پیام تسلیت سید حسن خمینی در پی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان ویدئو | لحظه اعلام خبر شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در شبکه خبر ارتش اسرائیل در حمله به ضاحیه بیروت از چه نوع بمب‌هایی استفاده کرد؟ چرایی اولویت‌بخشی به خروج اتباع غیرمجاز از ایران این هفته کدام وزاری دولت میهمان کمیسیون‌های تخصصی مجلس هستند؟ یک سفر؛ حاشیه، متن و فرامتن! لبنان از هواپیما‌های ایرانی خواسته وارد حریم هوایی این کشور نشوند (۷ مهر ۱۴۰۳) پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: سرنوشت این منطقه را نیرو‌های مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد (۷ مهر ۱۴۰۳) آخرین اخبار از تحولات و اتفاقات لبنان + به‌روزرسانی زنده رئیس کمیسیون امنیت ملی: رژیم صهیونیستی، دشمن مشترک تمام مسلمانان است ابلاغ ماده «تأیید انتخاب ۵ صاحب‌نظر برای عضویت در ستاد زن و خانواده» توسط رئیس جمهور آیا علی کرکی، فرمانده جبهه جنوبی حزب‌الله، در حمله هوایی اسرائیل به شهادت رسیده است؟ (۷ مهر) وضعیت اسف‌بار اسرای زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ادعای تازه ارتش اسرائیل درباره ترور سید حسن نصرالله (۷ مهر ۱۴۰۳) قالیباف در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس لبنان، از جبهه مقاومت حمایت کرد رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی مجدداً دو پله دیگر سقوط کرد نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد دادستان کل کشور: اعلام قصور حادثه معدن فعلاً امکان‌پذیر نیست | حقوق قانونی و شرعی جان‌باختگان به هر کیفیت باید به طور تمام رعایت شود فرمانده کل ارتش به‌مناسبت روز ملی ایمنی پیام صادر کرد پیام تسلیت معاون اول رئیس جمهور به نخست وزیر لبنان
سرخط خبرها

توضیحات کمیسیون عمران مجلس در خصوص تفکیک وزارت راه و شهرسازی

  • کد خبر: ۲۹۱۰۰۶
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
توضیحات کمیسیون عمران مجلس در خصوص تفکیک وزارت راه و شهرسازی
رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که رئیس مجلس، رئیس‌جمهور را درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی توجیه می‌کند، گفت: این کار هیچ بار مالی ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا رضایی کوچی درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: با شروع فعالیت مجلس و قبل از این‌که وزرا به مجلس معرفی شوند، طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی را مطرح کردیم.

وی افزود: این طرح آماده بود که در مجلس اعلام وصول شود. اما یک روز قبل از این کار، رئیس‌جمهور با رئیس مجلس گفت‌وگویی داشت و درخواست کرد با توجه به شروع به‌کار دولت برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی، مهلت داده شود.

وی ادامه داد: شاید درخواست مذکور با این نگاه بوده که تفکیک وزارتخانه باعث توقف کار‌های عمرانی شده و رکود را در کار وزارت راه و شهرسازی ایجاد می‌کند. به همین دلیل نیز رئیس مجلس به احترام رئیس‌جمهور و برای این‌که نشان دهد تعامل بین دولت و مجلس وجود دارد، طرح تفکیک وزارت راه به تعویق افتاد و اعلام وصول نشد.

رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اعلام این‌که طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در اختیار هیئت رئیسه مجلس است، گفت: بعد از این‌که رئیس مجلس با رئیس‌جمهور توافق کرده و رئیس‌جمهور توجیه شود که این کار به نفع مسکن و حمل‌ونقل است، طرح تفکیک اعلام وصول می‌شود.

رضایی با تاکید بر این‌که طرح تفکیک هیچ بار مالی ندارد، توضیح داد: بنا نیست هیچ نیروی انسانی و ساخت و ساز جدیدی ایجاد شود. با همین امکانات موجود-در وزارت راه و شهرسازی- تفکیک انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در هم ادغام نشده‌اند، بلکه الحاق شده‌اند، اضافه کرد: با کمترین هزینه و صرف زمان می‌توانیم مأموریت‌های حمل‌ونقل و مسکن را از هم جدا کنیم تا یک شرایط پایداری در این دو حوزه برای کشور به‌وجود بیاید.

وی با اشاره به این‌که حمل‌ونقل و مسکن حوزه‌های سنگینی هستند، بیان کرد: خانم وزیر، واقعاً وزیر پر تلاشی است و زحمت زیادی می‌کشد. اما وزارت راه، وزارتخانه سنگینی است و اعتبارات آن جوابگوی همه مأموریت‌ها نیست. طبیعی است وزیر با صرف وقت و کمک بیشتر دولت و تمرکز بر روی موضوعات خاص می‌تواند حتما در انجام مأموریت‌ها بسیار موثر باشد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->