دومین پاتوق ایده و پژوهش باشگاه فیلم رویش (اهل روایت) در مشهد با حضور حبیب‌الله والی‌نژاد برگزار شد + فیلم ضرورت تقویت نظارت بر صنعت چاپ و رفع چالش‌های اقتصادی کشور تأسیس موزه ملی چاپ، گام بزرگی در حفظ فرهنگ و تاریخ صنعت چاپ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: صنعت چاپ نقش بی‌بدیلی در توسعه نشر کتاب در سطح بین المللی دارد مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعت چاپ خراسان رضوی برگزار شد سریال‌های جدید «تانک خورها» و «هشت‌پا» روی آنتن سیما می‌روند برگزاری انتخابات انجمن‌های هنر‌های تجسمی خراسان رضوی پس از ۵ سال وقفه «سانتوش» نماینده بریتانیا در راه اسکار بن استیلر سراغ فیلم کمدی «دینک» می رود تاکتیک‌های یک دیکتاتور | بررسی زمینه‌های ظهور قصاب بغداد با نگاهی به کتاب «صدام، از ظهور تا سقوطش» استقبال از فیلم «قلب رقه» در هفته دفاع مقدس | حضور بیش از ۵۰ هزار مخاطب در اکران‌های مردمی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه خود در شورای شهر می‌دانیم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ راه‌یابی نمایش‌نامه «فتح‌نامه سلطان ماضی» اثر زنده‌یاد «سعید تشکری» به جشنواره ملی تئاتر اقتباس رونمایی از دیوارنگاره «از حماسه دیروز تا حماسه امروز» | شهردار مشهد مقدس: حماسه دفاع مقدس باید توسط هنرمندان ما ثبت و ماندگار شود آغاز دومین دوره جشنواره ملی سرود فجر بسیج پوستر جدید فیلم سینمایی جوکر ۲ منتشر شد | اوج جنون در یک تصویر + عکس ممیزی عجیب‌وغریب برای فیلم «بی‌سروصدا» نگاهی به قسمت اول سریال «بازنده»
سرخط خبرها

اکران فیلم کوتاه «دللول» و مستند «من محمدحسن را دوست دارم» در سینما هویزه مشهد

  • کد خبر: ۲۹۰۶۶۴
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴
اکران فیلم کوتاه «دللول» و مستند «من محمدحسن را دوست دارم» در سینما هویزه مشهد
فیلم «دللول»، به نویسندگی و کارگردانی سعید ولی زاده و مستند «من محمدحسن را دوست دارم» به کارگردانی سید محمد محمدی سرشت در سینما هویزه اکران شد.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز، سعید ولی زاده امشب در این مراسم اظهار کرد: این حضور پرشور مردم در این مراسم موجب می‌شود وظیفه بیشتری بر دوش من قرار گیرد و تلاش بیشتری برای آینده انجام دهم.

وی از همکاری و حمایت کسانی که در فرآیند تهیه و پخش فیلم کمک کرده بودند، تشکر ویژه‌ای کرد و اظهار داشت: دوستانی که در رسانه‌های اجتماعی فعالیت داشتند و تلاش کردند فیلم 'دللول' دیده شود، بسیار زحمت کشیدند و من از همه آنها قدردانی می‌کنم.

کارگردان فیلم «دللول» درباره فرآیند ساخت این اثر گفت: این سناریو را بسیار دوست داشتم و از نوشتن داستان و ساخت فیلم لذت بردم. ساخت فیلم در این شرایط سخت بود، اما با همکاری مدیران و دوستان فیلم بسیار خوبی ساخته شد.

سعید ولی زاده امیدواری خود را نسبت به توسعه بیشتر سینمای کشور ابراز کرد و گفت: امیدوارم تعداد مدیرانی که سینما را درک و حمایت می‌کنند، بیشتر شود و بتوانیم سینمایی پویا و پررونق داشته باشیم. با وجود چنین مدیرانی و حمایت‌های بیشتر، می‌توانیم شهر‌هایی مانند مشهد را نیز به دومین قطب سینمایی کشور تبدیل کنیم.

اکران فیلم کوتاه «دللول» و مستند «من محمدحسن را دوست دارم» در سینما هویزه مشهد

مستند «من محمدحسن را دوست دارم» روایت زندگی نوجوانی در روستای لبنان

در ادامه سید محمد محمدی سرشت، کارگردان مستند “من محمدحسن را دوست دارم” از عوامل تولید این مستند که در شرایط سخت تصویربرداری شده، تشکر کرد. 

وی با اشاره به بمباران مناطق محل فیلمبرداری، این مستند را روایتگر زندگی صد‌ها جوان همچون “محمدحسن” دانست که تحت تاثیر اتفاقات جنگ در لبنان قرار گرفته‌اند.

فیلم دفاع مقدسی برای تأثیرگذاری بیشتر باید به واقعیت نزدیک باشد 

در حاشیه این مراسم ابتسام بغلانی، بازیگر سریال «دللول»، در گفت‌وگویی با خبرنگار ما درباره نقش خود در این فیلم کوتاه اظهار کرد: من سعادت داشتم که مورد اعتماد کارگردان قرار بگیرم و برای این نقش انتخاب شوم. این شخصیت نماینده مادرانی است که بعد از سی و پنج سال هنوز داغ فرزندشان را فراموش نکرده‌اند.

