ممنوعیت فروش نان کنجدی در نانوایی‌های شهر مشهد بی رغبتی صنایع به استفاده از پساب معرفی مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی mba پرواز‌های ایران‌ایر به بیروت تا اطلاع ثانوی لغو شد (۷ مهر ۱۴۰۳) دلیل انفجار معدن طبس تا ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود چرا خرید و فروش طلای آب‌شده در مشهد ممنوع است؟ مسافران چه تجهیزات و ملزومات پزشکی مجاز می‌توانند همراه داشته باشند؟ نحوه پرداخت آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن تغییر کرد (۷ مهر ۱۴۰۳) قیمت امروز موبایل‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون (۷ مهر ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم مخلوط، با نرخ مصوب در فروشگاه‌های شهرما مشهد + آدرس (۷ مهر ۱۴۰۳) افزایش قیمت طلا و ارز در بازار امروز (۷ مهر ۱۴۰۳) | اتحادیه طلا: افزایش تقاضا نداریم و هیچ خریدار اضافی وارد بازار نشده است سامانه ثبت‌نام وام ازدواج شبانه‌روزی شد (۷ مهر ۱۴۰۳) آیا قیمت‌ دلار بعد از کاهش هیجانات فاجعه لبنان برمی‌گردد؟ تنش‌های نظامی منطقه بورس ایران را قرمزپوش کرد | گزارش وضعیت بازار سهام (۷ مهر ۱۴۰۳) نقش موثر ماینر‌های غیرمجاز در رشد بی سابقه مصرف برق کشور خودرو‌های خارجی گران شدند (۷ مهر ۱۴۰۳) رکورد زنی برق در بورس | رشد ۶۵۰ درصدی فروش برق نیروگاه‌ها در بورس انرژی طی یک روز فروش ۲ خودرو سایپا بدون قرعه‌کشی از دوشنبه (۹ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات رشد ۲ تا ۲۵ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی (۷ مهر ۱۴۰۳) آیا دریافت پورسانت، کارگر را از شمول قانون‌کار و بیمه تأمین‌اجتماعی خارج می‌کند؟ نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۷ مهر ۱۴۰۳) | طلا رسما وارد کانال ۴ میلیون تومان شد برآورد فعالیت غیرمجاز حدود ۶ هزار حلقه چاه در خراسان رضوی صادرات چشمگیر ۱۴۰ میلیون دلار‌ی رب گوجه‌فرنگی در سال ۱۴۰۲ برای رفع مشکل کمبود برق، نیاز به احداث ۲۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید است طلا در یک قدمی ۴ میلیون تومان | قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۷ مهر ۱۴۰۳) پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی دستمزد کارمندان برای سال ۱۴۰۴ از سوی سازمان برنامه و بودجه
سرخط خبرها

بی رغبتی صنایع به استفاده از پساب

  • کد خبر: ۲۹۱۱۷۲
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
بی رغبتی صنایع به استفاده از پساب
مدیرعامل آبفا خراسان رضوی با بیان اینکه صنایع رغبتی به استفاده از پساب ندارند، خواستار الزام صنایع به استفاده از پساب از طریق قانون شد تا منابع آب در اختیار این بخش در اختیار شرب قرار بگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امامی در خصوص آخرین وضعیت پروژه صنعت فاضلاب در شهر‌های خراسان رضوی که با سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی تکمیل شده و یا در حال اجرا است، گفت: ارزش روز سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها ۴۰ هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه پروژه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهر گلبهار به اتمام رسیده است، میزان پیشرفت پروژه‌های این صنعت در توحید شهر سبزوار را ۸۰ درصد، خواف ۷۵ درصد، تربت‌حیدریه ۴۵ درصد، تایباد ۱۷ درصد و نیشابور ۱۵ درصد اعلام کرد.

مدیرعامل آبفا خراسان رضوی با اشاره به اینکه مذاکره با سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه فاضلاب در شهر‌های گناباد، کاشمر، تربت‌جام، سلامی، سده و رشتخوار هم در حال پیگیری است، گفت: توان تصفیه فاضلاب خراسان رضوی در ۱۰ تصفیه‌خانه فعال شهری و سه واحد روستایی ۸۷ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اقدام توسط بخش خصوصی و شرکت آب و فاضلاب، تولید پساب از ۳۰ میلیون مترمکعب در سال به ۵۰ میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت که جایگزین بسیار مناسبی برای منابع آب در اختیار بخش تولید به ویژه صنعت و معدن است.

امامی یادآور شد: بر اساس بند «ع» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، صنایع بزرگ، غیر از صنایع غذایی و دارویی هم باید از آب‌های نامتعارف مثل پساب و آب دریا استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این قانون باعث مدیریت مصرف و مدیریت بهینه منابع آب تجدیدپذیر در پهنه سرزمین می‌شود، ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط از جمله آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها برای تحقق این قانون را ضروری دانست و متذکر شد: بخشی از پساب تولیدی در خراسان رضوی به دلیل نبود متقاضی برای تقویت سفره‌های آب زیرزمینی بکار گرفته می‌شود.

مدیرعامل آبفا خراسان رضوی ادامه داد: سهولت در دریافت مجوز حفر چاه برای واحد‌های صنعتی و هزینه نسبتاً کم تعرفه آب، میزان رغبت در صاحبان صنایع را به استفاده از پساب کاهش داده است، زیرا متقاضیان پساب باید هزینه‌های انتقال از تصفیه‌خانه تا محل مصرف را متقبل شوند.

در حال حاضر شش پروژه صنعت فاضلاب در شهر‌های خراسان رضوی با سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی تکمیل شده و یا در حال اجرا است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->