام ازدواج روی دوش ۶ بانک | ۵۴۱ هزار نفر هنوز در صف هستند اعلام قیمت جدید انواع موبایل در بازار (۱۷ مهر ۱۴۰۴) | پرچمدار اپل چند؟ + جدول معاون وزیر جهادکشاورزی: محصولات کشاورزی ایران به ۸۰ کشور جهان صادر می‌شود اعلام زمان واریز یارانه مهر ۱۴۰۴ | رقم واریزی بیشتر شد؟ ۳۸ میلیارد دلار ارز صادراتی در ۷ سال گذشته به کشور بازنگشته است | متخلفان اعلام شدند بررسی چالش‌های انرژی و تقویت زیرساخت‌های گاز در سی‌وسومین اجلاس شورای اسلامی استان خراسان رضوی هشدار سازمان امور مالیاتی: خودداری از صدور صورت‌حساب الکترونیک، یعنی فرار مالیاتی پیش‌بینی نرخ دلار و طلا با کاهش تنش‌ها در منطقه | رقم‌های باورنکردنی در انتظار طلا حذف شرط سپرده در پیش‌فروش خودرو، تقاضای کاذب در بازار ایجاد کرد (۱۷ مهرماه ۱۴۰۴) هشدار بهروزآذر درباره فراموشی ارزش‌های خانوادگی در دنیای رسانه‌زده زعفران تربت‌حیدریه آخر هفته چند قیمت خورد؟ (۱۷ مهر ۱۴۰۴) هشدار بانک مرکزی به مردم: هیچ تشکل یا کانونی مجوز نظارت بر صندوق‌های قرض‌الحسنه ندارد توسعه شبکه گاز مشهد با هدف پایداری و رعایت الزامات پدافند غیرعامل | گازرسانی رینگ جنوبی شهر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم یارانه نانوایان مشهدی از جنگ ۱۲روزه تاکنون، واریز نشده است آینده برق ایران در گرو کنترل ماینر‌ها کاهش مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی | نرخ بیکاری استان در تابستان ۱۴۰۴، به ۵.۳ درصد رسید   آرامش در غرب آسیا، نرخ دلار در ایران را کاهش داد (۱۷ مهر ۱۴۰۴) کمیابی و گرانی برنج، دست‌پخت متولیانی است که نظارت بر بازار را رها کرده‌اند | غیب‌شدن برنج به دست محتکران آتش‌بس در غزه؛ کاهش قیمت در بازار جهانی نفت (۱۷ مهر ۱۴۰۴) ۱۰ کارشناس، آینده بازار مسکن را پیش‌بینی کردند (۱۷ مهر ۱۴۰۴) افت قیمت دینار و درهم در مشهد (۱۷ مهر ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۱۷ مهر ۱۴۰۴) | موز ارزان شد
سرخط خبرها

