واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

بخت‌آزمایی پر دردسر و چشم امید مردم به قرعه‌کشی ایران‌خودرو و سایپا

  • کد خبر: ۲۹۰۸۰
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
  • ۱۶
بخت‌آزمایی پر دردسر و چشم امید مردم به قرعه‌کشی ایران‌خودرو و سایپا
بازار خودرو هرازگاهی روز‌های پرفرازونشیبی را برای بعضی از صنوف رقم می‌زند که در این روز‌های گرم خرداد، بحث ثبت‌نام اینترنتی خودرو بازار کافی‌نت‌های مشهد را حسابی داغ کرده است.

نجمه سرباز/شهرآرانیوز، در پی اجرای طرح جدید ثبت‌نام خودرو و برداشتن شرط اولیه پیش‌پرداخت، استقبال مردمی از بخت‌آزمایی خودروسازان داخلی بیشتر شده و کافی‌نت‌داران این روز‌ها بازارشان حسابی داغ شده است، زیرا این اتفاق بسیاری از متقاضیان شرکت در قرعه‌کشی خودرو را به کافی‌نت‌ها کشاند تا آنجا با قیمت‌های سلیقه‌ای و بی‌ضابطه مواجه شوند.


برخی متقاضیان ثبت‌نام خودرو که از طریق کافی‌نت‌ها ثبت‌نام کردند از وضعیت هزینه دریافتی در این صنف شکایت دارند. آن‌ها از مبالغ دریافتی متفاوت در کافی‌نت‌ها گلایه دارند و معتقدند که در این خدمات، کافی‌نت‌ها براساس نظر شخصی نرخ تعیین می‌کنند.


بیشتر بخوانید:

قرعه‌کشی ایران‌خودرو؛ امروز ۱۷ خرداد/پس از قرعه‌کشی به برندگان پیامک زده می‌شود

راستی آزمایی ثبت نام خودرو چگونه انجام می‌شود؟


دریافت هزینه ثبت‌نام خودرو بر اساس مراحل ثبت‌نام!


با اینکه ثبت‌نام قرعه‌کشی پیش‌فروش خودرو طبق اعلام قبلی در شب گذشته (چهارشنبه ۱۴خرداد۹۹) به پایان رسیده است، هنوز هم تعدادی از متقاضیان به دنبال ثبت‌نام خودرو هستند.

 

علی‌نیا مسئول یکی از کافی‌نت‌های مشهد در خیابان راهنمایی است. او می‌گوید: با اینکه زمان ثبت‌نام پیش‌فروش خودرو شب گذشته به پایان رسیده است، برخی از مردم با مراجعه به ما اصرار می‌کنند ثبت‌نامشان کنیم.

 

وی از مشکلات پیش آمده ثبت‌نام پیش‌فروش خودرو و مراحل ثبت‌نام گله دارد و می‌گوید: زیرساخت‌های درست و اصولی برای سایت‌های ثبت‌کننده وجود نداشت. تقریبا بیشتر مشتریان ما برای ورود و مراحل تکمیل ثبت‌نام به مشکل می‌خوردند. در این بین مشکلات ورود به سامانه احراز هویت اولیه هم دوچندان شده بود.


وی ادامه می‌دهد: در برخی موارد، متقاضیان با مراجعه به سایت شرکت‌های خودروسازی، پیش‌ثبت‌نام اولیه را انجام می‌دادند و از طریق این سایت برای احراز هویت به سامانه امتا وارد می‌شدند تا مراحل لازم را انجام دهند. بعد از این مرحله باید دوباره به سایت خودروسازی مراجعه و با معرفی حساب، برای خرید خودرو اعلام آمادگی می‌کردند. اما در بیشتر موارد مشتریان در همین مرحله سامانه امتا بلاتکلیف می‌ماندند. به‌طور کلی ثبت‌نام انجام می‌شد، اما روند کار خیلی کند بود.

 

از طرفی در آن روز‌ها اینترنت کافی‌نت‌ها نیز به اندازه کافی پشتیبانی نمی‌شد و همین موضوع باعث اختلال و کندی ثبت‌نام شد. طبیعی است از کسی که مراحل ثبت‌نام خودروش انجام شده و کسی که ثبت‌نامش ناتمام مانده است، بر اساس مصرف اینترنت هزینه دریافت کنیم.

 

علی‌نیا اضافه می‌کند: پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو و سایپا و هجوم مردم به سایت این شرکت‌ها سبب اختلال در سایت می‌شد. این موضوع در ساعات اولیه صبح تا بعدازظهر زیاد مشهود بود، اما در ساعات پایان شب این ثبت‌نام به‌راحتی انجام می‌شد. راستش را بخواهید من تقریبا برای خویشاوندانم در همین ساعات ثبت‌نام کردم و کمتر دچار مشکل شدم.



