فیلم سینمایی «جوکر ۲» در بحران فروش «طنزیم» شهرام شکیبا روی آنتن شبکه نسیم + زمان پخش صدرنشینی «پاندای کونگ‌فوکار ۴» و «سگ‌های نگهبان قدرتمند» از نگاه کودکان ایرانی برگزاری کارگاه آموزشی «هوش مصنوعی در هنر» در مشهد پیام وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی به جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان درخشش «آه سرد» در جشنواره ریچموند آمریکا «اسکن» در راه کانادا آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۱۴ مهر ۱۴۰۳) گروه قمر با کنسرت «بدرود» روی صحنه + جزئیات کلمات فارسی با مضامین عبری! یادی از آتیلا پسیانی به بهانه اولین سالگرد درگذشتش | زندگی را بلد بود انیمیشن «آتل» در راه ۲ جشنواره بین‌المللی جایزه جشنواره بین المللی «عشق» در دستان شبنم مقدمی کارگردان نمایش «برش-کات»: امیدوارم باز هم در مشهد روی صحنه برویم | امروزه مسئولان پشت تئاتر می‌ایستند غوری در فلسفه راویان رنج | درباره کتاب «داستایوفسکی و نیچه (فلسفه تراژدی)» اثر لف شستوف شباهت عجیب علی نصیریان با بازیگر ژاپنی + عکس
سرخط خبرها

کارگردان نمایش «برش-کات»: امیدوارم باز هم در مشهد روی صحنه برویم | امروزه مسئولان پشت تئاتر می‌ایستند

  • کد خبر: ۲۹۲۴۷۰
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
کارگردان نمایش «برش-کات»: امیدوارم باز هم در مشهد روی صحنه برویم | امروزه مسئولان پشت تئاتر می‌ایستند
کارگردان نمایش «برش-کات» می‌گوید: به نظرم مشهد مردم بافرهنگ و متمدنی دارد. امیدوارم در ماه‌های آتی، این افتخار نصیبم شود تا در این شهر زیبا باز هم اجرا داشته باشم.

به گزارش شهرآرانیوز، «برش-‌کات» به کارگردانی سعید دشتی و بازی آرش عدل‌پرور، صحرا اسدالهی و نفس جافری ۱۲ مهر ۱۴۰۳ در فرهنگ‌سرای آریو مصلی‌نژاد مشهد در سه سانس روی صحنه رفت و با استقبال علاقه‌مندان روبه‌رو شد. به همین بهانه، گفتگویی را با «سعید دشتی»، کارگردان نمایش، درباره تولید این اثر، انتخاب بازیگران و حضورش در مشهد ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

کارگردان نمایش «برش-کات»: امیدوارم باز هم در مشهد روص صحنه برویم

گفته می‌شود «برش-کات» اثر نمایشی متفاوتی است؛ کمی درباره تفاوت‌های این اثر با دیگر آثار نمایشی توضیح دهید.

«برش-‌کات» نمایش حسی است. بار سنگین کار بر دوش بازیگران است و احوالات حسی‌شان را به‌شدت درگیر می‌کند. نمایش، لحظه‌های متفاوتی دارد و این سبب می‌شود شخصیت‌ها کار سختی را روی صحنه داشته باشند؛ به‌ویژه شبی که سه سانس پشت سر هم روی صحنه رفتیم، اوقات نفس‌گیری را پشت سر گذاشتیم. اما بازیگران از پس آن برآمدند.

انتخاب بازیگرانتان بر چه اساس بود؟

من ۴ فیلم کوتاه و ۳ تئاتر با «صحرا اسدالهی» کار کردم. به نظرم او بازیگر درجه‌یک و بی‌نظیری است و همیشه جزو گزینه‌های اصلی‌ام برای ایفای هر نقشی بوده است. انتخاب «نفس جافری» بازیگر کودک هم بر این اساس بود که از او تستی برای فیلم کوتاهی گرفته شده بود که ساخته نشد، اما همیشه در ذهن من بود. او بازی درخشانی دارد و روند روبه‌رشدی خواهد داشت. آرش عدل‌پرور در گذشته، سریال «پدر گواردیولا» را بازی کرده بود و روی استیج کنسرت‌هایش هم او را دیده بودم که با اعتمادبه‌نفس و خیلی مسلط اجرا می‌کند. اعتمادبه‌نفس و تجربه صحنه او برای نقش مناسب است. از سویی دیگر، شخصیت ما در نمایش خواننده است و این سبب شد همکاری آرش را داشته باشم که از این همکاری بسیار خوشحالم.

برای روی‌صحنه‌بردن نمایش در مشهد با چالشی هم روبه‌رو بودید؟

همکاری مسئولان مشهد با ما عالی، درجه‌یک و دقیق بود. رأس آن‌ها هم مسئولانی هستند که مجوز اجرا را به ما دادند. من از هر فردی که در این زمینه به ما کمک کرد، تشکر می‌کنم. اکنون حمایت از اجرا‌های تئاتر نسبت به گذشته بیشتر شده و مسئولان پشت تئاتر می‌ایستند و چهره‌ها را از تهران به مشهد دعوت می‌کنند تا مردم نمایش‌های متنوعی را برای تماشا در اختیار داشته باشند.  

مردم چقدر استقبال کردند؟

در شرایطی که بودیم، تبلیغات سخت بود. خدا را شکر در سه سانس، ۴۰۰ نفر تماشاچی «برش-کات» بودند؛ ولی اگر شرایط مناسب‌تر بود و امکان نصب بیلبورد و تبلیغات داشتیم، فکر می‌کنم ۶ تا ۷ سانس اجرا می‌رفتیم؛ البته همین ۳ اجرا هم خیلی جذاب و جالب بود. مهم دیدار است که به یادگار می‌ماند.

به طور کلی، آیا اجرا در مشهد، تجربه متفاوتی را برایتان رقم زد؟

مشهد را به‌شخصه دوست دارم و جدای از عرقی که به امام‌رضا(ع) دارم، به نظرم این شهر مردم بافرهنگ و متمدنی دارد. این دومین تئاتری است که در مشهد روی صحنه بردم و امیدوارم در ماه‌های آتی، این افتخار نصیبم شود تا در شهر زیبای مشهد باز هم اجرا داشته باشم.

برنامه آینده‌تان چیست؟

اکنون به سینما فکر می‌کنم؛ با این حال تئاتر را هم خیلی دوست دارم و احتمالاً کار جدید نمایشی تولید کنم. امیدوارم شرایطش فراهم شود تا آن را هم برای مردم خوب مشهد روی صحنه ببرم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->