او همچنین درباره تاثیر واقعی‌گرایی در این فیلم گفت: این فیلم نامه بر اساس واقعیت ساخته شده و من خودم خرمشهری هستم. به نظر من، برای اینکه یک فیلم دفاع مقدسی تاثیرگذار باشد، باید واقعی باشد و در لحظه زیسته شود تا مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

بغلانی در پایان به اهمیت همذات‌پنداری در اجرا اشاره کرد و گفت: بازیگری مهم است که احساسات را به خوبی نمایش دهد تا مخاطب بتواند با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کند و به همدیگر بگوید که این فیلم را دیده‌اند.

حکیمی، مدیر مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی نیز در گفتگویی درباره این ۲ فیلم اکران شده توضیح داد: مستند «من محمدحسن را دوست دارم» داستان شهیدی را به تصویر می‌کشد که زندگی‌اش به حضرت رضا (ع) گره خورده است. این مستند روایتگر ماجرای زندگی این شهید از تولد تا مبارزه با بیماری سرطان و شفا یافتن فرزندانش است.

حکیمی افزود: این پروژه در شرایط خاصی در لبنان فیلم‌برداری شده و داستانی عمیق را درباره ارتباط روحی مردم با حضرت رضا (ع) نشان می‌دهد.

وی همچنین به فیلم کوتاه «دللول» اشاره کرد که نویسندگی و کارگردانی آن توسط سعید ولی زاده انجام شده است. این فیلم داستان مادری را روایت می‌کند که در بمباران خرمشهر، فرزند خود را از دست می‌دهد و به عوارض ناشی از این آسیب‌ها می‌پردازد. 

حکیمی تأکید کرد: قصه‌های این فیلم‌ها نشان‌دهنده وضعیت انسانیت و مشکلاتی است که مادران در خاورمیانه در طی سال‌های اخیر با آن مواجه بوده‌اند.

مدیر مؤسسه آفرینش‌های هنری استان قدس رضوی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار‌های رسمی جهانی، بیش از ۷۵۰ هزار کودک در خاورمیانه جان خود را از دست داده‌اند. این آثار هنری، ادای دینی است به این مادران داغدار و امید داریم که با نمایش آنها، درد و آلام مردم این منطقه را به تصویر بکشیم.»

او در پایان به اهمیت هنر سینما برای انتقال واقعیت‌های تلخ زندگی اشاره کرد و گفت: سینما می‌تواند صدای مظلومیت‌ها و رنج‌ها را به گوش جهانیان برساند و ما قصد داریم با این آثار، مشکلاتی که با آنها روبه‌رو هستیم را به نمایش بگذاریم.

این مراسم با استقبال خوب مخاطبان و علاقه‌مندان به هنر سینما برگزار شد و آیین امضای پوستر دو فیلم با حضور مسئولان هنری و اهالی فیلم و سینما برگزار شد.

اکران فیلم کوتاه «دللول» و مستند «من محمدحسن را دوست دارم» در سینما هویزه مشهد

تلاش داریم فیلم های مرتبط با موضوع امام رضا(ع) را در سطح ملی و بین المللی توسعه دهیم 

درحاشیه این مراسم عبدالحمید طالبی‌، در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرا نیوز  اظهار داشت: آستان قدس رضوی، به دعوت از هنرمندان عزیز و خبره مشهدی، دو اثر ماندگار مرتبط با لبنان و شرایط سخت کنونی در غزه و لبنان، و نیز جنگ هشت ساله در خرمشهر را به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: این آثار یادآور خاطرات ماندگار دفاع مقدس و پایداری جبهه مقاومت با پیوست امام رضایی است و با هنرنمایی هنرمندان مشهدی به تصویر درآمده‌است و امید داریم بتوانیم آثار بیشتری در ارتباط با حضرت رضا (ع) تولید کرده و پیوست‌های مرتبط با ایشان را در نگاه داخلی و خارجی توسعه دهیم. 

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: هدف ما همچنین حمایت از هنرمندان در حوزه‌های مختلف هنری، به ویژه در صنایع خلاق فرهنگی است.

دکتر طالبی افزود: مؤسسه آفرینش هنری تاکنون فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف، از جمله مکتب هنر رضوی و سوغات ظاهر تحت عنوان «مهر» انجام داده و محصولات هنر رضوی را تولید کرده است. این فعالیت‌ها به نوعی ارتباط مردم را با کسانی که توفیق زیارت حضرت رضا (ع) را ندارند، برقرار می‌کند و مانند یک زیارت از راه دور با نشانه‌هایی از حرم ایشان می‌باشد.

وی افزود: امیدواریم که این حمایت از هنرمندان و فعالان فرهنگی مشهد در آینده گسترش پیدا کند و با برنامه‌های اکران‌های دفاع مقدسی و فیلم‌های امام رضا(ع)، به نشر معارف قرآنی و اهل بیت (ع) بپردازیم.

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اذعان کرد: یکی از اهداف ما معرفی امامان معصوم(ع) در سه بعد قدسی، احادیث و  امامت در حکومت اسلامی و جامعه اسلامی است، لذا ما درصددیم این معارف را با زبان روز، در قالب‌های هنری مناسب، به مردم معرفی کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->