قیمت‌های دل‌بخواهی ثبت‌نام خودرو در کافی‌نت

 

دراین‌باره احمدی از متقاضیان ثبت‌نام خودرو که برای ثبت‌نام جدید خودرو داخلی، به کافی‌نت این خیابان (راهنمایی) مراجعه کرده است، می‌گوید: با گوشی موبایلم هر کاری کردم نتوانستم وارد سایت شوم، مشکلات احراز هویت در سامانه امتا که پیش‌شرط ورود به قرعه‌کشی خودرو بود، باعث شد با وجود تکمیل همه اطلاعات، باز هم با گزینه نقص مدارک و چندین‌بار هم اشتباه بودن رمز مواجه شوم. از این رو ناگزیر شدم به‌سراغ کافی‌نت‌ها بیایم تا مراحل ثبت‌نامم تأیید شود که متأسفانه فرصتی باقی نمانده است و تازه متوجه شدم زمان ثبت‌نام به پایان رسیده است.


البته بهتر که نتوانستم ثبت‌نام کنم، وقتی این همه متقاضی برای خودرو وجود دارد، مگر ما چقدر شانس و اقبال داریم که در این قرعه‌کشی برنده شویم و بتوانیم خودرو خود را تحویل بگیریم.


دو روز گذشته نیز خواهرم برای ثبت‌نام خودرو به کافی‌نت نزدیک منزلمان در خیابان آبکوه مراجعه کرده که به‌ظاهر کافی‌نت مربوط هزینه‌های خارج از عرف از او دریافت کرده بود. مگر ثبت‌نام مبلغ مشخصی ندارد؟ چرا باید هرزمانی با یک اتفاقی بازار سیاه راه بیفتد؟ نرخ مشخص است دیگر!


او ادامه می‌دهد:‌ ای کاش مسئولان به اندازه کافی بر این بازار‌ها مثل ثبت‌نام خودرو، یارانه، کنکور و... نظارت داشته باشند تا این مواقع از شهروندان متقاضی خدمات، به اشکال گوناگون کلاهبرداری نشود. مسئولان پیگیری کنند تا دیگر این اتفاق‌ها تکرار نشود.

 

تعرفه ثبت‌نام خودرو در کافی‌نت، ۳۰ هزار تومان


محمود بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه شکایت‌هایی درباره ثبت‌نام برای پیش‌فروش ایران‌خودرو و سایپا به اتحادیه رایانه و ماشین‌های اداری رسیده است، می‌گوید: «مسئولان کافی‌نت‌ها به هیچ وجه حق دریافت مبالغ غیرعرف و خارج از نرخ‌نامه اتحادیه را ندارند و نظارت و بازرسی بر این واحد‌ها بر عهده اتحادیه است که این روند دائم در حال انجام است.»


وی درخصوص شکایت مردم از هزینه‌های سلیقه‌ای ثبت‌نام در بعضی کافی‌نت‌ها می‌افزاید: «اتحادیه صنف رایانه مشهد در راستای سامان‌دهی ثبت‌نام خودرو در کافی‌نت‌ها، تعرفه این خدمات را تعیین و اعلام کرده است.»


بنانژاد گفت: «بر این اساس هزینه ثبت‌نام اولیه خودرو از سوی متصدیان کافی‌نت ۳۰ هزار تومان بود و کافی‌نت‌ها موظف بودند طبق نرخ‌نامه عمل کنند. اما در مجموع متقاضیان ثبت‌نام خودرو به‌دلیل نقص مدارک در نیمه‌های مراحل ثبت‌نام مجبور بودند دوباره مراحل را شروع کنند و همین موضوع باعث دریافت هزینه‌های اضافی می‌شد. دریافت هرگونه مبلغی خارج از نرخ اتحادیه از سوی کافی‌نت‌ها برای ثبت‌نام خودرو وجاهت قانونی نداشت و تخلف محسوب می‌شد.»


به گفته وی: «۲۵۰ واحد صنفی رایانه (کافی‌نت) پروانه‌دار در مشهد فعالیت می‌کنند.»


بیشتر بخوانید: ۱۴ خرداد آخرین مهلت ثبت‌نام خودرو/ انجام قرعه‌کشی ایران خودرو و سایپا در دو روز



چشم به قرعه‌کشی ۱۷ و ۱۸ خردادماه ایران‌خودرو سایپا

 

ثبت‌نام برای شرکت در قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو و سایپا شب گذشته به پایان رسید و با تمام‌شدن این مهلت، فرایند راستی‌آزمایی اطلاعات متقاضیان خرید خودرو در این طرح آغاز شده است و این درحالی است که همه چشم به روز شنبه، روز سرنوشت‌ساز ۱۷ خرداد  و قرعه‌کشی محصولات ایران‌خودرو و یکشنبه، ۱۸ خرداد روز قرعه‌کشی محصولات سایپا دوخته‌اند تا بخت و اقبالشان را آزمایش کنند.


پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی، برندگان ۴۸ ساعت فرصت دارند تا مبلغ خودرو را به حساب خودروساز واریز کنند، در غیر این صورت، افراد رزرو جایگزین آن‌ها خواهند شد. قرار است خودرو‌های ثبت‌نامی دست‌کم تا ٣ ماه آینده به خریداران تحویل داده شود.


ضوابط خرید خودرو در یک نگاه!


طبق اعلام وزارت صنعت، حضور و ثبت‌نام در فرایند فروش خودروسازان مشروط به رعایت شرایط زیر بود:


۱- با هر کدملی فقط امکان ثبت‌نام و خرید یک دستگاه خودرو از خودروسازان وجود دارد.


۲- مشتریانی که در ۳۶ ماه گذشته اقدام به خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز کرده‌اند، مجاز به ثبت‌نام نیستند.


۳- دارابودن گواهی‌نامه رانندگی برای خریداران الزامی است.


۴- سن خریدار خودرو باید بالاتر از ۱۸سال باشد و کد ملی، شماره تلفن همراه و مشخصات حساب بانکی، همه باید متعلق به شخص ثبت‌نام‌کننده باشد.


۵- افراد نباید پلاک خودرو فعال و نصب شده داشته باشند.


۶- خریدار خودرو، به هیچ عنوان حق فروش وکالتی خودرو را ندارد و خودرو فروخته شده قابل صلح نیست.


۷- چنانچه در راستی‌آزمایی مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی در بازه زمانی پس از تحویل خودرو، مشخص شود که خریدار از ضوابط عدول کرده یا در فرایند ثبت‌نام صداقت نداشته است، خودرو وی توقیف و مطابق با قانون با آن برخورد می‌شود.


۸- هر خودرو صفر کیلومتری که در فرایند تحویل مشتری قرار می‌گیرد، نهایت باید در مدت ۳ ماه و پس از تردد ۱۰۰۰ کیلومتر، برای استفاده از گارانتی به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خودروسازان مراجعه کند.


۹- سند خودرو تا یک سال در رهن شرکت باقی خواهد ماند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Farhad
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
2
5
هر قانونی بذارن این دوتا ماشین ساز ، مردم آماده هستن ثبت نام کنن عجب ۸۰ میلیونی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
خوده مردم هستن که باعث این وضعیتها میشن.بعد از چشم بقیه میبینن هه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
2
ای کاش قرعه کشی هر دو خودروسازان در یک روز باشد.
کشمیری
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
2
3
فقط خداکند اسممون
در بیاد من که نزدیک ۵۰ هزارتومن هزینه کردم .طفلی مردم ما چقدر باید چشم انتظار باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
2
1
با سلام کافینتها پدر مردم دراوردن هر ثبتنامه 45هزار تومان می گیرن اخه چرا مگه مردم بی صحاب هستن
سپیده
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
خود مقصر خود مردم هستند چرا پول زور میدن برن خودشون ثبت نام کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
1
1
با سلام کافینتها پدر مردم دراوردن هر ثبتنامه 45هزار تومان می گیرن اخه چرا مگه مردم بی صحاب هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
1
1
سلام یعنی هرچی کنی کنند ..
ماشین های فرسوده را جمع کن.
..ان که لاف میزنه کارمتد خامنی است..کرونا استواره
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
3
1
سلام من ثبت نام کردم ولی پیامک برام نیومد یعنی ثبت نشده؟
ناشناس
Netherlands
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
نه ثبت نشده .ما پیامک اومده برامون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
2
2
سلام زن وشوهری که هیچ کدام خودرو ندارن حقشون نیس که در قرعه کشی اسمشون در بیاد؟لطفا بررسی کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
حق مق نداریم بخت باهات یار باشه اسمت درمیاد خداوکیلی هیچ دولتی دردنیا مملکتو اینطوری اداره نمیکنه
یسنا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
3
من ثبت نام کردم ۴۰هزار تومان کافینت گرفت تازه ثبت نام قبلی گفتن یک میلیون تومان واقعا خاک توسر این ایرانخودرو وسایپا با این کاراشون الان من ک ناامیدم اسمم دربیاد ثبت نام بعدی همدهمینطوره ازحالا حالاها ماشین دارنمیشیم والا بوخدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
1
2
سلام زن وشوهرهایی که هیچ کدام خودرو ندارن باید در الویت باشن بعضی خانوادها حتی بچه هاشون هم ثبت نام کردن تو را خدا بررسی کنید حق کسی ضایع نشه بعضی ها در یک خانواده چندین خودرو دارن دوباره هم ثبت نام کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
شاهنامه اخرش خوشه
حالا با دل خوش هی خواب پراید ببینید تا بعد ببینیم چی میشه.
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
0
واقعاً متاسفم برای خودم و همه هموطنانم که به این حال و روز افتادیم .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->