آمار طلاق در باشگاه همسران مشهدی، کمتر از یک درصد است میزبانی «باهم» از ۲۳ هزار زوج جوان مشهدی «باهم» در مسیر خوشبختی | اختتامیه پنجمین دوره باشگاه اجتماعی همسران مشهدی برگزار شد+فیلم برنامه‌های شهرداری مشهد برای اولین سالگرد شهادت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی پزشکیان: هلال‌احمر جان‌ها را بی‌تبعیض نجات می‌دهد | فریادرس همدیگر باشیم پاسخ‌های شفاف از هزینه‌های پارک حاشیه‌ای خیابان‌های مشهد پایان ساخت آخرین راست‌گرد پل نوغان مشهد بعد از ۲۰ سال شفاف‌سازی و سرعت بالا برای پاسخگویی به مطالبات ساخت‌وساز شهروندان مشهدی افزایش آمار جان‌باختگان حادثه بندر شهید رجایی به ۵۸ نفر (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) تکمیل ایستگاه بسیج، مهم‌ترین اولویت مدیریت شهری در مسیر توسعه متروی مشهد است فرصت ویژه تخفیف و تقسیط بدهی شهروندان مشهدی تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ تکمیل ظرفیت ۵۵ درصدی مراکز اقامتی مشهدالرضا(ع) در دهه کرامت ۱۴۰۴ رضایت ۸۵ درصدی مردم از بوستان‌های شهر مشهد «مصطفی شریف» به عنوان مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد‌مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) دیدار شهردار مشهد مقدس با کاتب بزرگ‌ترین قرآن هنری جهان افزایش ساعت سرویس‌دهی خط ۳ قطارشهری مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش ۷۲ تنی زباله مشهد در روز پنجشنبه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | ۲ هزار و ۲۳۲ تن زباله جمع‌آوری شد رفع گره ترافیکی چندساله ابتدای خیابان پنجتن مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) مشهدالرضا (ع)، پیشگام در مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۴ رکورد بازدید از نمایشگاه گل و گیاه مشهد شکست | ثبت حدود ۷۰ هزار بازدیدکننده
سرخط خبرها

حفاری طولانی‌ترین مسیر قطار شهری مشهد به میدان امام علی (ع) رسید

  • کد خبر: ۲۹۱۹۹۶
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
حفاری طولانی‌ترین مسیر قطار شهری مشهد به میدان امام علی (ع) رسید
عملیات حفاری خط ۳ متروی مشهد، طولانی‌ترین مسیر ریلی درون شهری که فعالیت حفاری و عمرانی آن در ۲۲ بهمن سال گذشته از انتهای امامت شروع شد، اکنون به میدان امام علی (ع) رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عملیات حفاری‌خط ۳، طولانی‌ترین مسیر ریلی درون‌شهری که فعالیت حفاری و عمرانی آن در ۲۲ بهمن سال گذشته از انتهای امامت شروع شد، اکنون به میدان امام علی (ع) رسیده است. حدود ۷.۵ کیلومتر از این مسیر از انتهای بولوار امامت تا بولوار امیریه و شامل هفت ایستگاه؛ امامت، امام علی (ع)، شاهد، رستگاری، آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، سجادیه و امیریه است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره میزان پیشرفت این مرحله از پروژه گفت: اکنون به طور متوسط روزانه هفت متر حفاری انجام می‌شود و اگر اوراق مشارکت مدنظر شورا و شهرداری منتشر و تخصیص یابد، این ظرفیت وجود دارد که روزانه ۲۵ متر نیز حفاری انجام شود.

پایان حفاری تا آخر سال ۱۴۰۴

مجید نژادحسین با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها به نحوی انجام شده است که تا پایان سال ۱۴۰۴ حفاری به پایان برسد، اظهار کرد: در خط ۳، حدود ۲ هزار نفر مشغول به کار هستند و حدود ۸۰ نفر نیز روی دستگاه تی‌بی‌ام کار می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه این تأخیر در پیشرفت حفاری به دلیل انتشار نیافتن اوراق مشارکت است، گفت: با انتشار اوراق، اولویت شهرداری خطوط مترو و خرید اتوبوس است. پیش‌بینی می‌کنیم تا نیمه آبان‌ماه اوراق موردنظر به دست شهرداری برسد و برای پیشرفت فیزیکی این پروژه مثمرثمر باشد.

تا ۳۶ متر رکورد حفاری روزانه در مشهد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد درباره هزینه اجرای هر کیلومتر خط ۳ مترو بیان کرد: هزینه ساخت هر کیلومتر مترو حدود ۳۰۰۰ میلیاردتومان است و کل اوراق و بودجه برای قطار شهری ۱۸۰۰ میلیارد تومان است که از این مبلغ حدود ۴۰۰ میلیاردتومان برای حفاری تونل و ۱۴۰۰ میلیاردتومان برای ایستگاه‌ها اختصاص یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: رکورد حفاری مترو در مشهد با روزی ۳۶ متر به ثبت رسیده و این رکورد در کشور بی‌نظیر است، اما در حالت عادی روزانه ۲۵ متر حفاری انجام می‌شود که به دلیل تخصیص نیافتن اوراق به قرارگاه خاتم (ص) این میزان اکنون به هفت متر حفاری در روز رسیده است.

وی افزود: اگر شرایط زمین مناسب باشد و شارژ مالی صورت بگیرد، می‌توانیم همان ۳۶ متر حفاری را در روز انجام بدهیم.
نژادحسین درباره ایستگاه خط ۴ نیز بیان کرد: این خط از خیابان مهرمادر شروع شده است و حدود ۴.۳ کیلومتر حفاری شده و حد فاصل چهار راه گاز و میدان شهداست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->