بشار اسد: شهید سید حسن نصرالله خاطره و تاریخ مقاومت است تکذیب ادعای صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله| ترور حاج ابوعلی رضا صحت ندارد روسیه ۴۰۰ نظامی اوکراین در کورسک را هدف قرار داد دولت لبنان برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل اعلام آمادگی کرد عارف، دستور تامین ارز مورد نیاز کاغذ را صادر کرد پزشکیان، عبدالعلی زاده را به سمت نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور منصوب کرد سردار قاآنی: تا فتح فلسطین و آزادی قدس کنار حزب الله خواهیم بود عراقچی: دستگاه دیپلماسی پیگیر جنایت صهیونیست‌ها در شهادت سردار نیلفروشان خواهد بود آغازبه‌کار دادگاه صلح در چند حوزه قضایی دیگر استان خراسان رضوی مسمومیت الکلی ۲۰ نفر را در رشت راهی بیمارستان کرد | ۴ نفر جان باختند (۸ مهر ۱۴۰۳) دادستان کل کشور: هرگونه اظهار نظر در مورد حادثه طبس ممنوع است ظریف در دفتر حزب الله تهران: واکنش ایران در برابر اسرائیل در زمان مناسب انجام می‌شود آیت‌الله جنتی: نابودی صهیونیست‌ها حتمی است و راه مقاومت ادامه خواهد یافت مومنی: پیروان مکتب مقاومت، راه شهید نصرالله را ادامه خواهند داد ارتباط حزب‌الله لبنان با آیت‌الله خامنه‌‍‌ای چگونه شکل گرفت؟ + فیلم این پرچم همچنان در اهتزاز می‌ماند تصویب سازوکار شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی مرزبانی: شاهد کاهش ورود اتباع غیرمجاز به کشور و افزایش خروجشان هستیم خبر اعلام آماده باش سایبری در کشور «جعلی» است رئیس قوه قضائیه برای شهادت سردار عباس نیلفروشان پیام تسلیت صادر کرد پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله آخرین جزئیات تعداد شهدا و مجروحین حمله رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ مهر ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دادستان کل کشور: هرگونه اظهار نظر در مورد حادثه طبس ممنوع است

  • کد خبر: ۲۹۱۳۳۶
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
دادستان کل کشور: هرگونه اظهار نظر در مورد حادثه طبس ممنوع است
دادستان کل کشور با توجه به حادثه معدن طبس گفت: باید منتظر نتیجه و اظهار نظر قضایی بازپرس باشیم، تا آن زمان هیچ فردی مجاز به اظهار نظر نیست چون تخصص این کار را نداریم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم موحدی‌آزاد در حاشیه جلسه بررسی آخرین وضعیت حادثه معدن زغال سنگ معدنجو طبس که با حضور استاندار در دادگستری خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: بلافاصله پس از وقوع حادثه از رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان خواستیم بازپرس ویژه تعیین و اقدامات قضایی آغاز شود.

وی گفت: بازپرس ویژه، اسناد و مدارک را جمع آوری می‌کند و بخش‌هایی که نیاز به نظر کارشناسی است ارجاع می‌دهد لذا باید منتظر نتیجه و اظهار نظر قضایی بازپرس باشیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: تا آن زمان هیچ فردی مجاز به اظهار نظر نیست، چون تخصص این کار را نداریم و بازپرس هم بر اساس نظرات کارشناسان نظر قضایی خواهد داد.

رسیدگی به پرونده معدن طبس با دقت تسریع شود

وی افزود: تأکید کردیم رسیدگی به پرونده معدن طبس با دقت تسریع شود و اقدامات حمایتی از خانواده فوت شدگان و مصدومان نیز با پیگیری مدیران اجرایی و قضایی انجام شده است.

موحدی آزاد گفت: بخشی از مبالغ، پرداخت شده و بخش دیگری را قول دادند به زودی و قبل از صدور رأی قطعی از سوی شرکت بیمه پرداخت شود.

وی با بیان اینکه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به صورت حمایتی و بلاعوض به حساب امانی دادگستری واریز و بخشی از آن به خانواده‌ها پرداخت شده، اظهار داشت: بخشی از این مبلغ نیاز به طی مراحل قانونی دارد تا مشخص گردد به چه کسی پرداخت شود.

دادستان کل کشور گفت: رئیس کل دادگستری پیگیری کرده که مستمری این افراد هم برقرار شود و دیه نیز قبل از صدور رأی به افراد فوت شده و صدمه دیده پرداخت گردد.

وی اضافه کرد: همان نیمه شب حادثه که اطلاع پیدا کردیم، رئیس کل دادگستری، و دادستان مرکز استان و سایر مسئولان در محل حضور پیدا کردند و مدیریت خوبی از جهات مختلف انجام شد.

موحدی آزاد با اشاره به همکاری خانواده‌ها در رسیدگی به این حادثه گفت: از همه مسئولان و ادارات ذیربط که برای نجات محبوس شدگان و خارج کردن فوتی‌ها تلاش کردند، تشکر می‌کنیم.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات معادن زغال سنگ طبس، مکانیزه نبودن است، خاطرنشان کرد: مطالبات صاحبان معادن زغال سنگ باید از طرف شرکت‌های بزرگ به موقع پرداخت شود تا این معادن با مشکلات مالی مواجه نشوند.

معادن زغال سنگ سنتی طبس باید مکانیزه شوند

احمد آریافر، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز مانیتورینگ در تونل‌های معادن زغال سنگ را در پیشگیری و کاهش حادثه مؤثر عنوان کرد و گفت: سنسور و مانیتور را می‌توان در فضای مکانیزه اعمال کرد بنابراین نیاز است معادن زغال سنگ سنتی طبس مکانیزه شوند.

غلامرضا اشرفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: بازرسان ما از معدن معدنجوی طبس بازدید داشته‌اند، اما مواردی که سبب حادثه شده، در گزارش‌های بازرس نیامده است.

حقوق جان باختگان تا ۲۲ مهر پرداخت می‌شود

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز افزود: اظهارنظر نهایی درباره حادثه معدنجوی طبس با دستگاه قضا است و خواهش می‌کنیم هیچ سازمان و نهادی در این زمینه اظهار نظر نکند تا ما بتوانیم با کمک تیم‌های کارشناسی به نتیجه برسیم.

عبداللهی با اشاره به اینکه تا ۱۲ مهر احکام مستمری جان باختگان آماده شده و لیست برای ارزیابی به تأمین اجتماعی تهران ارسال می‌شود گفت: در صورتی که موارد کامل باشد حقوق جان باختگان تا ۲۲ مهر پرداخت می‌شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->