۱۸۶ اثر به دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) رسید هفت کشور دیگر به رقابت اسکار ۲۰۲۵ پیوستند «دنی ویلنوو» کارگردان «تلماسه ۲» از گاتهام جایزه می گیرد آلبوم «انتظار» محمد معتمدی نامزد جایزه منتقدان آلمان شد موفقیت ۲ انیماتور ایرانی در جشنواره بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» ایتالیا «باربارا لی هانت» بازیگر فیلم هیچکاک درگذشت بودجه تلویزیون به‌درستی مصرف نمی‌شود | جای خالی تولیدات جدید در هفته دفاع مقدس دوبله فیلم سینمایی «ربوده شده» برای شبکه یک برگزاری جلسه نقد و پژوهش کتاب شعر «رو به زخم» در مشهد + زمان سه‌گانه «نورا» به روایت امیر دژاکام «نمایشگهی باشد این روزگار» * | نگاهی به مجموعه «مطالعات هنر و معماری قاجار» گفتگو با نویسنده و مجری طرح سریال «تانک خورها»، به بهانه نزدیک شدن آن به زمان پخش شوخی با سینما | نگاهی به چند فیلم کمدی اخیر اکران مردمی فیلم پول و پارتی با حضور ساعد سهیلی در مشهد + فیلم (۶ مهر ۱۴۰۳) فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳) دومین پاتوق ایده و پژوهش باشگاه فیلم رویش (اهل روایت) در مشهد با حضور حبیب‌الله والی‌نژاد برگزار شد + فیلم
سرخط خبرها

«باربارا لی هانت» بازیگر فیلم هیچکاک درگذشت

  • کد خبر: ۲۹۱۰۳۱
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
«باربارا لی هانت» بازیگر فیلم هیچکاک درگذشت
«باربارا لی هانت» بازیگر فیلم «جنون» آلفرد هیچکاک درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ باربارا لی هانت بازیگر بریتانیایی همچنین برای بازی در نقش لیدی کاترین دوبورگ در اقتباس تحسین‌شده بی‌بی‌سی از رمان «غرور و تعصب» در سال ۱۹۹۵ با بازی کالین فرث و جنیفر ایلی شناخته شد.

او در طول هفت دهه فعالیت حرفه‌ای خود، برای نمایش‌های کمپانی رویال شکسپیر و تئاتر ملی در تئاتر وست اند و برادوی ظاهر شد و در سال ۱۹۹۳ به خاطر بازی در نقش سیبیل بیرلینگ در نمایش «بازرس وارد می‌شود» به کارگردانی استیون دالدری برنده جایزه تئاتر اولیویه شد.

او در فیلم «جنون» (۱۹۷۲) ساخته آلفرد هیچکاک که در لندن فیلمبرداری شد، ایفاگر نقش برندا بلنی، همسر سابق یک خلبان نیروی هوایی را بازی کرد که پلیس در ابتدا فکر می‌کرد یک قاتل زنجیره‌ای فرای است. شخصیت لی هانت در این فیلم مورد تجاوز و قتل قرار می‌گیرد که بسیاری آن را گرافیکی‌ترین سکانسی می‌دانند که هیچکاک تا به حال فیلمبرداری کرده است.

کارنامه سینمایی باربارا لی هانت شامل بازی در فیلم‌های «هنری هشتم و شش همسرش» (۱۹۷۲)، «وصیت به ملت» (۱۹۷۳)، اوه! سگ بهشتی» (۱۹۸۰)، «نقاب کاغذی» (۱۹۹۰)، «جنگ شاد» (۱۹۹۷)، «بیلی الیوت» (۲۰۰۰) و «ونیتی فر» (۲۰۰۴) می‌شود.

باربارا لی هانت در ۱۴ دسامبر ۱۹۳۵ در سامرست، انگلستان به دنیا آمد. او در سال ۱۹۵۳ از مدرسه تئاتر بریستول اولد ویک فارغ التحصیل شد و یک سال بعد اولین نمایش خود را در لندن با اولد ویک انجام داد.

او در تئاتر برادوی در «رویای شب نیمه تابستان» در سال ۱۹۵۴ و در «هملت و پادشاه هنری پنجم» در سال‌های ۱۹۵۸-۱۹۵۹ ظاهر شود و در آثار تئاتر رویال شکسپیر در دهه ۱۹۷۰ از جمله «شاه لیر» و «شرلوک هولمز» ظاهر شد.

منبع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->