آیت‌الله علم‌الهدی: موقعیت‌شناسی و مقابله با جریان نفوذ وظیفه اصلی پلیس هوشمند است لاوروف: عدم محکومیت حمله اسرائیل به لبنان توسط آمریکا، دلیل گسترش جنگ است اقرار وال‌استریت‌ژورنال به توان موشکی ایران | تهران حالا راحت‌تر می‌تواند به زیرساخت‌های اسرائیل حمله کند آیت‌الله علم‌الهدی: نخبگان در فرازونشیب‌های جامعه، روحیه مطالبه‌گری خود را حفظ کنند | رمز موفقیت مطالبه‌های اجتماعی، مردمی‌شدن است دستور پزشکیان برای بررسی وضعیت اینترنت در کشور رایزنی دولت با مجلس برای حل مشکل استعفای عبدالکریم حسین‌زاده فرمانده کل ارتش: در صورت هر اقدام نسنجیده دشمن صهیونیستی، پاسخی سخت‌تر از عملیات قبل خواهیم داد فوت ۵ نفر در همدان به علت پایین‌افتادن از درخت گردو ویدئو | کنایه بی سابقه مجری مصری به حکام عرب و تمجید از حمله موشکی ایران به اسرائیل عراقچی با بشار اسد دیدار کرد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + عکس و فیلم ترافیک نیمه‌سنگین در بولوارهای عبادی و دانشجوی مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) چین ۲۰۰ شهروند خود را از لبنان خارج کرد مؤمنی: استانداران باید علاوه بر شرایط عمومی، اهل وفاق، مدارا و تعامل با همه تفکرات باشند | دشمن از روی استیصال به هرکاری دست می‌زند عراقچی در دمشق: ابتکاراتی برای آتش‌بس در غزه و لبنان وجود دارد سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: دستیگری جاعل نامه درخواست ۱۰۰ هزار میلیاردی از رییس بانک مرکزی مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها را این هفته بررسی می‌کند انتصاب علی ربیعی به سِمت «دستیار اجتماعی رئیس جمهور» بازدید استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد مقدس از ورزشگاه امام رضا (ع) حماس: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در ادامه حمایت قهرمانانه ایران از آرمان فلسطین است ترامپ از حمله رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای ایران حمایت کرد علی لاریجانی: رژیم صهیونیستی باید عقلانی بیندیشد | جنگ هیچ‌وقت چیز خوبی برای منطقه نیست ضرب‌الاجل فرماندار مشهد مقدس به متولیان نهضت ملی مسکن روستایی وزیر دفاع آمریکا: قدرت حزب‌الله نابودشدنی نیست
سرخط خبرها

دفاع مشروع در برابر دشمن نامشروع

  • کد خبر: ۲۹۲۴۵۵
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
دفاع مشروع در برابر دشمن نامشروع
عملیات وعده صادق در حقیقت نتیجه تحرکات رژیم صهیونیستی علیه ایران بود. جمهوری اسلامی رسما اعلام کرده بود رژیم صهیونیستی اسرائیل، نامشروع است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عملیات وعده صادق درحقیقت نتیجه تحرکات رژیم صهیونیستی علیه ایران بود. جمهوری اسلامی رسما اعلام کرده بود رژیم صهیونیستی اسرائیل، نامشروع است؛ زیرا مرز‌های زمینی و هوایی مشخصی ندارد، مشروعیت دولتی هم ندارد، چون به لحاظ حقوق‌بشر جنایات بسیاری مرتکب شده است و حتی سرزمین مشخصی هم ندارد.

جمهوری اسلامی بار‌ها اعلام کرده بود که باید در سازمان ملل، رفراندوم برگزار شود و یهودی و مسیحی و مسلمان و... رأی بدهند و حکومت تعیین کنند. وظیفه تمام کشور‌ها در قبال این حکومت نامشروع بر اساس حقوق بین‌الملل، این است که با این رژیم نامشروع مقابله کنند. سال گذشته رژیم صهیونیستی حرکات جنون‌آمیزی را شروع کرد، بمب فراوانی روی مناطق مسکونی ریخت و بیش از ۴۰‌هزار نفر را در طول یک سال شهید کرد. 

این رژیم حتی مهمان ما، اسماعیل هنیه را هم به شهادت رساند و بالاخره اینکه با حمله‌ای جنون‌آمیز، اسباب شهادت سیدحسن نصرا... و فرماندهان نظامی ما را فراهم کرد و این یعنی اینکه بالاخره باید به این جنایات در چارچوب دفاع مشروع، پاسخ داده شود. از‌این‌منظر و از نظر قدرت نظامی، تعداد موشک‌های جمهوری اسلامی ایران قابل شمارش نیست و نگرانی برای پاسخ به دشمن نداشتیم و بعد از این هم نداریم. 

عملیات وعده صادق ۲، اقتدار و توان بالای کشورمان را در مقابل دفع تجاوز دشمن، به نظام بین‌الملل دیکته کرد و درنهایت اقتدار دویست موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شد که به اذعان بسیاری از کارشناسان اسرائیلی، بیشتر آنها نیز به‌درستی به اهداف مدنظر اصابت کرد. برای این تقابل، ما سه هدف نظامی در پیش داشتیم؛ اهداف نظامی‌امنیتی، زیرساخت‌های سیبل و تجهیزات آبی و گازی و همچنین جنگ داخل شهرها. در وعده صادق، ایران فقط اهداف نظامی و امنیتی را هدف قرار داد. 

سرزمین اشغالی، پایگاهی اتمی به نام دیمونا دارد. در این منطقه اگر موشک زده شود، تشعشع آن چیزی از اسرائیلی‌ها را باقی نمی‌گذارد. چند تا از موشک‌های نقطه‌زن ایران با فاصله این منطقه زده شده است و این به‌معنای این است که در مراحل بعدی ممکن است دیمونا را هدف قرار بدهیم. این موشک‌ها فقط اخطار ایران بود که اگر اسرائیل بخواهد تحرکات دیگری داشته باشد، مرحله بعد ویرانگر خواهد بود؛ ویرانگر یعنی زیرساخت‌های سیبل و مسکونی هدف قرار می‌‎گیرد. آثار این جنگ فقط برای رژیم صهیونیستی نبود، درحقیقت تذکر ایران به آمریکا و انگلیس بود. 

در وعده صادق۲، دنیا متوجه شد جمهوری اسلامی ایران به لحاظ قدرت، فوق تصور است. ایران اعلام کرد اگر قرار باشد رژیم صهیونیستی تصمیم بگیرد تأسیسات ما را بزند، به محض ورود اولین موشک به حوزه تمامیت ارزی ایران، حتی امکان دارد به اراده ایران، شریان صادرات نفت از حوزه خلیج فارس، دچار مشکل شود. دشمن ما در هشت سال دفاع مقدس تأسیسات ما را زد، چاه‌های نفتی را زد؛ اما ایستادیم و پیروز شدیم و کشور ما قوی‌تر شد. این عملیات کاملا مشروعیت داشته و منطبق با قوانین بین‌المللی است؛ اما اگر رژیم صهیونیستی پاسخ دهد و جسارت کند، اقدامات ما بسیار شدید خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->