خسارت میلیاردی شرکت‌های مسافربری اتوبوسی گناباد

  • کد خبر: ۲۸۹۷۹
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
خسارت میلیاردی شرکت‌های مسافربری اتوبوسی گناباد
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های مسافربری شهرستان‌های گناباد: شرکت‌های مسافربری گناباد در مرز ورشکستگی قرار دارند
یکی از صنوفی که در ایام کرونا تعطیل شد اتوبوس‌های بین‌شهری بود که برای جلوگیری از مسافرت‌ها این تصمیم گرفته شده و در این مدت رانندگان و صاحبان اتوبوس‌ها ضرر‌های زیادی کردند.
کرونا در طول چند ماه اخیر سبب تعطیلی برخی از صنوف شده که خسارت‌هایی را برای آن‌ها به همراه داشته است. یکی از صنوفی که در این ایام به دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شد اتوبوس‌های بین‌شهری بود که برای جلوگیری از مسافرت‌ها این تصمیم گرفته شده و در این مدت رانندگان و صاحبان اتوبوس‌ها ضرر‌های زیادی کرده‌اند. برای بررسی مشکلات این قشر به سراغ برخی از رانندگان و اتوبوس‌داران گنابادی رفته‌ایم. یکی از صاحبان اتوبوس که در خط گناباد به تهران کار می‌کند در گناباد اظهار داشت: عدم تحرک اتوبوس‌ها مشکلات مختلفی را به وجود می‌آورد، با توجه به تورم موجود هزینه تعمیر و بازسازی مجدد هر اتوبوس بسیار گران است و این موضوع برای اتوبوس‌داران مشکلاتی را ایجاد کرده است. وی ادامه داد: هزینه بیمه خودرو، راننده و شاگرد بسیار زیاد است و در زمانی که ماشین خوابیده بوده علاوه بر هزینه‌های زندگی شخصی باید این هزینه‌ها را نیز پرداخت کنیم. راننده یکی از مسیر‌های بین‌شهری نیز در گناباد اظهار داشت: سفر‌ها بسیار کم شده و با اینکه شرایط نسبت به چند هفته پیش فرق کرده، اما رفت و آمد مسافران بسیار کم است. وی ادامه داد: تعداد سرویس‌های ما به نصف کاهش پیدا کرده و در برخی روز‌ها هیچ سرویسی در بعضی مسیر‌ها انجام نمی‌شد. یکی دیگر از رانندگان اتوبوس گفت: تا زمانی که وضعیت جامعه به حالت عادی برنگردد شرایط ما هم عادی نمی‌شود. بخش مهمی از مسافران بین‌شهری را در گناباد دانشجویان تشکیل می‌دهند که این روز‌ها به‌دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها ترددی ندارند. وی ادامه داد: این وضعیت روی درآمد رانندگان بین‌شهری تأثیر زیادی می‌گذارد و ما منبع درآمد دیگری که نداریم و اگر اتوبوس بخوابد ما هم بیکار هستیم هیچ نهادی هم از ما دفاع نمی‌کند.

بیش از یک میلیارد تومان خسارت
اصغر حیدرزاده رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های مسافربری شهرستان‌های گناباد اظهار داشت: از نیمه‌های اسفندماه سال گذشته تا اواخر فروردین‌ماه اتوبوس‌های گناباد خوابیده بودند و نتوانستند فعالیتی داشته باشند.
وی ادامه داد: به‌دلیل کرونا از زمانی که حرکت اتوبوس‌ها نیز شروع شده میزان مسافرت‌ها کاهش یافته و در شرایط فعلی برخی اتوبوس‌ها در مسیر‌ها کامل نمی‌شوند.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های مسافربری شهرستان‌های گناباد تصریح کرد: در موضوع کرونا ما کمک کردیم، اما متاسفانه کسی کمکی به ما نکرد، زمانی که گفتند اتوبوس‌ها فعالیت نکنند اطاعت کردیم و کلی خسارت به ما خورد و قرار بود جبران شود، ولی حالا هیچ خبری نیست.
حیدرزاده با انتقاد از برخی مسئولان که رانندگان اتوبوس را از یاد برده‌اند بیان داشت: در این مدت رانندگان اتوبوس بیکار بوده‌اند و، چون خود ماشین‌ها هم کار نمی‌کردند درآمدی نداشتند که حقوق‌ها پرداخت شود و در این مدت بار‌ها درخواست کردیم سبد معیشتی به رانندگان تعلق گیرد.
وی افزود: حقوق دریافتی رانندگان بسیار پایین است و در حال حاضر یک راننده فعال به‌طور متوسط ۲ میلیون تومان دریافتی دارد که با این هزینه‌ها زندگی وی اداره نمی‌شود. برآورد ما نشان می‌دهد اتوبوس‌داران و رانندگان گنابادی در ایام کرونا بیش از یک میلیارد تومان خسارات خورده‌اند و برخی از شرکت‌های مسافربری در حال ورشکستگی هستند.
حیدرزاده خاطرنشان کرد: فقط در پایانه مسافربری گناباد ۴۰ دستگاه اتوبوس فعالیت می‌کنند و حدود ۲۰۰ نفر در این حوزه فعالیت دارند که اگر به موقع رسیدگی لازم صورت نگیرد در زندگی خود دچار مشکلات جدی خواهند شد.
وی افزود: ما چیز رایگانی نمی‌خواهیم فقط کمکی لازم داریم تا از این مرحله عبور کنیم به‌عنوان مثال پیشنهاد داده‌ام به هر راننده یک وام ۵ میلیون تومانی قرض‌الحسنه و به هر شرکت ۲۰ میلیون تومان تسهیلات داده شود.
 
منبع: خبرآنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->